Wanneer weer een relatie en vooral: hoe?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door justme1974, 25 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    Inmiddels ben ik drie jaar alleen. Ik heb het idee dat ik weer open kan staan voor een leuke man en bevind me wat op het dating pad. Tinder..happn..lexa..dat soort dingen. Je weet maar nooit, uitgaan doe ik zelden en als ik erop uit ga dan is dat met dochter en dan nog. Een leuke vent spreek ik niet zomaar aan.

    Kortom: hoe doe je zoiets. Wat is een goed profiel, hoe hou je de one night stands buiten de deur? ( daar heb ik nu wel genoeg van) etc.

    Kom maar op met de verhalen!
     
  2. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.535
    1.885
    113
    Het gekke is dat ik mijn huidige vriend bij toeval op het werk heb ontmoet...
    Zijn er dingen die je doet zonder je dochter? Zoals bijv werken, een hobby of club? Dat is de uitgerekende manier om iemand te leren kennen denk ik...
    Verder: als je het zoekt, komt het meestal niet, vaak juist als je het niet verwacht ;)
     
  3. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Spannend dat je hier weer voor open staat.

    Ik hoop dat je een leuke, betrouwbare, lieve (en natuurlijk knappe ;)) man tegen komt.

    Stel jezelf voor zou ik zeggen. En geef vooral aan wat je intenties zijn.
     
  4. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik ben mijn huidige man wel op tinder tegen gekomen.... was de eerste de beste match :roflmao:

    Ja het is voor iedereen persoonlijk... ik was weer “snel aan de man” maar dat was niet de bedoeling (was net 3 maanden gescheiden :eek:)!

    Ik wilde eerst mijzelf herontdekken, leuk daten en dan zou ik het wel zien, iig een jaar of meer vrijgezel blijven... het liep dus heel anders :rolleyes: maar ben er héél gelukkig mee Hihi :thumup: en mijn jongste zoon ook neem ik aan haha
     
  5. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb eigenlijk alleen tinder gehad. Aangezet toen zoontje 1,5 was. Maar gewoon beetje laagdrempelig. Liep een gesprek was het leuk dat wilde ik iemand wel zien. Ik probeerde geen verwachtingen te hebben.

    Na een date of 10-15 mijn huidige vriend tegen gekomen.
    Hij is echt geweldig. Het feit sat ik een kindje heb is voor hem wel een ding. Maar goed we zijn gek op elkaar. Net met zn tweetjes een week op vakantie geweest en het is nu na 11 maanden nog steeds heel fijn en gezellig met hem.

    Qua profiel wees gewoon eerlijk over wie of wat je bent. Net als met de foto’s. Ik had in mijn proefiel niet staan dat ik een kindje had. Ik was namelijk echt op zoek naar een man voor mij niet een vader voor mn kind. Uiteraard vertelde ik een date wel altijd op voorhand dat ik een kind heb.
     
  6. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    Ik hoop ook op zo'n toeval:) ik sport, doe aan fitness en zo nu en dan ga ik naar de sauna. Gek genoeg spreek ik daar nooit echt iemand. Ik werk ook, maar de kans dat ik daar iemand tegen kom is niet groot of het kan niet ( cliënten). Vandaar dat ik bedacht een datingsite. Maar het liefst per toeval natuurlijk.
     
  7. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    Het is een kwestie van " gewoon doen" he? Het valt me op dat ik vaak merk dat ik, ondanks dat ik aangeef op zoek te zijn naar een serieuse relatie, mannen toch denken dat je een eenmalig iets ook wel wil. Of dat er mannen zijn die zeggen geen one night stand te willen, hier toch naartoe sturen. Waarschijnlijk stomme pech?
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  8. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    Dat is het..het loopt altijd anders. Ik had echt verwacht dat ik vrij snel een leuke man zou ontmoeten en bij mij lukt het niet. Ik probeer het los te laten en tegelijkertijd open te staan. Ladtig.

    En.. super fijn voor jou. Gelukkig zijn met iemand is toch heerlijk? Geniet!
     
  9. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    10 a 15 dates? Oei..dan mag ik nog wel even inderdaad. Ik lieg ook nooit over mijn uiterlijk etc. Dat lijkt mij ook logisch. Ik hoop dat die ander dat ook doet. Maar ik heb wel eens anders meegemaakt.

