Wanneer tweede kindje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tanja77, 25 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tanja77

    Tanja77 Niet meer actief

    Isabel is nu drie maanden en we weten zeker dat we wel ooit een tweede kindje zouden willen krijgen als dat mag lukken. Steeds vaker zit ik mij nu af te vragen wat een goed moment is. Als Isabel kan lopen, als ze naar school gaat? Wat zijn jullie ervaringen?

    Liefs
    Tanja
     
  2. mama aes

    mama aes Bekend lid

    10 dec 2005
    682
    16
    18
    wij gaan nu voor een tweede )ik had wel eerder gewilt maar heb een keizersnee gehad en dan is het goed om 1 jaar te wachten.
    Ik zal niet te veel leeftijd verschil tussen Anne en de volgende willen Lijkt me dat je er dan mooi in zit en dat de kindjes dan ook meer aan elkaar hebben.
     
  3. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Wij zijn nu "bezig" voor nummer 2 :)
     
  4. wuppie

    wuppie Bekend lid

    16 jul 2006
    621
    0
    0
    Onze Anique is nu 10maanden en ik ben nu 9 weken zwanger. Anique zal 17 mnd zijn als de tweede spruit komt.........We hadden niet verwacht dat het zo snel zou lukken om weer zwanger te worden maar het was wel in een keer raak.
    We zijn nu gewend aan de luiers dus daar blijven we nog even in en als het meezit kan Anique tegen die tijd lopen dus het komt wel goed. Al realiseer ik me wel dat het begin zwaar zal zijn.
     
  5. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Is maar net wat je zelf prettig vind... Ik zou wel nog een kindje willen, maar ik ben geen type om er 2 in de luiers te hebben. Ik wil eerst even van Joey genieten, en van ons gezien zo... en als Joey een jaar of 3 is, als hij zindelijk is en op z'n minst naar de peuterspeelzaal gaat, dan wil ik er graag nog een. Ik wil ook niet dat ik een dubbele kinderwagen moet gaan aanschaffen, omdat ze allebei nog niet kunnen lopen... nee dat is niks voor mij zo dicht op elkaar. En dat is voor iedereen verschillend denk ik, dus het is maar net wat je zelf het prettigst vind ;)
     
  6. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    goh ja ehm.... als deze komt is de eerste 20 maand. Maar kan nu al lopen dus dat scheelt. En dan ben ik over een jaar of 4 ook echt uit de luiers, en niet eerst uit de luier en dan weer opnieuw in de luier. 2 kids, minder dan 2 jaar ertussen, lijkt mij prima. Maar dat is echt ieder voor zich, en daar kan een ander je ook niet echt in adviseren. Doe wat je gevoel je ingeeft

    *voelt zich nu enorm spiritueel*
     
  7. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Bij ons zit er 19 maand en 1 dag tussen... erg gezellig en nu inmiddels ook wel druk. De eerste maanden viel dat nog wel mee want toe sliep de baby veel maar inmiddels wil ook hij spelen en leuk doen en daarnaast was ik nu 2x zoveel en het opstaan en avondritueel ben ik nu 2x zo lang aan kwijt.
    Er is denk ik geen ideale leeftijd. Veel hangt af van hun karakter en hoe ze samen zijn... tot nu toe gaat het hier boven verwachting. Mn dochter is nog geen moment jaloers geweest en is gek op haar broertje en hij is gek op zn zus. Begint al te lachen als hij haar stem hoort.

    Persoonlijk vond ik het wel fijn dat mn dochter al goed liep. Ik vind dubbele wagens afschuwelijk dus hier een kiddyboard en verder hebben we alleen een extra ledikant gekocht.
     
  8. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    wij willen ook een 2e alleen wanneer is de grote vraag mijn man heeft nog zoiets van ff niet en van mij mag het al. we zitten alleen met het feit dat we nu 2 slaapkamers hebben en een zolder dus weten nog niet hoe en wat we gaan doen. we wonen hier eigenlijk nog maar net en willen ook niet verhuizen. misschien gaan we van 1 slaapkamer 2 kamers maken. want een peuter en baby op een kamer lijkt me ook niet echt prettig.
     
  9. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bram is pas 7 weekjes, beetje vroeg om hier over na te denken, maar een eventuele tweede duurt bij ons nog wel een paar jaartjes.
    Eerst Bram eens even wat groter en zelfstandiger laten worden en lekker van hem genieten.
    Ik moet er niet aan denken om weer zwanger te zijn :rolleyes:
     
  10. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij gaan als Emme een jaar is voor een tweede.

    Dan zit er dus minimaal 22 maanden tussen. Het zal druk zijn, maar dat is het met twee kinderen toch, hoeveel leeftijdsverschil er ook tussen zit. Het fijne aan een kleiner leeftijdsverschil vind ik dat Emme als de tweede er is ook nog middagslaapjes doet (als ze ouder zou zijn is dat slaapje er vaak af) en ook dat we over een jaar of vier dan helemaal uit de luiers zijn.
     
