Wanneer pakjes en zakjes eten mee-eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door Rebelleflower, 17 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Passata? :oops:
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tomaten gekookt en gemixt, zonder toevoegingen. De basis van een snelle pastasaus of tomatensoep.
     
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.333
    113
    In passata zit ook zout... misschien wat minder dan in pastasaus, maar toch ook toegevoegd zout hoor ;)
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Er is ook passata zonder zout hoor.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  5. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.333
    113
    Tuurlijk, maar dan kan je beter bij je tip zeggen dat ze daarvoor moet zoeken naar zoutloze passata. Bij de supermarkt liggen voornamelijk doorsnee passata en daar zit zout in.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    En dan gewoon gehakt, groente en kruiden?

    En we houden bv ook van chicken tonight of wereldgerechten als kip tandoori. Iemand daar nog een makkelijk recept voor?
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Niet in alle.
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik noemde het eerder, duidelijk erbij gezet zonder zout en suiker (want heel vaak zit er ook suiker door). Ik heb geloof ik de AH bio passata. Maar soms ook gewoon een pakje tomatenblokjes
     
  9. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.333
    113
    Wel in alle die bij de appie liggen of in ieder geval op hun produktenlijst op internet voorkomen.
     
  10. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.333
    113
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wat gek ja, ik zie het ook. Op de app kan ik niet vinden welke wij wel eens hebben....
     
  12. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.333
    113
    Ze hebben ook met 0,3 gr zout. Dat is de minste hoeveelheid die ik tegen kwam. Maar misschien dat ze in de winkel wel wat in het schap hebben staan wat je niet op internet ziet. Maar dat lijkt me eigenlijk niet.
     
  13. xNadine

    xNadine Actief lid

    27 jul 2016
    383
    39
    28
    Persoonlijk krijgt mijn zoontje van ruim een jaar helemaal geen zout, en ook pakjes en zakjes doe ik zelf niet, ook niet als hij ouder is. Er zijn genoeg makkelijke en snelle manieren om zelf een pastasaus oid op tafel te zetten zonder pakjes en zakjes. Dat is geen kritiek op jou hoor, iedereen moet het zelf weten, maar om antwoord te geven op je vraag: ik denk toch echt dat pakjes en zakjes teveel zout bevat voor kindjes en zou het zelf dus niet aan mijn kindje geven. Als ik jou was zou ik zoiezo de eerste 3 jaar het niet geven.
     
  14. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Persoonlijk vind ik koken zonder zakjes veel makkelijker. Ik hoef er nooit meer aan te denken om genoeg pakjes in huis te hebben. Elke keer standaard eieren passata tomatenblokjes in blik verse tomaten roomboter bloem en knoflook en ik kan allerlei sauzen maken.
    Met roomboter en bloem in 10 minuten een cremige saus. Knoflook rozemarijn peper verse kaas en mosterd en hup zalige kaassaus voor bijvoorbeeld mac and cheese.

    Je moet vooral heel erg wennen aan de andere smaken want pakjes en zakjes zijn gewoon vooral zout. En weinig kruiden.

    Ik doe voor die kleine man alles met mate. Hij krijgt vers brood (dat bakt mijn moeder) zodat hij minder zout krijgt en hij bijvoorbeeld dus wel met de pot kan mee eten als we ergens eten waar niet apart gekookt kan worden.
    Suiker idem dito. Wat ik kan vermijden (sappen bijvoorbeeld) krijgt hij niet. Maar soms poffertjes met poedersuiker of een ijsje moet kunnen. Ik wil niet te moeilijk maar ook niet te makkelijk doen. Doe vooral wat jij fijn vind. Je kan eventueel de saus voor haar verdunnen, dan pak je een eetlepel saus en doe je er meer water door heen of iets
     
    nizzie86 en owly vinden dit leuk.
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Nee, lijkt me ook niet! Dan hebben we of toch die met zout gehad of is het veranderd en heb ik het niet meer gecheckt. Ik neem nu sowieso meestal gewoon tomatenblokjes in zo'n kartonnen pakje, phew :D
     
    Adje vindt dit leuk.
  16. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik zou zeggen nooit, maar ik ben zo'n 'gezond koken freak' :p En ik snap ook wel dat dat voor veel mensen veel moeite is.

    Ik zou er de eerste 3 jaar mee wachten, maar weet je: het is jouw kind, volg je gevoel. Daar waar de een zijn baby lekker mee laat likken aan een ijsje, doet de ander dat pas met kleutertijd en weer een ander nooit. Helemaal goed doe je het toch nooit en zolang het met mate is en er in het andere eten geen zout zit, zou ik zeggen: doe wat goed voelt voor jou.
     
  17. Rebelleflower

    Rebelleflower Fanatiek lid

    26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    de pasta saus was maar een voorbeeld haha! Juist die saus maak ik vaak zelf hahaha!

    Ik bedoel meer de pakjes en zakjes zoals kip tandori en kip madras bijvoorbeeld
     
  18. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Ik eet dat dus niet meer. Zo ver gaat mijn culi-kennis niet haha. Maar ik mis het niet. Vind het echt makkelijker om zonder zakjes te kopen. Ik ben ook wel een luie kok. Beslis half vijf pas wat we om 6 uur gaan eten haha!
     
  19. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Tandoori en en allerlei soorten curry zijn echt heel makkelijk.
    Een beknopte beschrijving;

    2 uien snipperen
    3 teentjes knoflook
    Groenten naar wens
    Kipfilet
    Crème fraiche of magere kookroom
    Kruiden; paprikapoeder, curry poeder, peper, komijn

    Voldoende olie/boter opzetten de uien en knoflook zachtjes bakken.
    Van elke kruiden 1 eetlepel in je pannetje doen en als het te droog is evt een klein beetje water zodat je een soort pasta krijgt.
    Je kip gaar je in een apart pannetje net niet helemaal gaar en doe die dan in je pannetje met kruiden.
    Dit doe je ook met de groenten.
    Wanneer alles gaar is doe je de crème fraiche/kookroom erbij en klaar...
    Nu kun je evt een bordje vol scheppen voor je kindje en voor jullie kun je nu nog een extra eetlepel van elke kruiden doen, sambal en wat zout erbij.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  20. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Er zijn veel kruidenmixjes (euroma heet het merk geloof ik) te koop die puur dat zijn - een mix van kruiden, geen zout. Die gebruik ik vaak. En dan wederom zo'n zak voorgesneden groente erbij, hoppa! :D
     

Deel Deze Pagina