wanneer weer zwanger worden

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door sanja, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Wat een supernieuws patatje! Gefeliciteerd! Geniet ervan en van je vakantie!
     
  2. Patatje

    Patatje Bekend lid

    1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Hoi meiden,

    Allemaal lekker vakantie gehad? Of nu volop aan bezig :)?
    Ik ben nog steeds zo blij :). Heb wel allerlei kwaaltjes, dat had ik bij mijn dochter niet. Dus wie weet is het een jongen ;). Heb erg zere borsten, wat menstruatie achtige krampen, ik voel me slapjes, moe, ik slaap slecht en ik heb geen zin in koekjes en chocola :$. Maar daar is goed mee te leven ;). Zeker nu ik 3 weken vakantie heb :D. Tot nu toe ben ik ook erg optimistisch, denk dat ik de echo met 7 weken wel spannend ga vinden... Maar goed, alles dat ik genieten kan, geniet ik! Ik ben nu bijna 5 weken en heb 19 augustus de eerste echo en een gesprek met de gyn. Wil even goed bespreken hoe de behandeling/controle van de gyn eruit gaat zien en waar ik verder op moet letten. Wil natuurlijk niet weer te vroeg gebroken gebroken vliezen hebben... Ik ga vragen wat ie er van vindt als ik na mijn vakantie meteen van de groep af ga. Tis best zwaar hele dagen met die kinderen sjouwen en ik kan ook een hoop kantoor werk doen binnen de organisatie. Minder werken lijkt me wat overdreven, maar lichamelijk minder belastend werk lijkt me redelijk... Of is dat overdreven voor de 12 weken? Verder sta ik het komende schooljaar voor de taak af te studeren, dus ik ben benieuwd of dat goed gaat komen met de bevalling tussendoor ;).

    X
     
  3. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Haha misschien zijn het er wel 2! ;) Maar kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent voor de echo, het is ook gewoon eng na alles wat jullie hebben meegemaakt. Ik hoop op een voorspoedige zwangerschap. En nee, je zal waarschijnlijk niet kunnen afstuderen. Nou en, dan doe je er een jaartje langer over. Who cares? Je bent zwangerrr!!!
     
  4. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Morgen de echo, patatje! Hoe voel je je? Ik hoop dat je een mooi kindje ziet morgen met kloppend hartje! En hoop dat de gyn je gerust kan stellen om herhaling van vroeggeboorte te voorkomen. Hou je ons op de hoogte?
     
  5. Linnie82

    Linnie82 Actief lid

    14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toi toi toi patatje. En die gedachten die je hebt zijn echt helemaa niet gek hoor. De arts is maakt dit ws veel vaker mee en kan jou hopelijk gerust stellen. Xxx
     
  6. denice

    denice Actief lid

    13 jul 2010
    423
    0
    16
    Veel succes vandaag Patatje!
     
  7. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Hoe is het gegaan? Ik hoop op goed nieuws :)
     
  8. Linnie82

    Linnie82 Actief lid

    14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Was alles goed patatje?
     
  9. Patatje

    Patatje Bekend lid

    1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Hoi!

    Echo was goed, kloppend hartje gezien en gehoord :). Ben 7 april uitgerekend. Kan nog wat verschuiven, maar Gyn gaat van die datum uit ivm inseminatie. Verder besproken dat er een hele kleine kans is dat het nog een keer gebeurd, wel krijg ik 20 weken lang vaginale progesteron tabletten vanaf week 16, dan wordt de kans nog kleinder. Over 2 en 3 weken weer echo's en de laatste keer weer een afspraak erbij. Dan moeten we na gaan denken over de combinatietest. Bij m'n dochter was dat nog niet. Hebben jullie dat gedaan?
    Verder hebben we het sinds gister bekend gemaakt. De tamtam doet de rest ;). Krijgen wel hele leuke lieve reacties, net als van jullie :). Heb vandaag maar alvast kraamzorg aangevraagd en gemeld bij de verzekering. Heb ik dat maar vast geregeld voor dat de drukte weer begint volgende week ;).

