Is jullie kindje ook zo vaak verkouden met koorts?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nena77, 2 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nena77

    Nena77 Actief lid

    7 dec 2007
    445
    0
    0
    Hoi meiden,

    even een vraagje.
    Mijn dochter van 2,5 jaar is sinds oktober regelmatig verkouden/ ziek en heeft dan ook koorts. Vorig weekend had ze 1 dag koorts, toen een paar dagen niet en nu dit weekend weer hoge koorts. Nu 40.6.
    Ik ben al eerder bij de huisarts geweest en die zegt dan dat het viraal is.
    Maar is zo vaak verkouden en koorts hebben wel normaal voor een kind van 2,5? Moet er even bij vermelden dat ze sinds februari ook naar de psz gaat.


    Groetjes nena
     
  2. annekulpe

    annekulpe Fanatiek lid

    7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    gelukkig niet meer!
    afgelopen winter is de eerste winter zonder al te veel snottebellen enzo...
    valentijn is nu 3jaar en een maand
    tot hij 2,5 was, was hij vrijwel altijd ziek (die pech had hij)
    hopelijk heeft de volgende spruit meer geluk

    beterschap!
     
  3. Marni

    Marni Bekend lid

    26 apr 2007
    758
    14
    18
    Hier ook hoor, en zeker toen hij net naar de psz ging (hij zit er nu 1 jaar) en ik moet zeggen dat het wel minder is nu als toen hij net ging dus hij zal wat weerstand opgebouwd hebben ondertussen. Na een vakantie merk ik het ook altijd, meteen weer verkouden en hoesten en ook altijd wel snel verhoging of koorts, hoort er toch bij denk ik als ze naar school gaan.
     
  4. Ja mijn zoon is ook om de haverklap ziek. Verkouden en koorts.
    Vorige week ineens vanuit het niets hoge koorts. En omdat hij eerder bij de ha was ivm extreem hoesten, moesten we bij koorts meteen bellen en komen.

    Maar ook hier het antwoord het is viraal.

    Maar afgelopen vrijdag begon het weer, weer eind van de middag koorts. En dit ook gister weer. Vandaag lijkt het eindelijk beter te gaan.

    Maar idd ook vaak ziek dus. Hij gaat sinds begin dit jaar naar de chreche! En we zwemmen al sinds hij 4 mnd is.
     
  5. wendy77

    wendy77 Actief lid

    3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Hoi,

    Die van mij is ook constant verkouden. Alleen heeft ze geen koorts, maar hoest ze de hele tijd. Vorig jaar heeft ze 8 maanden gehoest! En dit jaar zitten we alweer op 2 maanden.
    Word er moe van. Maar het lijkt me dus normaal dat ze door al die verkoudheden gaan. Het eerste jaar hadden we vooral last van oor infecties. Maar daar zijn we gelukkig overheen gegroeid.
     
  6. tanja8

    tanja8 Niet meer actief

    heeeel herkenbaar!!
    Ons meisje had dat ook iedere 4 weken was het raak! hoge koorts ongeveer 2 of 3 dagen en dan was het weer over. Veel verkouden en hoesten enzo. En ik zat ook iedere keer ij de huisarts omdat ik het niet normaal vond. Af en toe kreeg ze een kuurtje maar de huisarts zegt ze groeit er over heen. Ik dacht toen 'echt niet'. Maar zo waar deze winter maar 2x ziek geweest!!!
    En die winter daarvoor 12 x!

    Dus meid er is grote kans dat ze er volgend jaar veel minder last van heeft.
     
  7. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    afgelopen winter was het wel constant raak. Sinds het boven de 10 graden is, is dat wel over. Alleen heeft ze nog wel steeds snottebellen. Als je denkt dat het over is, heeft ze weer een nieuw koutje...
     
  8. Nena77

    Nena77 Actief lid

    7 dec 2007
    445
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!.
    Fijn om te lezen dat het herkenbaar is en het er blijkbaar toch echt bij hoort.
    Vind het zo zielig voor die kleintjes. Zijn ze aan het bijkomen van het ene, krijgen ze alweer het andere.

    Weet iemand toevallig ook of er voor een kindje van 2,5 al iets van vitamines of iets homeopathisch is dat de weerstand verhoogt, want ze eet al maanden weinig groente en fruit( ze wil alleen geperst fruit). Ik heb wel gekeken in de winkel, maar alles wat ik zag was vanaf 3 jaar.
     
  9. MvYenE

    MvYenE Niet meer actief

    Mijn zoon van bijna 2.5 is ook bijna constant verkouden en heeft vaak koorts. En krijg ook altijd te horen dat het viraal is.
    Nu is hij weer benauwd en piept hij, daarbij hoest hij ook erg veel en pijn op de borst ervan.

    Ik weet niet of je vit D druppels geeft? Ik heb nu vit AD genomen van Davitamon. De A is voor de weerstand dus dan heb je 2 in 1 :D
     
  10. Nena77

    Nena77 Actief lid

    7 dec 2007
    445
    0
    0
    @ MvYenE : Bedankt voor je tip van de AD! Ik gebruik inderdaad alleen de vit D. Ik ga het morgen direct halen, wie weet helpt het iets.
     
  11. Roodkapje1979

    Roodkapje1979 Fanatiek lid

    22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Hier ook hoor! Is zelf 1 van de redenen geweest om te stoppen met werken omdat dat problemen gaf. Ik ben nu bijna 9 maanden thuis en ze is maar 1x ziek geweest! En nu gaat ze sinds 2 weken naar de psz en wat denk je........ ziek......... :(

    Wij gebruiken hier http://www.optimaxkind.nl/ Is een multivitamine (kauwtablet) Met deze link: http://www.optimaxkind.nl/?page=probeerverpakking kan je ze gratis proberen!
     
  12. Nena77

    Nena77 Actief lid

    7 dec 2007
    445
    0
    0
    vanmorgen werd mijn dochter wakker met 41 graden koorts:$ Toch maar naar de huisarts gegaan. Ze blijkt nu toch een fikse keel- en oor ontsteking te hebben en krijgt nu antibiotica. Kans zit er in dat haar amandelen er binnenkort uit moeten. Heeft iemand hier ervaring mee?
     
  13. appelsientje

    appelsientje Fanatiek lid

    5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    jep, vanaf het moment dat hij naar het kdv ging was het de ene verkoudheid na de andere, nu is het aardig stabiel (heeft ieder beestje al gehad denk ik)
     
  14. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Onze kleine meid (nu 3 jaar) heeft vorig jaar buisjes gekregen en haar neusamandel is eruit gehaald.
    Dit omdat zij heel veel verkouden was en veel oorontsteking had(en ze gaat als sinds ze een jaar is naar het kdv).
    Nadat haar neusamandel eruit was en dat ze buisjes had is ze met sprongen vooruit gegaan. Af en toe wel eens verkouden maar dat kan natuurlijk altijd een keer.
    Wij zijn heel blij dat het nu zo goed is gegaan en dat ze haar amandelen eruit hebben gehaald en buisjes hebben geplaatst.
     

Deel Deze Pagina