Wanneer weer aan het werk?

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door jennifer24, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jennifer24

    jennifer24 Bekend lid

    8 apr 2011
    889
    5
    18
    Zeewolde
    Hoi meiden,

    Ik ben 2.5 week geleden bevallen van ons mooie meisje met 18 weken en 6 dagen. Helaas was ze niet sterk genoeg om te groeien in mijn buik.
    Nou werk in de zorg en moet ik volgende week op gesprek bij mijn manager. Ik zie hier enorm tegen op omdat ik bang ben dat ik aan het werk moet terwijl mijn hoofd dat totaal nog niet in staat toe is. .

    Na hoeveel weken zijn jullie weer aan het werk gegaan? ?
     
  2. Anneke83

    Anneke83 Actief lid

    3 jun 2014
    231
    0
    16
    #2 Anneke83, 27 mei 2015
    Laatst bewerkt: 27 mei 2015
    Lieve Jennifer,

    Wat ontzettend naar dat jullie je dochtertje verloren zijn. Heel veel sterkte.
    Ik ben op dezelfde termijn in september bevallen van een zoontje. Ik heb een pittige bevalling gehad waarbij ik veel bloed verloren heb en uiteindelijk nog op de ok terecht gekomen ben voor het verwijderen van de placenta.
    Omdat ik lichamelijk behoorlijk moest herstellen ben ik na 6 weken weer op arbeidstherapeutische basis wat gaan werken (2 uurtjes per dag). Ben nu sinds vorige week weer voor 100 % hersteld gemeld. Weet trouwens niet of als ik lichamelijk niet zo'n klap had gehad ik eerder aan het werk zou zijn gegaan.
    Emotioneel gezien gaat het nu wel weer wat beter, maar dat herstel heeft veel langer nodig.
    Ik heb steeds niet te grote stappen gezet, maar wel iedere keer iets en dat heeft mij geholpen.
    Probeer goed aan te geven bij je baas Hoe je je voelt en wat je wilt. Het werkt vaak goed als je zelf een plannetje hebt. Hopelijk heb je een begripvolle baas.
    Vooral doen wat voor jou goed voelt!
    Nogmaals heel veel sterkte!
     
  3. moro

    moro Bekend lid

    20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel Veel sterkte!
    Ik denk dat jij naar jezelf en naar je lichaam moet luisteren. In mijn geval is het wel anders, want mijn kindje is niet net na de geboorte/bevalling overleden, maar geef jezelf de tijd. En bouw het heel langzaam op. Ik ben nu 3 maanden na het overlijden van mijn zoontje weer 3uurtjes gaan werken, 2 keer in de week. Ik merk dat het zwaar is. En dan niet zozeer het werken zelf, maar de tijd daarna, als je thuis komt. Het is niet alleen lichamelijk moeilijk, Maar ook emotioneel moet je het aankunnen. Geef gewoon aan dat je het nog niet aankan en dat je niet weet wanneer je er wel klaar voor bent. Hopelijk geven ze je de tijd. En vergeet niet dat je net bevallen bent.. dat is niet niks!
     
  4. jennifer24

    jennifer24 Bekend lid

    8 apr 2011
    889
    5
    18
    Zeewolde
    Dank je wel meiden dat sterkt mij echt. Ik ben inderdaad nog maar recent bevallen en voel me zowel lichamelijk als geestelijk doodmoe en verdrietig. We moeten Door voor onze lieve zoon van 3 maar als hij savonds op bed ligt stort ik echt in. Ik zal inderdaad goed Mn grenzen aangeven op Mn werk..

    Dank jullie voor het delen van jullie ervaringen
     
  5. Soof88

    Soof88 Lid

    3 mei 2015
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo Jennifer,

    Wat erg dat ook jij je kindje bent verloren.Geef hierin zelf je grens aan! Al is dat heel lastig. Ik was blij dat mijn teamleider voor mij bepaalde dat ik sowieso 6 weken thuis moest blijven. Ik ben uiteindelijk na 8 weken weer gaan werken. Dat voelt nu goed. Maar jij hebt eerst de tijd nodig om alles te verwerken. Sterkte. Ik vind het heel erg voor je.
     

Deel Deze Pagina