wie ook vlooien op kind gehad?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mejon, 29 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mejon

    mejon Bekend lid

    12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    hoi hoi,

    ik wil heeeeel graag tips en adviezen.
    onze poes bleek dus vlooien te hebben (de poes is sinds afgelopen weekend niet meer bij ons, maar dat heeft een andere reden), maar nu zie ik al een paar dagen dat er vlooien op mijn 2,5 jaar oude dochter zitten.
    ik zie er steeds 1 en die pak ik dan ook.
    de ene keer gaat er een dag of langer overheen en dan zie ik er weer 1.
    9 van de 10x zit ie in haar haar, 1x op haar schouder en net op haar gezicht toen ze sliep.
    ik gruwel er echt van en ze heeft vlooienbeten op haar lichaam.
    ik dacht eerst dat het muggenbulten waren.
    ik heb al van boven naar beneden gestofzuigt en ik had haar kamer al helemaal schoongemaakt, maar net sprong er weer 1 weg op haar kamer en ik kon 'm niet meer vinden.
    ik wordt er niet goed van.
    wil niet dat die krengen in mijn huis en vooral niet op mijn dochter zitten!!!
    ik had gelezen dat kattenvlooien ook op mensen en honden kunnen gaan zitten.....lekker!
    het schijnt vaker voor te komen dan je denkt, dus bij deze mijn vraag: heeft iemand het ooit meegemaakt of gehoord van iemand? en hoe kwamen jullie/ze er van af??
    ik weet niet waar die beestjes zitten dus weet niet wat te doen en waar te beginnen.

    alvast bedankt

    een gruwelende moeder
     
  2. mamajanneke

    mamajanneke Fanatiek lid

    22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Vies he? Ik heb ook die ervaring helaas ook gehad.
    Het probleem is nu dus niet meer de kat, maar de vloer en de plinten etc.
    Je kan een vlooienmiddel krijgen voor tapijt etc. Want je moet je huis vlo vrij maken. Ze hebben eitjes gelegd en die komen uit.

    Dit spul kan je bij een dierenspeciaal zaak krijgen. misschien dat je nog op vakantie gaat ofzo want dan kan je de boel ff goed in spuiten
    suc6
     
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Even antivlooienmiddel halen voor je huis (tapijt enz.) En dan de hele boel goed inspuiten.
    Let wel op dat dit niet goed is voor je kleine dus het is misschien verstandig om haar een nachtje te laten logeren bij opa en oma (als je die mogelijkheid hebt).

    Voor de rest goed blijven zuigen en niet vergeten je stofzuigerzak telkens te verschonen.

    Groetjes Anita
     
  4. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    nooit gehad maar zou idd vlooienspul kopen, alles inspuiten en een leuke dag buitenshuis ervan maken en als je terug komt goed luchten en stofzuigen
     
  5. Choco

    Choco Fanatiek lid

    30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Je kan ook een stukje vlooienband in de stofzuigerzak doen, scheelt telkens een nieuwe in doen.

    Ik ben net van de vlooien af maar ik heb elke dag lopen zuigen, om de 6 weken lopen sprayen (alleen de plinten en naden waar mn dochter niet bij kan komen) en de katten regelmatig gekamt, gedruppeld.
     
  6. mejon

    mejon Bekend lid

    12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    we hebben donderdag gespoten (mijn vader) en wij waren met de kindjes een dagje weg. daarna zijn ze bij mijn ouders gaan logeren.
    de dag erna vond ik er toch nog een paar. dat zat me dus weer niet lekker.
    zaterdag met stofzuigen weer 2 gezien, toen heb ik een bedrijf gebeld en die is een paar uur later ook komen spuiten en heeft alle kamers en trappen gedaan.
    ik wilde alles gedaan hebben.
    vandaag niks meer gezien, ja 1 dode op de zolder, dus voelde zo goed. had er helemaal vertrouwen in maar net keek ik weer en op de benedentrap zaten er weer een paar.
    echt hele kleintjes, je zag ze bijna niet maar als ik blaas...hop sprong het. ik heb er weer een stuk of 5 gevangen.
    zit alweer de hele tijd te krabben.
    ik krijg er wat van.
    die man die hier gespoten heeft zei dat als er nog eitjes uitkomen dat de beestjes dan dood gingen, maar hadden deze dan ook niet meteen dood moeten zijn of gaan ze dan niet meteen dood???
    ik mag 10 dagen niet stofzuigen dus daar kan ik niet mee aan de gang.
    wat zal ik blij zijn als ik van die rotzooi af ben, wat een ellende!!!!!!!!!!!
     
  7. mejon

    mejon Bekend lid

    12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ik heb nu continu jeuk, bah vieze zooi zeg!!!
     
  8. mejon

    mejon Bekend lid

    12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    hoe lang heb jij er last van gehad in je huis?
     
  9. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Ik had gelezen op internet dat je ook een bak water met veel afwasmiddel er in kan doen en daar een drijvend waxinelichtje in kunt doen en dan een nacht laten staan. Voor de veiligheid zou ik een lamp er boven doen want je weet het maar nooit met een kaars. Maar door de glinstering van het water en het afwasmiddel springen de vlooien daar in. En kunnen ze er niet uit door het afwasmiddel. Staan meer tips op : Oma weet raad

    Succes ermee.
     
  10. mejon

    mejon Bekend lid

    12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant

    ja dat is een goeie, heb het 2x gedaan en 1x had ik er 1 gevangen.
    moet zeggen dat ik nu de afgelopen 2 dagen niks meer gezien heb.
    hopelijk blijft dat zo! bah, gruwel zo van die vieze enge beestjes.
    ik ben denk ik ook een goeie voor luizen straks (als dat op school heerst ofzo).bleh!
     
  11. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja goed spuiten.. zelf weggaan
    vlooienband in je stofzuiger..
    maar de neten zitten niet enkel in je vloerbedekking.. maar in alles van stof :)
    vandaar dat dat spuiten wel practisch is

    wij deden dat inderdaad altijd voor de vakantie.. dan bleef de lucht al die tijd in huis hangen
    maarja.. wel goed luchten daarna.. wat een lucht :(

    nu hier gewoon vooral preventief goed ontvlooien
    en de katten blijven hier grotendeels binne.. dat scheelt echt enorm :)
     
  12. mejon

    mejon Bekend lid

    12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    4 of 5 dagen niks meer gezien....net weer 3.
    ik was er zo gerust op en nu let ik weer op alles en voel me weer net als daarvoor.
    kan niet tegen die beestjes, maar ja, we hebben vorige week een bedrijf laten spuiten....moeten het ook de kans geven om het zijn werk te laten doen.
    maar door al die dagen niks meer te zien was ik echt opgelucht en hoopvol, nu zakt de moed me weer een beetje in de schoenen...zucht.
    maar ja, kan toch niet meer doen helaas.
     
  13. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @mejon: dat komt omdat het een kleine week duurt voor de eitjes uit kmen...
    waarschijnlijk mag je daarom ook 10 dagen niet stofzuigen

    de "verse" vlooien moeten tenslotte ook nog het vergif binnen krijgen :)
     
  14. mejon

    mejon Bekend lid

    12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ja dat zal ook wel...ik wil het dan ook meteen allemaal weg hebben, he.
    geduld is een schone zaak zeggen ze, maar met vieze beestjes....
     
  15. niva

    niva Fanatiek lid

    16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    he bah wat naar..maar nu dat bedrijf is geweest mag je verwachten dat ze weg gaan en anders dat bedrijf terugebellen!!
     

Deel Deze Pagina