    X
     
  10. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Joehoe voor het kloppende hartje!! :D Fijn dat de gyn wat zorgen weg kon nemen en dat de tabletten de kans op herhaling nog kleiner maken. Wij hebben geen combi-test gedaan, omdat het slechts een kansberekening is die schijnzekerheid geeft of angst die misschien helemaal niet nodig is. Het is ZO jammer dat de NIPT-test nog niet beschikbaar is in NL :x Dat zou wel zekerheid geven en is volledig veilig itt een vruchtwaterpunctie of vlokkentest. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik sowieso weinig onderzoek wilde. beetje struisvogelpolitiek misschien, maar het idee dat we dezelfde keuze moesten maken als bij ons meisje, vond ik heel erg eng. Dus ik heb alleen echo's gehad en heb zo geprobeerd mijn vertrouwen te laten groeien. Maar ik snap het ook wanneer mensen meer onderzoek willen, het is gewoon dubbel allemaal. Ik hoop dat jullie eruit komen qua testen of niet en dat alles gewoon goed is.
     
  11. Linnie82

    Linnie82 Actief lid

    14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo blij voor jullie! En het m9et gerust stellen al die controles en uitleg van de gyn. Geniet ervan. En met je werk weet je al hoe je t doet?
     
  12. denice

    denice Actief lid

    13 jul 2010
    423
    0
    16
    Oh Patatje wat super dat je een goede echo hebt gehad!! En een mooi hartje hebt gehoord vond dat altijd zo'n mooi geluid. Wat een fijne gyn heb jij die helemaal met jullie mee denkt en dat de kans nog kleiner wordt met die tabletjes. Echt goed dat je veel controles en echos krijgt! Wij hebben geen tests gedaan, wel veel controles en echos daar was ik wel blij mee. Hoe gaat het met je man? Nou meid geniet ervan en ben zo blij voor jullie!
     
  13. Patatje

    Patatje Bekend lid

    1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Hoi!

    Bedankt voor jullie reacties:). Hoogstwaarschijnlijk gaan we de combinatietest niet doen. Heb het boekje nog eens nagelezen en snap eigenlijk niet zo goed waarom deze standaard wordt aangeboden. Als je nu echt een verhoogd risico hebt door erfelijkheid of leeftijd oid dan vind ik het wel logisch. Maar eigenlijk kan de uitslag een hoop onrust veroorzaken voor wellicht helemaal niks... Dan doe ik ook maar liever aan struisvogelpolitiek en blijf ik liever op mijn roze wolk zitten :D. De 20 weken echo doen we wel. Dat is wat meer tastbaar ofzo. Er wordt dan ook echt gezien als er iets mis met een orgaan ipv dat er een kansberekening wordt gedaan. Heb het mee gemaakt in het Ronald mc Donald huis dat een vrouw bewust beviel in het WKZ omdat haar dochtertje een hartafwijking had, waar ze direct na de geboorte aan geopereerd moest worden. Das toch wel erg handig om te weten... Zeker hier in het Zeeuwse duurt het een eeuwigheid voor we in een academisch ziekenhuis beland zijn. Dan kan je er beter maar alvast zijn... Des ondanks ga ik er deze keer wel vanuit dat alles "normaal" zal verlopen. Manlief beseft ook eindelijk dat ik echt zwanger ben nu hij het kindje en hartje gezien en gehoord heeft ;). Gelukkig is hij ook optimistisch.
    Wat werk betreft hoef ik nog niks te laten voor de 12 of zelfs 20 weken... Toch zit me dat niet lekker... Dus ik ga volgende week met mijn manager bespreken welke andere mogelijkheden zijn. Ik kan van alles, dus er moet vast iets mogelijk zijn ;).
     
  14. sanja

    sanja Actief lid

    8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

    daar ben ik ook weer eens..

    Patatje, hoe is het op de roze wolk? wat fijn dat de eerste stap gezet is...Een kloppend hartje en een mooie echo! Ik zou ook geen combitest meer laten doen bij ons zoontje was er natuurlijk een slechte uitslag en na het doen van de punctie (met alle gevolgen van dien)bleek er niks aan de hand..heb je inmiddels al andere werkzaamheden?

    Gizje, Hoe ervaar jij deze week?
    En met de kleine gaat het opschieten? Hoe ver ben je nu? wordt je nu eigelijk eerder ingeleid? of komt het zoals het komt? Enne was het nou weer een meisje?

    Vlinder, leuk dat je er ook weer bent?
    Hoe gaat dat bij jou thuis met die 2 kleintjes> is ongeveer de zelfde leeftijd als bij mij. de jongste ook niet meer te houden en alles willen doen wat broerlief doet. bij ons zorgt dit voor de nodige driftbuien.

    Denice, Nog steeds geen kriebels? Haha...Verder alles goed met je gezinnetje?

    Linnie, Hoe is het met die kleine meid van jullie? Volgens mij ook een lekker eigenwijs grietje...

    Bij ons de zomervakantie afgelopen, maandag beginnen we weer... Ben blij dat de school weer gaat beginnen. De oudste is echt weer toe aan een beetje structuur! Ze gaat nu naar groep 2 en ik ben benieuwd hoe het gaat. Vorig jaar had ze toch wel moeite op bepaalde gebieden en thuis zien wij ook apparte trekjes. We maken ons soms best zorgen om haar ontwikkeling en gedrag.
    Met de jongste gaat het zn gangetje die hobbelt er vrolijk achteraan heeft flinke driftbuien als ze haar zin niet krijgt of als iets niet lukt.. helaas gaat het doorslapen nog steeds niet lekker....
    En dan was het deze week 3 jaar geleden dat ons ventje geboren werd. ik merkte dat ik in de aanloop er naartoe weers steeds terug dacht aan die periode en ook echt verdrietig ben geweest. t gekke is dat ik dan niet goed weet waarom ik dan moet huilen. Ik heb tenslotte 2 prachtkids.. En ik kan me geen leven meer voorstellen met een zoon ipv dochter..
     
  15. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    @patatje, super een echo met een kloppend hartje. Wij hebben de laatste 2 keer wel een combitest gedaan. Juist om nog zekerder te zijn om geen vw punctie te doen. Gewoon je eigen gevoel volgen. Fijn dat ze je goed in de gaten gaan houden.

    @sanja, rare week weer idd. Moest aan je denken eergister. Wij zijn naar beekse bergen gegaan. Dat hebben we 2 jaar geleden ook gedaan, en vorig jaar op vakantie. Ik merk dat mijn man er echt heel erg mee bezig is op de dag zelf, tuurlijk sta ik erbij stil, maar dat doe ik eigenlijk heel vaak, zeker door de zwangerschap. Het was iig een fijne dag, hebben jullie nog wat speciaals gedaan?

    De tijd gaat echt hard, ben alweer 33 wk zwanger en vind het zwaar worden. Boven is het nog een zooi, we moeten de muren nog verven in uk haar nieuwe kamer. Dus eer ik rust heb is mini uk er denk ik, haha Nog niets besproken wat betreft bevallen, ze is nog niet extreem groot iig.
     
  16. renatepeter

    1 sep 2013
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik wil mezelf graag weer melden.
    3 maanden geleden ben ik bevallen van onze prachtige zoon Gijs*
    Gijs is met 35 weken in mijn baarmoeder overleden, zoals de eerste uitslagen nu laten zien door een foutje van de natuur. Zowel Gijs als wij samen zijn kerngezond. Erg cru!
    We zitten samen nog midden in het verwerkingsproces van het overlijden van Gijs. Maar we hebben na de bevallig eigenlijk besloten om niet aan de pil te gaan, omdat onze kinderwens enorm groot is!
    Na 2 menstruatie cyclussen ben ik nu toch echt al in verwachting. Wat we ook hadden kunnen verwachten als je de natuur zijn werk laat doen!