    Kortom: ik moet dus ergens beginnen. Bedankt voor jullie reacties!
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  10. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Herkenbaar hoor.

    Ik heb ooit op een islamitische dating site gezeten.
    En zelfs daar, waar sex voor het huwelijk absoluut niet toegestaan is, sturen veel mannen toch die kant op.

    Jammer is dat toch. Als je al even met iemand spreekt en er dan toch achter komt dat de intentie niet zo zuiver is dan je verwachtte en diegene liet lijken.
     
  11. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ben eigenlijk helemaal niet op dates geweest met mannen die enkel aanstuurde op sex. Ja de eerste date maar dat was een verhaal appart.

    Ik heb altijd gewoon serieus gesprekken gehad. En de eerste date buiten de deur. De meeste mannen kwamen bij mij niet verder dan date 1, hooguit twee.

    Mijn vriend kwam wel gewoon serieus over. Het klikte goed en we hebben het fijn en gezellig samen.
    Maar ik was niet direct hotel de botel. Dat duurde even. Maar mijn gevoel groeit nog steeds en dat is denk ik heel positief. :)
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  12. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    @Huismuisie wat mooi dat je dat stukje benoemt waarin je niet direct hotel de botel was. Ik ben er inmiddels van overtuigd dat iemand wél aantrekkelijk voor mij moet zijn, maar ik wil niet persé zo verliefd zijn en niet meer kunnen functioneren. Dat heb ik één keer meegemaakt. Dat was bijzonder, maar niet de meest constructieve vorm. Hoe langer we samen waren: bij ons was hetgeen wat er moet zijn na verliefdheid niet sterk genoeg. Dit is al lang geleden. Vóór ik moeder werd.

    Ik vind de periode van het single zijn wel heel prettig om mezelf te leren kennen. Althans: beter en anders. Je neemt je leeftijd en ervaring mee. Ik heb andere wensen t.o.v. 10 jaar geleden etc. Ik kan nu ook beter relativeren lijkt wel. Laat me niet snel meer verleiden met loze beloftes etc. En eigenlijk, wanneer ik goed in mijn vel zit ben ik echt tevreden met dat wat er is. Ik ben een leuke vrouw, heb een fijn leven, ben niet hekemaal van gisteren, ken mijn waarden en normen en ik sta open voor een aanvulling daarin. Iemand die dat kent, herkent etc. En voor minder wil ik het ook niet.

    Toch is het soms lastig en vliegt het me aan. Op de mindere dagen vooral. Wanneer je moe bent en even geen zin hebt om te koken, überhaupt te bedenken wat je eet. Of als er een lastige klus ligt. Wanneer je dagen niet verder komt dan kind en werk. Dingen wil bespreken of ergens mee zit. En vooral die momenten dat je bedenkt en voelt dat je al in geen tijden door een man ( in dit geval..want kind knuffelt ook) bent aangeraakt, vast gehouden, gesteund etc. Dat vind ik soms oprecht zo moeilijk en frustrerend. Ik heb dat namelijk nodig. Het kunnen voelen, aangeraakt worden. Niet persé seks. Maar de knuffel en het contact. Dat mis ik dus ook.
     
  13. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

    Ik snap je wel al was dat gevoel bij mij helemaal weg. De behoefte aan wat steun van een partner. Ik wist gewoon niet meer hoe het voelde.

    Gek genoeg lijk ik dat nu soort van opnieuw te ontdekken. We zullen de komende maanden helaas wel zwaar weer gaan krijgen omdat de vader van mijn vriend ernstig ziek is. Ik hoop ook dat hem nu wel de steun kan geven die nodig is, ook hierin merk ik dat ik het soms lastig vind hoe te reageren naar een liefdes partner ipv een gewone vriend.

    Mijn zoontje heeft hem overigens pas een paar keer gezien maar hij vond vriend wel erg leuk. Dus dat gaan we vast nog vaker doen.

    En samen een week op vakantie was ook een succesnummer. Ik vind het juist heel fijn dat de dingen een beetje vanzelf gaan, zonder teveel trekken en met vertrouwen.
     
