Wanneer 's nachts zindelijk?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ariel3, 19 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Britt is nu ruim een half jaar zindelijk overdag maar snachts nog gewoon een luier om. Die zit ook nog flink vol smorgens, dus het zal hier nog wel ff duren denk ik.
     
  2. mamajanneke

    mamajanneke Fanatiek lid

    22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Komt vanzelf.
    De mijne is vroeg. Hij was net geen 3 en overdag zindelijk, doordat hij geen "baby" meer wilde zijn en een paar week later wilde hij hem in de nacht ook niet meer om. Ik maakte hem rond de klok van half 12 nog even wakker voor een plasje en de rest vd nacht ging t goed. Hij heeft 2 ongelukjes gehad, waarvan 1 x door het spugen. En nu hoef ik hem helemaal niet meer wakker te maken sinds 2 maand en hij is 3 en half nu.

    Ik was als kind zindelijk en rond mijn 9e begon ik weer bed te plassen en dit stopte na mijn 11de toen ik mijn periode kreeg.
     
  3. wendy77

    wendy77 Actief lid

    3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Hoi,

    Ik denk dat elk kindje anders is. Mijn stiefzoon van nu 13 was pas zindelijk snachts met 8 jaar. Maar mijn dochtertje van 2 jaar en 3 maanden is nu snachts ook al zindelijk. Ze gaf zelf aan dat ze snachts ook geen luier meer aan wilde. En dat ging meteen goed. Dus gewoon ff afwachten.
     
  4. MirandaT

    MirandaT Niet meer actief

    Mijn oudste dochter is nu 3 jaar en 2 maanden en sinds anderhalve maand overdag zindelijk.
    'S nachts krijgt ze nog wel een luier aan en die zit ook nog helemaal vol 's morgens, dus hier blijft hij voorlopig 's nachts nog wel aan.
     
  5. Writer

    Writer Niet meer actief

    wow dat is best vroeg met 2 jaar
    mij dochter was 3 en half toen ze overdag zindelijk werd ,paar weken later ook s'nacht , hebben wel verteld wanneer ze naar school gaat juf geen luier omwisselt , toen wou ze ook grote meid zijn;)

    mij zoon is andere half , ben benieuwd
     
  6. Thea

    Thea Bekend lid

    19 mei 2006
    507
    0
    0
    Mijn jongste meid is bijna 5 jaar en niet zindelijk 's nachts. Soms zjin de luiers zo vol dat ze doorlekken, maar meestal houdt ze het bed wel droog. Mijn oudste dochter was jonger toe nze 's nachts zindelijk was, ik weet echter niet meer hoe oud ze was.
     
  7. Yelice

    Yelice Niet meer actief

    #27 Yelice, 15 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2009
    Mijn dochter ( 3) is sinds een anderhalve maand s'nachts zindelijk, maar niet omdat ze ineens droog was.
    Zij had angst om op de wc te poepen en deed het dus alleen in der luier , overdag was ze wel zindelijk al een jaar qwa plassen alleen poepen niet dat hield ze echt op tot ze haar luier om kreeg.
    Op een dag zat ze echt onder de poep toen ze uit bed kwam en toen was ik het zo zat dat ik die luier gelijk af heb gehouden.
    de eerste 2 dagen heeft ze in haar bed geplast ( en heel soms nog een ongelukje) en poepen kon ze ineens ook op de wc !
    Ik heb spijt dat ik er niet eerder mee begonnen ben want ik denk hoelanger je die luier om houdt des te "luier"ze worden omdat ze weten dat ze een luier om hebben.
     
  8. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    die van mijn slaapt nu al 1 week zonder luier en doet dan smorgens een plasje op de wc en is dus snachts en met de rmiddag dutje zindelijk.

    overdag daarintegen komt ze ene luier halen om te plassen en als die vies is gaat ie meteen weer uit en weg ermee en loopt dan weer verder in de onderbroe of blote bibs. vaak krijgt ze ook nog gewoon overdag een luier aan maar snachts dus niet meer. ze heeft een potje langs der bedje staan maar ook die gebruikt ze snachts niet. ze kan gewoon erg goed ophouden denk ik haha. vandaag heeft ze heel de dag nog geen luier aan gehad en heeft een 0ngelukje gehad met het spelen.
     
