Wanneer symptomen koemelkallergie?

Discussie in 'Voeding' gestart door bozoe, 6 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Wij zijn sinds vorige week zaterdag opnieuw trotse ouders geworden. Het ging afgelopen week echt geweldig. Een heerlijke relaxte baby, erg fijn als je nagaat dat wij met onze eerste dochter aardig wat te stellen hebben gehad (prematuur, reflux en uiteindelijk koemelkallergie).
    Echter sinds 2 dagen is het een drama. Ze heeft enorme darmkrampjes en stopt niet met huilen. Ook niest ze de hele tijd en is ze erg onrustig, slaapt alleen nog maar bovenop ons. Ze krijgt vanaf de geboorte flesvoeding (Nutrilon prosyneo), ik begin alleen steeds meer gelijkenissen te zien met onze dochter die een koemelkallergie bleek te hebben. Bij haar hielp uiteindelijk Neocate, we hebben alleen maanden aan lopen modderen.

    Ze krijgt trouwens voeding op verzoek (om de 3 a 4 uur en 's nachts +/- 6 uur er tussen). Ze krijgt flesjes van 90+3, maar laat vaak zo'n 30 cc staan. Ze doet zo'n 20 min over een flesje en we houden haar dan ook nog langere tijd omhoog. Dus dat lijkt allemaal te zijn zoals het hoort.

    Hoe snel kun je aan een kindje merken dat er sprake is van een koemelkallergie?
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij de oudste merkten we het met een week of 2 wel, maar we hadden het toen echt nog niet door. Ze had door kma flinke reflux, dus wij zijn meteen alles daarop gaan inrichten, maar ‘t had geen effect. Met 5wkn zaten we bij de kinderarts, dochter brulde er alleen maar, spuugde in een boog de arts onder, poepte op de onderzoektafel zuur en groen... arts zei metedn dat het kma was.

    Bij de tweede was ik er alert op, zij kreeg vrij snel (ik meen in week 2 al, kraamzorg was net weg geloof ik) eczeem en toen stopte ik volledig met melk in mijn voeding (ivm borstvoeding). Ze heeft nooit zoveel klachten gehad als haar zus, ik denk ook omdat het snel merkten.
     
  3. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Hmm het kan dus al vrij snel opspelen. Vanmiddag komt het CB langs voor de intake, ga het toch maar even bespreken. Ik wil niet weer maandenlang met een krijsende baby zitten :(
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als je oudste zo'n zware vorm van kma had, is de kans groot dat je jongste het ook heeft. Mijn pediater adviseerde dan ook van bij de geboorte al met pepti te starten. Uiteindelijk bv gegeven, dus niet nodig gehad. Maar de kans lijkt me wel reëel dat het hier ook kma is.
     
  5. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ja ik acht de kans ook vrij groot dat er weer sprake is van een koemelkallergie. Ze knort/snurkt enorm, rode gezwollen oogleden en erg onrustig. Ben benieuwd wat het CB adviseert.
     
  6. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Net bij de kinderarts van het CB geweest en we mogen weer starten met Neocate om te kijken of dat helpt.
     
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.358
    113
    Hier waren de symptomen achteraf gezien ook al erg vroeg aanwezig. Eczeem startte al in de kraamweek en in de week erna niezen, oogontsteking, kramp, onrust, krijsen, etc.

    Fijn dat jullie meteen al op Neocate over mogen!
     
    bozoe vindt dit leuk.
  8. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier achteraf ook al in de eerste week. Obstipatie, daarna overal eczeem, piepende ademhaling, klonk verkouden, kramp, onrust. Leek ook alsof haar gezichtje opgezwollen was.
     

Deel Deze Pagina