  11. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ja ik denk dat ik ook nog even wacht tot keira goed zelf loopt, en uit de luiers is en echt naar school gaat, ik denk dat ik dan makkelijker mijn tijd kan verdelen, en kan keira leuk meehelpen voor haar kleine broertje of zusje te zorgen. Ik vond het zelf erg fijn een oudere broer, en dat vind ik nog steeds! en ik blijf altijd zijn kleine zusje! Heerlijk!
     
  12. eko

    eko Actief lid

    22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Bij ons zit er 3,5 jaar verschil tussen. Ik vind het wel prima zo. Want mijn oudste zoontje is al zindelijk, eet zelfstandig en gaat naar peuterspeelzaal. Hij geniet echt van zijn broertje en de kleine is ook helemaal gek op zijn broer.

    ik heb het echt getroffen zo. :)
     
  13. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    mijn vriend zou wel een 2e willen ik moet er nog niet aan denken dus ik weet niet of de 2e ooit komt misschien over een paar jaar wil nu lekekr genieten van mijn kleine meid!
     
  14. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    hier zal er ongeveer 16 maanden tussen zitten. Wel erg snel maar je zit nog in het ritme dus het zal makkelijker mee gaan draaien in het gezin, en ik vind het voor mezelf ook wel een prettig idee dat ik er niet al te lange tijd uit de running ben qua werk..

    En voor de kids is het ook leuk, ik ben er gewoon erg tervreden mee op deze manier..
     
  15. jessicad

    jessicad Actief lid

    2 nov 2006
    344
    0
    0
    Wat het goede moment is is erg persoonlijk. Voor alles valt wel wat te zeggen. Snel achter elkaar zorgt dat je snel uit de luiers bent en dat je nog gewend bent aan weinig vrijheid en die daarna ook echt terug hebt.
    2 a 3 jaar ertussen heeft weer als voordeel dat de oudste al wat zelfstandiger is, kan soms wel voor jaloezie zorgen, maar ze kunnen er juist ook heel trots op zijn. Als ze oudste naar de basisschool is geeft je weer extra tijd met de kleine alleen. Nadeel is misschien wel dat je dan eindelijk zelf meer vrijheid zou krijgen nu dus weer gebonden bent. Of dat je al meer vrijheid hebt als de kinderen nog groter zijn. Want ja met een peuter kun je toch al meer kanten op dan met een baby en als ze naar school gaan is het natuurlijk weer anders. Voordeel is wel dat als de oudste groter is dat die dan echt beseft hoe of wat en zelf mee kan helpen. Tja en wat voor jou het ideale moment is, dat kan je zelf alleen bepalen. Voor alles valt wel wat te zeggen denk ik.
     
  16. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik ben gister ongi geworden na de laatste pil. En wij gaan vanaf nu voor een tweede. Omdat het bij ons lang duurt kan het wel zijn dat Glenn 2 jaar is of eer de tweede zich 'aanmeld'. We zullen voor meer dan 75% weer in de mmm komen vermoed ik. Maar we proberen wél eerst zelf te klussen voor een brusje voor Glenn.
     
  17. Vennetje

    Vennetje Actief lid

    3 aug 2006
    261
    0
    0
    Ik wil eigenlijk minimaal 2 jaar wachten en misschien nog langer... we zien wel hoe het loopt.
    Al bestaat er een kansje dat we tijdelijk in het buitenland gaan wonen. Aangezien ik daar niet mag werken, zou dat wel een ideale gelegenheid zijn om voor de tweede te proberen; maar als we hier blijven, dan zal er een langere periode tussen zitten.
     
  18. spooky

    spooky Bekend lid

    15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    we wilden eerst wachten tot haar eerste verjaardag maar we hebben besloten om met december weer te gaan klussen.
     
  19. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    als Ruben een jaar of 2 is gaan wij ws weer voor een volgende klussen.
    ligt er eigenlijk ook een beetje aan wat mijn cyclus gaat doen...
    ben dan ook niet van plan om voorlopig aan de pil te gaan.
     
  20. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Pff wat zijn jullie allemaal snel zeg. Ik wacht nog een jaartje of 3 met de pil weggooien denk ik (misschien wel langer). Ik wil ook gewoon mijn werk goed kunnen doen en ik vind 1 kind in de luiers wel genoeg.

    Ik scheel 3,5 jaar met mijn ene zusje en 7 jaar met mijn andere zusje, en dat is ook gezellig altijd, dus daar hoef ik denk ik niet snel voor te zijn.

    Je weet natuurlijk nooit hoe je leven loopt. Er kan van alles gebeuren waardoor je het eerder weer doet, of juist nog even wacht.
     

Deel Deze Pagina