wanneer pyama?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marjan77, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    vanaf een paar maandjes, denk een maand of 2/ 3.
    Van prenatal, zeeman, wibra, hanstextiel
     
  2. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik loop juist tegen het probleem aan dat alyssa mt 62 heeft en ik overal pyjama`s in mt 68 tegenkom en niet in 62. heb nu bij de zeeman een gewoon shirtje met lange mouwen gekocht en heb zelf nog wel een lekker broekje wat eronder kan. bij de prenatal heb ik wel een leuke gekocht. alyssa sliep hier ook al vrij snel in een pyjama (of wat er voor door ging).

    liefs doris
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva gaat dus wel met haar t-shirt van die dag naar bed. Broekje en sokken uit en slaapzakje aan. Als haar t-shirt vies is geworden, krijgt ze uiteraard een schone aan en na het badje (op zondag, dinsdag en donderdag) krijgt ze ook schone kleren aan.

    Wat dag en nachtritme betreft, Eva sliep al vrij snel door en heeft heel goed door wanneer ze de nacht ingaat. We vinden zelf misschien dat een pyjama erbij hoort, maar een baby ziet echt het verschil niet.
     
  4. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hier gaat Kyan gewoon in zijn kleertjes van die dag naar bed, vaak wel broekje uit. Na zijn badje wel lekkere frisse kleertjes. Maar echt vies worden zijn kleren overdag niet en echt een verschil tussen zijn babykleren en een pyjama zie ik niet echt...
     
  5. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Wauw wou je zeggen dat ze 2 dagen met een shirtje doet?
    Dat haal ik hier nooit.
    Ze knoeit de hele dag door ;)
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee, ze krijgt 's ochtends wel altijd weer schone kleren aan ;). En overdag gaat er ook redelijk vaak wat drinken of spuug over haar kleren heen, dus vaak heeft ze halverwege de dag ook weer schone kleren aan.
     
  7. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hihi ik vond het al zo knap :)
     
  8. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    Sofie heeft nog steeds geen pyama, gewoon broek en sokken uit en in de slaapzak. Als haar shirtje vies is doe ik wel een ander aan maar dat is bijna nooit, ze is geen knoeierd of kwijlerd :)
    Ze draagt makkelijk 2/3 dagen achter elkaar dezelfde kleren, tot het volgende badje.
     
  9. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Voorheen sliep Dax overdag altijd in zijn makkelijk zittende kleren die hij overdag aan had. En 's nachts net zoals het uitkwam, als de kleren vies waren kreeg hij een pyjama aan, als ze nog helemaal schoon waren en makkelijk zittend hield hij ze ook wel 's nachts aan. Tenzij hij in bad was geweest die avond (om de dag), dan kreeg hij een schone pyjama aan. (is het nog te volgen? :) )

    Sinds hij zijn helm heeft (vanaf 6,5 maanden) en die dus niet zomaar te pas en te onpas op of afgezet kan worden, krijgt hij 's nachts echt een pyjama aan en 's ochtends schone kleren. Overdag slaapt hij dan in zijn gewone kleren maar ik trek zijn broek altijd uit of als het te koud zou zijn trek ik hem een pyjamabroekje of tricotbroekje aan. Voor de rest heeft hij bewust nu makkelijk zittende shirtjes aan (dus geen blousjes of zo) omdat hij daar overdag ook mee in bed ligt (ivm zijn helm en dus niet kunnen/willen omkleden)
     
  10. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hier vanaf dag twee elke avond na het badje schone kleertjes aan om te gaan slapen. Meestal een rompertje en een broekje of een luierpakje. Pyjamaatjes heb ik niet, omdat ik haar niet én een rompertje én een pyjamajasje aan wil geven, dit vind ik te warm. De volgende ochtend of middag (als we wat lui zijn ;) ) weer schone kleertjes tot het avondbadje. Ik vind het geen prettig idee dat ze haar bedje in gaat met dezelfde kleertjes waarin ze de hele dag heeft gespeeld, gegeten, mee naar buiten is geweest etc.
     
  11. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Al vrij snel heb ik haar 's nachts pyjamaatjes aangetrokken. Overdag slaapt ze altijd gewoon in haar kleren en soms doe ik haar broek uit en gaat ze in de slaapzak.
    Nu slaapt ze met een pyjamajasje en een slaapzak, omdat het zo'n heerlijk warme zomer is :( . 's Winters doe ik haar vaak een pyjamajasje en broekje aan in de slaapzak. En als het erg warm is alleen een romper of een luier in een dun slaapzakje. Ik vind zo'n pyjamaatje ook altijd gezellig staan als ik haar 's ochtend uit bedje haal en we lekker zitten te ontbijten.
     
  12. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Sven droeg eerst altijd een shirtje met een slaapzak. meneer wil echter niet meer in een slaapzak, dus draagt hij pyama's of pyamapakjes met voetjes. die draagt hij 'sochtends dan ook, en na z'n fruithap en de wandeling met de hond gaat hij weer even in bed. daarna wordt hij aangekleed. 's middags laat ik vaak z'n shirtje aan en trek alleen een pyama broek aan of een slaapzak (ja, moet dan toch haha)

    zijn eigen kleertjes zitten niet lekker om in te slapen. ik slaap ook niet in mijn spijker broek. en na een badje 's avonds een schone pyama aan slaapt in mijn ogen dan het lekkerste :)
     

Deel Deze Pagina