wanneer weer ongesteld na keizersnee?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Panter, 29 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    De titel zegt het al...hoe lang duurde dat bij jullie?

    Hier 29/9 bevallen na ks. Paar dagen later een geknapte dikke darm dus nog een zware operatie gehad en erg ziek geweest. Maar toch zou ik onderhand toch wel ongesteld moeten zijn geweest toch?
    Ben sinds half nov weer mobiel en op de been. Is het gek dat ik nog niet ongesteld ben geweest?
     
  2. Picaris

    Picaris Actief lid

    12 jun 2011
    302
    120
    43
    Ringkøbing, Denmark
    Hai Panter,

    Nee hoor, dat is helemaal niet gek. Bij mij duurde het beide keren na de keizersnede zo'n 8 maanden. Eentje met flesvoeding en eentje met borstvoeding. Dit maakte (bij mij) dus geen enkel verschil.

    Groetjes,
     
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Oké, kan dus zo lang duren! Maakte me al zorgen maar das dus niet nodig. Thanks! :)
     
  4. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Hier ook volgens mij pas na 9 maanden
     
  5. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Jeetje zeg, Panter! Was die geknapte darm een gevolg van de keizersnee? En gefeliciteerd met je zoontje!

    On topic; ik was 4 weken na de keizersnee alweer ongesteld :confused:
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    De geknapte darm was een complicatie ja. Meerdere factoren speelden mee ..de grote baarmoeder lag op de darm en de doorbloedig was daar een tjd niet optimaal. Daardoor is de darm ontstoken geraakt.
    Na de kkeizersnee een darmverlamming m.a.g obstipatie. Hierdoor is het ontstoken stuk darm gescheurd. Had een scheur van 10cm en mis nu 20cm van mijn dikke darm. Heb een stoma gekregen wat gelukkig in jan/febr weer opgeheven word.

    Al met al ben ik bijna overleden aan een bloedvergiftiging en buikvliesontsteking door die gescheurde darm. Maar gelukkig leef ik nog!
     
  7. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.410
    4.732
    113
    Hier na twee maanden weer
     
  8. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    :eek: jeetje!!! Dat je dat moet meemaken.. heftig!! Gelukkig leef je nog ja, om van je zoontje te genieten. Gaat dat allemaal goed? Kan me voorstellen dat dat een schaduw werpt op het genieten..

    Ik wens je een goed herstel toe!
     
  9. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Genieten lukt steeds beter. De eerste drie weken van zijn leven heb ik gemist maar ben het nu dubbel en dwars aan het inhalen. Dolgelukkig dat ik nog leef en mag moederen over ons prachtige kereltje. Natuurlijk is er nooit een roze wolk geweest en ook geen kraamweek en dat vind ik wel heel jammer.
    Maar dan denk ik: tel je zegeningen...je bent eindelijk mama. En besef me dat ik de gelukkigste vrouw op aarde ben. Óók zonder roze wolk en kraamweek. :)
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hier beide keren na 6 weken weer.
    Eerste keer met fv en dit keer met bv.
    Maar het kan best lang duren hoor voordat je weer ongesteld word.
     
  11. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    934
    316
    63
    Vrouw
    Ik was 10 weken na ks weer ongesteld, maar eerste 6 weken bv gegeven.
     
  12. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Na 8 weken...

    Wat een verhaal zeg, je hebt het niet makkelijk gehad om moeder te worden als ik het zo lees. Vind je positieve instelling wel heel knap. Lekker genieten van de kleine!
     
  13. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Bedankt, komt helemaal goed. Heb contact gehad met de gyn ivm het niet ongesteld worden, en moet nog ff afwachten tot eind maart. Is er dan nog geen menstruatie dan moet ik even komen.
    Zou ook zo maar kunnen dat ik nooit meer ongesteld word. Bij mijn moeder was dat met 37 jaar al voorbij, ik ben net 39 geworden dus zou zo maar kunnen dat ik plots in de overgang zit misschien.
     
  14. Lieneke2016

    Lieneke2016 Niet meer actief

    Hoi Panter, ik zit een beetje met tranen in mijn ogen. Dit is de eerste keer dat ik me zo herken in een verhaal. Bij mij is tijdens de zwangerschap een stuk dunne darm afgestorven. Baby met een spoedkeizersnee, lekkage van de darmen met tot gevolg sepsis, buikvliesontsteking, stoma, i.c. en zo ziek. Hoe is het nu met jou? Hoe gaat je herstel? Bij mij is het inmiddels alweer een jaar geleden.
     
  15. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wat naar dat jij dit ook hebt meegemaakt.
    Hier gaat het steeds wat beter maar moet van ver komen. Door een abces in mijn buik wilden de wonden niet genezen. Heb tot 10wk na de operatie met openliggende stukken wond moeten leven. Vreselijk! Conditie is ook nog slecht. .kan nu een half uurtje wandelen maar ben dan echt de rest vd dag gesloopt. Het gaat heel langzaam de goede kant op.

    Doordat ik ook nog een high output stoma heb gaat het herstel ook langzaam. Slik 3x2mg loperamide op een dag en moet 3 liter drinken per dag. En dan nog hang ik steeds tegen uitdroging aan. Ook vit b12 & vit D spoelt gewoon mn lijf uit. Krijg nu elke week injecties. Kijk enorm op tegen de hersteloperatie. Maak me zorgen om hoe ik daarna voor zoonlief moet zorgen. En ontzettend bang weer zo ziek te worden omdat het toch gaat lekken na de operatie.
    Heb jij een hersteloperatie gehad? Of ben je je hele leven veroordeeld tot een stoma?

    Fijn dat ik een lotgenoot heb, al is het heel heel erg naar als dit een mens overkomt. Op het randje vd dood geweest terwijl je net het leven hebt geschonken. Ik vind het best heftig allemaal. Hoe gaat het nu met jou?
     
  16. Lieneke2016

    Lieneke2016 Niet meer actief

    @Panter ik heb je een pb berichtje gestuurd:)
     
    Panter vindt dit leuk.
  17. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Jeetje panter wat een verhaal meid:eek: dat jou dit nu precies moest overkomen na alles waar jullie al doorheen zijn gegaan!
    Ik hoop dat het allemaal snel weer beter zal gaan, ook straks met de hersteloperatie. En wat fijn dat je kunt genieten van jullie mannetje!

    Ontopic: ik was in augustus weer ongesteld na geplande ks (in mei bevallen 3 maanden bv gegeven)
     
  18. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Heftig verhaal. Hier na een jaar en 3 maanden weer ongesteld (ik gaf al die tijd bv).
     
  19. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Ik na 4 weken alweer ongesteld...

    Jeetje panter....pfff
     
  20. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Jeetje panter wat een heftig verhaal.
    Ik lees dit net en vroeg mij af hoe het nu met je gaat? Ik de hersteloperatie goed gegaan?
     

Deel Deze Pagina