wanneer vertellen op het werk ?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door deirdre, 22 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    hoi allemaal,
    na enkele testen die positief waren ben ik uitgerekend 4 weken en 4 dagen zwanger .
    ik werk voltijds in de productie. Heb hier verleden jaar een vast contract gekregen die startte op 1 juli 2016.
    Maar wanneer kan ik het best vertellen hier dat ik zwanger ben ? ik wil het niet te vroeg vertellen maar ook niet te laat .
    ook wil ik kijken aan wie dat ik het best dit kan vertellen.
    er werd een tijd terug een schaal met beshuit met muisjes op tafel gezet en toen mijn ploegenchef bij me stond zei iemand voor de grap dat ze van mij kwamen omdat ik zwanger zou zijn . wat helemaal niet zo was. maar mijn ploegenchef reageerde op deze manier : Nee he ...serieus ?
    dus ik vertellen dat het idd niet zo was.
    maar ik kreeg wel het gevoel dat ik beter nooit zwanger zou zijn hier op het werk .
    beetje bang ook voor represailles ...dat ze moeilijk gaan doen.
     
  2. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Dat is aan jou. De meeste mensen vertellen het na drie maanden of een goede termijnecho. Eerder of later kan ook. Wettelijk gezien hoef je het pas een paar weken voor de ingang van je verlof te vertellen.

    En gefeliciteerd trouwens ;).
     
  3. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw

    eigenlijk wel grappig dat je het maar enkele weken ervoor moet vertellen ...denk dat niemand of echt heel weinig vrouwen dat ook echt doen .
    zelf wil ik wel dat ze een verganger voor me kunnen regelen voor die tijd.
     
  4. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik heb het bijna direct na de positieve test verteld, maar de meeste vrouwen vertellen het inderdaad pas na de 1e echo of na het eerste trimester.

    Heb je aanleiding om te vermoeden dat ze er niet zo blij mee zullen zijn?
     

Deel Deze Pagina