  9. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Mijn oudste was met 2 jr en 9 maand 'snachts zindelijk, maar tessa is het pas net een maandje, ze is 4 jr en 4 maand nu, ik maakte me er ook zorgen om omdat het met kim eigenlijk direct na het overdag zindelijk worden gebeurde, maar bij tessa niet die was al anderhalf jaar zindelijk, maar 's nachts ho maar....
    op mijn laatste bezoekje bij het cb er na gevraagd en daar zeggen ze dat je dat gewoon moet accepteren, dus gewoon 's nachts pamper om, niet wakker maken als jullie naar bed gaan.... want s'nachts zindelijk worden kun je pas trainen vanaf 6 jr en dan nog moet het kind het willen.... het is heel wat anders dan overdag zindelijk zijn omdat het te maken heeft met je oonwillekeurige zenuwcentrum....je kind moet in zij slaap registreren dat hij moet plassen, eigenmlijk moeten ze het gewoon 12 uur op kunnen houden zegt het cb.... ik heb naar het cb geluisterd, enigzins opgeluchtt, want had al wel geoefend, steeds natte bedden en een huilende tessa...... en 's nachts wakker maken werkte gewoon niet, ze werd dan erg kwaad en vertikte het om te plassen...... 3 weken geleden gingen we op vakantie naar duitsland en vanaf toen heeft ze niet meer in bed geplast, gewoon van de ene op de andere dag.... joepie!!!!
     
  10. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Wij zijn begonnen met Jamie zindelijk te krijgen in april. Hij is 4 augustus 3 geworden. Overdag ging het meteen eigenlijk al heel goed, eerst nog wat drupjes in zijn onderbroek, maar hij stopte meteen en rende naar de wc. Dat ging steeds beter. 's Nachts in het begin droeg hij nog een luier, maar toen we daar vanaf gestapt zijn zo'n 8 weekjes geleden is hij in de eerste 2 weken 's nachts maar 4x nat geworden.. Dus hij was ruim voor zijn 3e verjaardag helemaal zindelijk, en mama natuurlijk apetrots!
     
  11. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    tegelijk met overdag.. 2 jaar en 5 maanden. Ging vanzelf!
     
  12. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    onze dochter van nu 3 jaar die was tegelijk met overdag en nacht zindelijk en dat was toen ze 2 en half was, ze ging naar de peuterschool en zag dat de kindjes daar op de wc gingen, zij wilde ook en nooit meer een luier om gehad..ik denk dat het per kind verschilt, de 1 is er klaar voor en de ander niet..
     
  13. mam11

    mam11 Lid

    3 jul 2009
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allebei zo rond 2,5 jaar. Maar volgens mij verschilt nachtzindelijkheid enorm per kind.
    Bij mijn dochter zette ik het potje op de kamer (in het begin). Als wij dan ook naar bed gingen zette ik haar al slapend op het potje, merkte ze niks van. Later ging ze uit zichzelf, totdat ze helemaal niet meer hoefde.

    Nu moet ik ook wel zeggen dat onze kinderen het overdag ook uren kunnen ophouden, dat zal ook wel schelen denk ik. Een sterke blaas kun je trainen.
     
  14. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    vervolg
    sinds 2 dagen wil ze overdag geen luier mee aan en heb hem uitgelaten. resultaat was gisteren 3 ongelukjes en vandaag tot nu toe 1 waarvan 1 mijns schuld. ze geeft aan dat ze pipi of kaka moet doen en dat doet ze dus ook netjes op de wc of potje. maak me niet druk om de ongelukjes, zeg haar netjes dat het eigenlijk op de wc hoort, trek der schone kleertjes aan en klaar. elk uur vraag ik of ze naar de wc moet om der aan te herrinneren dat ze geen luier an heeft en het gaat super.

    kan ik nu verwachten dat ze echt zindelijk gaat worden zolang ik haar stimuleer en aanmoedig of wil dit alles niks zeggen. ze deed al een tijdje der luier uit en gooide deze dan zelf in de kliko met de woordjes bahbah en een vies koppie. ze liep dus al regelmatig zonder luier zonder dat ik het doorhad. ze klapt ook super trots voor zichzelf na een plasje en ik reageer alsof ze goud heeft gewonnen zo blij haha. dit vind ze geweldig. ook als ze niks doet ben ik trots
     

Deel Deze Pagina