tot welke leeftijd een fles voor het slapen gaan ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lievejildou, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievejildou

    lievejildou Actief lid

    hallo,

    hebben even een vraagje ?
    tot wleke leeftijd hebben jullie, jullie kindje de fles gegeven voor het slapen gaan.

    anita en jildou
     
  2. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    eigenlijk sinds 2 weken maak ik hem niet meer wakker voor zijn laatste voeding.
    maar dit komt ook doordat hij dan de fles krijgt om 20.00 en ik weet hoeveel hij binnen krijgt.
     
  3. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik denk dat TS bedoeld nog een fles na het avondeten, of niet?

    Iman krijgt nu idd nog een fles na het avondeten, ik vraag me ook af wanneer die vervalt...

    Ons nichtje is 2 en die krijgt ook nog een fles melk om 20 uur...
     
  4. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Wij hebben die laatste fles voor het slapen gaan weggelaten toen Milan 1 werd. In het begin kreeg hij in plaats van deze fles z'n toetje, maar inmiddels krijgt hij die gewoon na het eten, dus dat is dan ook echt het laatste wat hij krijgt voor het slapen gaan.
     
  5. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik geef Yildiz ook nog een flesje melk voor ze naar bed gaat.
    Ze slaapt er lekker door en voor mij is het neit nodig dat het stopt, ze mag van mij zolang als ze wilt ;)
     
  6. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    joh zeg dat dan. ;)

    ik zie nu pas dat de kleine 1 jaar is en niet 1 maand. :oops:
    dan kan ik je niet verder helpen.... :)
     
  7. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Bij mijn Cb mocht deze fles er al vanaf 9 maand af, mits ze minimaal 300 cc aan melkproducten binnenkrijgt en de rest ook goed eet.

    Echter ik geef deze fles nog steeds. Het is de enige fles die ze eigenlijk goed drinkt. Ach ik vind het ook een mooie afsluiter van de dag. Nog ff lekker kroelen met je kleintje.
     
  8. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Tymen wil helemaal geen flessen meer sinds ongeveer een maand, dus wij zijn er al mee gestopt. Hij krijgt nu nog een schaaltje kwark voor het slapen gaan!
     
  9. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame krijgt nog 2 flessen 1 sochtends en savonds voor dat ze naar bed gaat maar daar laat ze steeds 120 van staan van de 160+5 en 2 scheppen bamix denk dat die ook binnenkort vervald

    mijn nichtje wordt 2 volgende maand die kreeg vanaf 1 jaar geebn fles meer na het avond eten
     
  10. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Britt krijgt hem ook nogsteeds, maar ik merk wel dat ze hem steeds minder wil. Ze krijgt nu alleen nog warme melk, maar vanavond bv had ze maar 50 cc er van op. DUs hier is hij binnenkort weg denk ik.

    Vind het wel jammer, want het is altijd zon gezellig afsluiting van de dag. En het enige moment dat ze lekker rustig bij me zit
     
  11. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    elyesa is nu bijna 18 maanden en geef hem ook nog steeds smorgens en savonds een fles denk dat het sowieso geen kwaad kan. en zo heb ik nog een intiem momentje met hem waar we allebei nog zooooo van genieten.
     
  12. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Omdat wij altijd wat later eten (rond 18.30) was het gewoon te veel om na het eten ook nog een fles te geven en tussen 19.30 - 20.00 in bed te liggen. Daarnaast was het ook elke dag strijd die laatste fles, ze had er geen zin in, In overleg met het CB krijgt Emme nu extra yoghurt na het eten. Met de pap in de ochtend en de fles bij de boterham en in de middag krijgt ze nu nog 550 cc aan melk. En dan dus nog fruit, boterham, avondeten en yoghurt.
     
  13. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    keira heeft eigenlijk nog steeds 3 tot 4 flessen per dag, ze eet haar gewone eten, maar wil echt de fles nog, vind ze echt lekker denk ik? zodra ze niet meer wil dan krijgt ze niet, ik ken een meisje van 4 die nog steeds 1 smorgens drinkt, en een jongetje van 8 maanden die helemaal geen fles meer wil, dus het ligt aan het kindje denk ik.

    keira word in elk geval heel onrustig als ik niet een fles geef, maar vind het wel goed hoor, ze eet goed, ze drinkt goed, en is op goed gewicht:)
     
  14. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ook hier word hij nog steeds gegeven hoor.
    Tis gewoon de slaapfles :) Lekker knus met mama schoon in de slaapzak, op de bank, flesje geven, knuffeltje tandjes poetsen en dan lekker naar bed.

    Ze drinkt ook nog steeds 180tot200cc schoon op met pap er in.

    Ze geeft het wel aan denk ik als ze hem niet meer wil.

    Vind het zelf ook nog wel een fijn moment, even lekker met zijn tweetjes rustig languit op de bank voor ze gaat slapen.

    Dit is ook de enigste fles die ze 'rustig' bij me drinkt ;)
     
  15. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn dochter drinkt nogsteeds (soja) melk voor het slapen, niet in een fles maar gewoon een beker. Ikzelf drink ook graag wat voor ik ga slapen dus daarom mn dochter ook. Verder krijgt ze bij het ontbijt melk, tussen de middag bij de boterham thee of water.
     
  16. bobbelientje

    bobbelientje Actief lid

    2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Bij ons is deze eraf sinds de overgang van 4 naar 3 flessen. Wij eten meestal rond 18.30 uur, daarna een toetje en naar bed. Werkt prima..
     
  17. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ze geven vaak zelf wel aan wanneer ze genoeg hebben en dus geen fles meer hoeven.
    Eliza drinkt zo af en toe nog 60 cc en soms wil ze de fles helemaal niet meer.
    Maar net hoe het eetpatroon er overdag uitziet.
     

Deel Deze Pagina