wanneer pyama?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marjan77, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjan77

    marjan77 Bekend lid

    Onze dochter is nu 10 maanden en slaapt nog niet in pyama. ze draagt lekker zittende shirtjes en broekjes met elastiek ipv knopen en ritsen. ze slaapt met warm weer in haar shirtje en met koud weer houd ze haar broek ook aan. ik heb nu toch maar een pyamatje gekocht en wil haar die vanavond aan doen.
    nu was ik van plan om haar met haar middagslaapje nog wel in haar eigen shirtje te laten slapen.
    hoe doen jullie dit?
    wanneer een pyamaatje en waarom wel niet in eigen kleding?
    wij slapen zelf niet in eigen kleding maar dat vind ik anders (spijkerstof, ritsen, knopen ed)
     
  2. debie

    debie VIP lid

    5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Hier slaapt ilse vanaf dag 1 in een pjama. Vind het fijner en schoner dan de eigen kleding die ze de hele dag aan heeft gehad.
     
  3. mama1

    mama1 Actief lid

    18 aug 2008
    189
    0
    0
    Hier slaapt ze vanaf het begin al in pyama. Overdag heeft ze gewoon haar kleren aan.
     
  4. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik was al snel met een pyama, alleen 's nachts hoor! VOlgens mij al met een maand of 2 a 3. Ik deed toen ook gelijk een slaapzak aan.
    Overdag in het shirt wat ze aan heeft en als het warm is in romper met slaapzak.

    Ik wilkde haar goed laten wennen aan dag en nacht ritme!
    Nu ligt ze 's nachts in een pyama truittje en slaapzak en als we naar beneden gaan 's morgens trek ik haar broek erbij aan!

    gr
     
  5. Adine

    Adine Fanatiek lid

    12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    's Nachts heeft Marleen altijd een pyamaatje aan gehad. Overdag doe ik vaak wel het broekje uit, maar shirtje hou ik aan bij d'r. En haar slaapzakje, dat heeft ze dan ook nog aan.
     
  6. marjan77

    marjan77 Bekend lid

    haar dag en nacht ritme is gelukkig goed.
    maar wij zien het verschil eerlijk gezegd niet zo tussen pyamaatje en gewone kleding.
    frisheid zit wel iets in, maar ze krijgt iedere dag schone kleertjes aan.
     
  7. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    dito!
     
  8. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Overdag trek ik zijn broekje uit, en gaat hij soms in de slaapzak maar soms niet.
    Snachts in romper en slaapzak of pyjama en slaapzak.
    Ik heb snachts ook iets anders aan, dus waarom mijn kind niet.
    Die krijg ook elke dag schone kleren aan, maar speelt de hele dag, zweet soms en kwijlt een hoop, dus na het badje heerlijk een schone pyjama.
     
  9. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik zie het ook als een soort bedritueel, het hoort bij de nacht slapen gaan! En inderdaad nu wordt ze ook vies dat is met 3 mnd natuurlijk nog niet zo! tenzij ze spugen of veel zweten!

    Ik weet niet wanneer jij je kindje in bad doet, niet dat dat hier dagelijks is, tenzij het nodig is maar wij doen dat 's avonds en dan gelijk in pyama!
     
  10. Jmr

    Jmr Niet meer actief

    Hier eigenlijk meteen vanaf het begin al een pyamaatje voor 'snachts.
    Overdag zoals de meeste van jullie doen haar broekje uit en alleen met haar shirtje in haar slaapzak. 's avonds na het wassen/badje een pyamaatje aan! Wel alleen het pyama jasje, broekje gaat 's nachts uit omdat ze ook nog een slaapzakje aan heeft.
     
  11. Wayne slaapt hier ook al vanaf dag 1 in een pyama..

    Wij gaan zelf ook niet de nacht slapen met de kleren aan waarin wij overdag hebben gewerkt enzo..

    En het is idd een soort bedritueel..
     
  12. lindavg

    lindavg Fanatiek lid

    25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier gaat savonds ook een pyamatje aan, vind ik zelf ook lekkerder.
    Denk dat ik dat doe vanaf data ze een week of 6 was.

    Nu moet ze wel omgekleed, want mevrouw kwijlt wat af en dan is het nat en das ook niet lekker om te gaan slapen.
     
  13. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Na het bad gelijk in de pyama 's avonds. Goed voor het dag-nacht ritme. Trouwens iedereen zit overdag aan de kleine. Vind het persoonlijk nogal vies om met de dagelijkse kleding hem in bed te leggen!
     
  14. Christina83

    Christina83 Actief lid

    28 dec 2007
    268
    0
    0
    Aan de pyaamaatjes gebruikers: waar zijn kleine pyama's te koop? Ik heb er maar 1 en die heb ik cadeau gehad. En bij de hema zijn ze pas vanaf maat 74 te koop. Ik zou heel bgraag nog twee pyamamaatjes van maat 68 willen, maar kan ze dus nergens vinden.
     
  15. lindavg

    lindavg Fanatiek lid

    25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hans textiel, wibra, kruitvat (soms), de trekpleister(soms) ,zeeman, prenatal en soms bij ons bij de dirx.
     
  16. Linda86

    Linda86 VIP lid

    ^^ Hier hetzelfde! :)

    Wij hebben ze van de prenatal, daar hebben ze ze al vanaf maat 56.
     
  17. Soraya

    Soraya Bekend lid

    30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Nova slaapt ook 's nachts in pyama. Ik heb er een van de Hema (onder andere), een grijze met een muis erop. Die vinden wij zo leuk dat ik hem gister in een maatje groter heb gekocht. Die zijn te verkrijgen vanaf maat 50, maar dat moet je eerder zien als 62, want ze kan hem nu pas echt fatsoenlijk aan. Eerder was ie nog véél te groot (50-56 staat erin).
     
  18. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    toen ze een week of 4 oud was
     
  19. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    In het ziekenhuis sliep ze gewoon in de kleertjes die ze die dag aan had.
    Maar toen ze thuis kwam hebben we sávonds gewoon in pyama gedaan.
     
  20. kdvjuffie

    kdvjuffie Niet meer actief

    onze kleine meid heeft vanaf haar geboorte een pyama aan! Overdag doe ik het niet maar ik vind het belangrijk dat ze weet dat als ze savonds haar pyama aankrijgt dat ze hierna de nacht ingaat!

    Dag en nachtritme vind ik erg belangrijk en een pyama maakt toch deel uit van de nacht!
     

Deel Deze Pagina