  14. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    Ik snap heel goed wat je schrijft! Ik heb in de periode dat ik nu alleen ben ( en ook tijdens mijn laatste relatie) geleerd dat ik eigenlijk nog nooit in mijn leven een relatie heb gehad die gelijkwaardig was of onvoorwaardelijk. En dat is best hard om je dat te realiseren, maar ook waardevol. Want hoe moet dat eigenlijk? Hoe werkt zoiets? Hoe ziet dat er dan uit als het " vanzelf" gaat? Mijn eigen ouders zojn hierin geen goed referentiekader geweest.

    Ik hoop oprecht dat je dit allemaal mag gaan ontdekken ook. En vooral zo mooi dat je jezelf ook die vragen stelt. En weet je? Ik vraag me dan ook weer af bij jouw vraag over het hoe en wat te steunen van een liefdespartner of een gewone vriend, of daar grote verschillen zijn en of je anders moet reageren. Want het lijkt mij juist mooi en goed om je liefdespartner als vriend te kunnen benaderen. Een van mijn vriendinben heeft een relatie met een man die tegelijkertijd haar beste vriend is, haar maatje. En wat ik daar zoe is heel mooi, open en oprecht. Ze sparen elkaar niet, maar daarin zie ik juist de kracht ook terug.
     
  15. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    ik vind het echt wel fijn dat ik dit ook eens mag ervaren.

    En inderdaad het besef dat het dus ook anders kan.
    Ik hoop echt dat wr voor altijd samen blijven zoals ik er nu naar kijk. Maar ja die garanties heb je niet echt in het leven.
     
  16. Brilli

    Brilli Actief lid

    23 okt 2014
    293
    57
    28
    Oh wat is dat herkenbaar zeg... Ik ben nu zo’n 2 jaar single. Op en af wat aan het daten maar niks serieus. En inmiddels ben ik daar wel weer aan toe, al vind ik het doodeng. Heb mijn eigen routine ontwikkeld en zou het ook wel weer lastig vinden om iemand daarin te moeten betrekken.

    Maar precies wat je zegt, het vastgehouden worden, het kunnen delen van je leven met iemand... dat heb ik ook enorm nodig.

    Ik zit wel op Tinder enzo, en soms ben ik daar actief op, soms ook niet. Ik hoop steeds spontaan iemand tegen te komen maar dat is in de praktijk toch lastig met een baan en 3 kinderen. Loop de kroegen niet bepaald plat haha.

    Toch blijf ik hoop houden dat het ooit wel weer komt!
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  17. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Wat leuk zeg.
    Ik ben 6.5 jaar alleen geweest.
    Was eigenlijk helemaal kapot gemaakt door mijn ex.
    En zelfs nu niet op zoek.
    Totdat ik per toeval een advertentie plaatste omdat ik op zoek was naar iets.
    Er reageerde een man.
    En 1 week later een ander berichtje.
    Zo hebben we 4 maanden via Messenger gesproken.
    Nog steeds niet dat ik zoiets had oh ja voor een relatie.
    Totdat hij me kwam brengen wat ik gevraagd had in die advertentie en het heel goed klikte.
    Toen begonnen er wel kriebels.
    Nu zijn we 2 maanden samen.
    Nooit verwacht
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  18. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    Poeh ja. Ik snap het helemaal. Ik heb dat ook. Hopen dat je spontaan iemand tegen het lijf loopt. Nu toch maar een profiel op Lexa. Best spannend!
     
    Brilli vindt dit leuk.
  19. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    Wat een leuk verhaal! Ik heb dat ook eens meegemaakt. Althans: ook via een verkoop op MP. Heel bizar: deze man herkende mij van een datingsite. Viel als een blok voor me en we hadden wel via messenger contact. Maar..een absolute no-go want hij heeft via diezelfde datingsite een relatie. En zo loopt er nog iemand rond die wat voor me voelt. Ik ken hem al jaren. Maar toen ik ging scheiden, kreeg hij een relatie. Nu heeft hij tijdens die relatie de gevoelens uitgesproken. Ook daar kan ik dus niets mee. Ik ben nu wel toe aan die ene leuke vent die wél beschikbaar is..
     
    zigzag vindt dit leuk.
  20. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Haha hier is hij dan wel 1 jaar gescheiden al.
    Nogmaals nooit verwacht toch gebeurt.
    Heel veel succes
     
    justme1974 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina