Wanneer naar de dokter?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kleintjevoorons, 30 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

    kleintjevoorons Fanatiek lid

    9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Heey,

    Wij zijn nu bijna 6 maanden bezig met zwanger worden. En tot op heden is het nog niet gelukt. Geen enkele test positief. Ik begin een beetje wanhopig te worden. Mijn vriend heeft ook een doe het thuis sperma test gedaan en die was negatief. Dit weekend gaan we er nog eentje doen omdat de kwaliteit toch wel moment afhankelijk is, en varieerd.

    Mijn vriend wil graag volgende week langs de huisarts gaan. Voornamelijk om te informeren of we het wel goed doen, om weer zelfvertrouwen te krijgen en een wat navraag te doen over de test.

    Iemand ervaring hier mee, tips, steuntjes in de rug. of iets anders?

    gr Kleintjevoorons
     
  2. WickedWitchy

    WickedWitchy Actief lid

    14 aug 2008
    174
    0
    0
    Venlo
    Ga toch even langs de HA , al is het alleen maar om je vragen kwijt te kunnen, de huisarts kan je meer uitleggen over wat te doen op dit moment.

    Thuis testen zijn wel fijn maar soms ook erg onbetrouwbaar, zou in ieder geval het spermaonderzoek door huisarts of ziekenhuis laten doen.

    Bovendien, niet wanhopig worden na 6 maanden meid , de meeste stellen raken pas na een jaar zwanger , helemaal als je hiervoor de pil hebt gebruikt ;) Laat je niet uit het veld slaan en laat je goed informeren, is het enige wat je op dit moment kan doen.
    Succes !
     
  3. kleintjevoorons

    kleintjevoorons Fanatiek lid

    9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik had inderdaad ook al gelezen dat die testen niet echt betrouwbaar zijn. En ik weet ook dat 6 maanden nog niet zo lang is. Ben overgens al zeker 4,5 jaar pil vrij dus daar kan het niet aan liggen.
    Maar ben gewoon zo bang dat je zult zien dat het nooit gaat lukken. Ook al is dat niet echt realistisch.
    We gaan iig naar de huisarts toe en kijken wat die ons te vertellen heeft en wat we er zelf nog aan kunnen doen
     
  4. Dreamer83

    Dreamer83 VIP lid

    16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik zou ook je korte LF vermelden Kleintjevoorons.
    Zie dat je de 2e ronde zelfs een LF van 9 dagen hebt gehad, dat is niet het beste.
    Ben benieuwd wat de dokter zegt en doet verder.
    Laat je het weten als je geweest bent?
     
  5. kleintjevoorons

    kleintjevoorons Fanatiek lid

    9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Vandaag voor een ander kwaaltje bij de dokter geweest en heb het balletje maar eens op gegooid. En ze zei dat omdat mijn cyclus zo regelmatig is dat er geen reden tot onderzoek is. Mochten we zelf ons er niet meer goed bij voelen dan kunnen we samen langs gaan en kunnen er onderzoeken in gang gezet worden. Maar zelf wil ik daar nog wel mee wachten. Mijn gevoel zegt toch eerst een jaartje proberen en dan moeilijk gaan doen.
     
  6. regje

    regje Lid

    15 sep 2008
    10
    0
    0
    pedagogisch medewerkster BSO
    En dat zeggen ze er nou nooit bij voordat je met die pil begint.
     

Deel Deze Pagina