Wipstoeltje: handig of overbodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sunnybaby, 11 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Gebruik jij een wipstoeltje?

  1. Ja, en ik gebruik het vooral thuis

  2. Ja, en ik gebruik het vooral buitenshuis (visite, etc.)

  3. Ja, en ik gebruik het zowel vaak thuis als daarbuiten

  4. Nee, ik heb geen wipstoeltje of gebruik hem zelden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. sunnybaby

    sunnybaby Bekend lid

    19 jan 2009
    599
    0
    0
    De vraag zegt het al. Ik ben benieuwd of jullie een wipstoeltje hebben en of je dat dan vaak gebruikt (en tot welke leeftijd). En doe je dat vooral thuis of neem je die ook vaak mee? Ik zie namelijk hele verschillende. Sommige kun je zo meenemen als je ergens op bezoek gaat, maar met andere is dat geen doen.
    En tot slot (niet in de poll); hebben jullie een 'gewoon' wippertje of een met 'toeters en bellen' (muziekjes, bewegingen, etc.)
     
  2. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.456
    3.708
    113
    Ik had een wipstoeltje met een verkleiner erin zodat ik hem meteen mocht gebruiken.
    Ik heb het vooral veel gebruikt vanaf 1 maand tot ongeveer 7 a 8 maanden.
     
  3. Seilenna

    Seilenna Actief lid

    9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb de babybjorn wipstoel en had echt niet zonder gekund! Iedere keer wanneer ze iets van vast voedsel eet, zet ik haar in de wipstoel. Nu ze wat beter zit, ga ik wat meer de kinderstoel gebruiken, maar vind het een ideaal ding!

    Ook lekker plat om mee te nemen,zodat ze ook ergens anders rustig een koekje oid kan eten.
     
  4. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Eigenlijk is er maar 1 wipstoel (die ik in gebruik heb gezien) die handig is.
    Dat is de wipper van Babybjorn. De rest vind ik persoonlijk allemaal waardeloos. De ukken hangen er maar een beetje in, geen steun in de rug en het wipt voor geen meter.

    De BB: JA
    De rest: NEE

    ;)

    Elmo
     
  5. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Heel handig. Bij de opa's en oma's staan er extra, maar anders hadden we hem vaak daar mee naar toe genomen.
     
  6. Astrid0482

    Astrid0482 Actief lid

    26 nov 2008
    454
    0
    0
    Hier een wipstoeltje van Chicco en een 'toeters-en-bellen' stoeltje van Fisher Price. Ik gebruik voornamelijk het gewone Chicco stoeltje, das heel handig om mee te nemen en meestal zet ik Lewis in het stoeltje als ik hem heb gevoed, zodat alles kan zakken. Hij valt hier ook vaak in slaap. Het Fisher Price stoeltje is een schommel die (naar mening) wel erg hard gaat :$, hij erg onpraktisch en er zitten hele irritante muziekjes op:x , maar heb wel het idee dat hij het leuk vind, dat stoeltje is later ook te gebruiken als een gewoon wipstoeltje.
     
  7. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dylan vond er niks aan, dus ik heb hem heel weinig gebruikt.
     
  8. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Wij hebben het wipstoeltje heel veel gebruikt tot ongeveer 7-8 maanden. Ik zette het wel in de box, dan kon ze de beestjes van de mobiel vastpakken en er tegenaan slaan. We zetten het wipstoeltje bij ons in de woonkamer en we gebruikten het bij het eten geven (de rugleuning kan helemaal omhoog gezet worden). Ook nam ik het stoeltje wel eens mee als ik op visite ging en de kinderwagen niet mee kon nemen. Het wipstoeltje zit beter dan de maxicosi. Ik zou er dus niet zonder kunnen!

    Wij hadden een eenvoudige zonder toeters en bellen, maar dus wel met een verstelbare rugleuning. Dat is wel erg handig, zeker met eten geven.
     
  9. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    Ik vind het wipstoeltje wel handig voor als Milan pas de fles heeft gehad, wakker is en ik bv mij zelf nog moet verzorgen of eten moet koken. Als ik hem namelijk te snel neer leg na de fles, dan spuugt hij en ik kan hem bij mij in de buurt zetten zodat hij mij kan zien etc. Daarnaast zit er in het wipstoeltje een massage stand bij de billen / beentjes en dat vindt Milan zalig.
     
  10. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik heb er zelfs 2! Allebei de goedkoopste versie van de prenatal. Het hoeft van mij niet zo uitgebreid.

    Ik vind ze heel handig, merk nu ook alweer dat Thijs het vaak nog leuk vind in het wippertje als hij het zat was in de box.

    Ik heb er ook een in de badkamer, die gebruik ik als ik samen met Thijs douche, ik leg hem dan voor die tijd (als ik mezelf eerst was) en na die tijd (als ik me snel afdroog) in het wippertje, heel handig.

    Bij mn oudste deed ik het met 1 wippertje, maar ik had geen zin om steeds dat ding van boven naar beneden te sjouwen, dus dan maar 2.

    En als je hem plat genoeg zet hebben ze weinig steun nodig.
     
  11. Sarah84

    Sarah84 VIP lid

    21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb de laatste gestemd...maar we gebruiken hem nu nog maar zelden...maar ik denk dat dat wel veranderd als meneer zelf wat mobieler wordt..haha!
    Nu ligt hij...en kan nog niet rollen enzo...dus leggen we hem in het voedingskussen...maar als hij daar makkelijk af zou kunnen rollen is het wipstoeltje handiger omdat hij daarin vastgezet wordt...
     
  12. mamamadelon

    mamamadelon Fanatiek lid

    13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik had niet zonder gekunt! vind het echt een superding!
     
  13. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Plat houden, dan heb je niet veel steun nodig...
    Hoe lang houd jij je uk plat dan ;)
    De meeste willen toch al gauw wat zien en dan volstaat een simpel stoeltje, qua houding, in mijn ogen niet.
    Elmo
     
  14. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zeg dat je geen wipstoeltje nodig hebt ;)!
    Hier bij de eerste twee geen wipstoeltje gehad en ook werkelijk nooit gemist! Heb toen gezegd als we ze nodig hebben, kunnen we ze altijd nog halen. En nooit gemist, dus ook nooit gehaald ;)!
    Bij de derde een wipstoel van iemand gekregen, maar dat ding is nog nooit gebruikt, staat hier alleen stof te vangen in de kast ;), en zou ook gewoon niet weten wanneer ik de kleine erin zou moeten/kunnen leggen.
     
  15. Puppy78

    Puppy78 Fanatiek lid

    16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Wij hebben een standaard wipstoeltje met speelboog. We hebben hem (nog) niet echt nodig, maar Vigo vindt het wel leuk om erin te zitten, zo kan hij alles goed in de gaten houden.
     
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Hier hebben we het wipstoeltje veel en lang gebruikt, denk wel tot een maand of 9. Wij hebben beugels bij het zitje van de Mutsy kinderwagen, waarmee je die zo omtovert tot een wipstoeltje. Hij wipt goed, is groter dan gemiddeld en hoger en het is ook makkelijk mee te nemen op visite. Ik gaf er ook vaak hapjes in, dan zette ik haar tegenover me op de bank en kreeg ze zo haar eten.
    Mijn zoontje ligt nu nog lekker in zijn babyzitzak, wipstoeltje haal ik volgende maand denk ik weer eens naar beneden. Ik heb er trouwens geen speelboog ofzo bij, geef vaak gewoon los een rammelaar of speeltje.
     
  17. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Valerie vond het wiptoeltje niet veel aan om gewoon in te zitten, er zat wel een speelboog aan.
    Heb hem wel veel gebruikt bij het geven van eten, dus vanaf 5 maanden tot nu. Nu zet ik haar altijd in de kinderstoel.
     
  18. Wupped

    Wupped Bekend lid

    21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Ik heb geen wipstoeltje, Ik heb een zitzak. je hebt van die mooie zitzakken met verkleinings en veiligheid gespjes. en daar kan de kleine ook gewoon in liggen. Mooie van de zitzak is dat alles er af kan en dat ze hem nog lang kunnen gebruiken om op te zitten als ze peuter en kleuter zijn.

    dat vond ik zelf iets practischer dan een wipstoeltje
     
  19. Miffy77

    Miffy77 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Julie vindt het prachtig om vanuit haar wipper lekker een beetje rond te koekeloeren... We hebben de Babybjorn Balance Air, een handig ding. Hij wippert makkelijk, en is snel en klein plat op te vouwen voor op bezoek. Ook goed schoon te maken en lekker luchtig (de Air heeft van die gaatjesstof op het zitgedeelte).
     
  20. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Wij hebben een simpele wipstoel, maar wel eentje waarvan de rugleunig verstelbaar is. We gebruiken em vooral om D. z'n fruit/groente e.d. te geven. Hij kan nog niet in de triptrap-stoel zitten (7½ maand), dus het wipstoeltje is hier echt onmisbaar!
    En vanaf 4 maanden gaven wij hier al fruit/groente. Ik zou niet weten hoe we anders D. z'n eten zouden moeten geven.
     

Deel Deze Pagina