    Zoals ik nu kan berekenen iets meer dan 5 weken.
    En jeetje wat is dit spannend.
    Hebben jullie tips voor mij. Waar moet ik aan denken?

    Wij hebben besloten om niet meer naar het Isala in Zwolle te gaan omdat ons vertrouwen daar weg is.
    Wat mag ik van een gynaecoloog verwachten, hebben jullie speciale ideeën gehad en kon dit ook uitgevoerd worden?

    Allemaal dingen die zo in mijn hoofd rond gaan.
    Ik probeer rustig en nuchter te blijven maar stiekem is dat wel heel erg moeilijk!
     
  17. denice

    denice Actief lid

    13 jul 2010
    423
    0
    16
    Patatje volg je gevoel doe wat je hart zegt zodat je daar geen spijt van zult krijgen. Dat doe ik nu ook (had ik dat maar eerder gedaan). Hoe voel je je nu? Fijn dat je man zoals jouw is.

    Sanja die aanloop ernaar toe is het ergst he. Tuurlijk mag je verdrietig zijn je zoontje had er ook gewoon moeten zijn, je had hem moeten zien opgroeien en ontwikkelen. Ik vraag mezelf elke dag nog af hoe zou Lanotje er nu uit hebben gezien. Herken het die driftbuien moet er soms best stiekem om lachen. Wat jammer dat ze nog niet doorslaapt, als ze straks uitslaapt op haar 16e ga jij lekker vroeg stofzuigen:p Als je met de oudste ergens mee zit vraag om hulp anders blijf je in onzekerheid, misschien is het niks. Hier gaat alles zijn gangetje en kriebels beginnen te komen.

    Gizje 33 weken alweer:$ wat vliegt de tijd voorbij. En voor jullie ook alweer 3 jaar geleden dat jullie afscheid hebben moeten nemen van jullie meisje, mooie traditie om je meisje te herdenken.

    Renatepeter als eerst gefeliciteerd met jullie prachtige zoon Gijs, maar helaas ook gecondoleerd met het grootste verlies jullie zoon. Dit zou niemand mee mogen maken het is zo oneerlijk. Neem de tijd om alles te verwerken. Wat bij mij heel goed hielp was om alles op te schrijven wat er gebeurt was, lees het nog wel eens door. Nu weet je alles nog. Kan begrijpen datje niet meer naar Isala gaat. Dat hebben wij met Zevenaar daar zet ik geen stap meer in. Wij hebben 3 jaar geleden ons zoontje Delano verloren toen hij 5 weken oud was, hij heeft een hersenbloeding gehad.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! En wat fijn dat het zo snel gelukt is. Je bent vader en moeder en dan heb je zoveel liefde om te geven maar geen kindje meer, de wens is dan nog groter. Ik was bij Devi ook onder begeleiding van een gynaecoloog verder geen speciale ideeën, maar je krijgt dan wel veel meer echo's. Volg je gevoel zeg tegen de gyn als je ergens mee zit. De enige tip die ik je kan geven is probeer naar een academisch ziekenhuis te gaan.

    Linnie sinds jouw bezoek is alles op zijn plaats gevallen en heeft Lanotje mij iets duidelijk gemaakt;) Met broertje gaat het weer minder sinds zijn vakantie heeft hij Spaanse stemmen erbij gekregen, zijn medicatie is nu verhoogt hopelijk slaat dat aan. Hoe gaat het met jullie?

    Hier gaat alles zijn gangetje Devi zit lekker in de peuterpubertijd joepie.
     
  18. Linnie82

    Linnie82 Actief lid

    14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden

    op deze regenachtige dag, een nieuwtje te vertellen ik ben zwanger! Zo'n 6 weken nu erg leuk. Het voelt goed en 3 jawel 3 oktober heb ik een echo. Mijn ouders weten het en verder nog niemand.

    Patatje heb je al met je manager gesproken? En een academisch ziekenhuis moet gerust stellen? Je bent nu 12 weken toch?

    Gizje tijd gaat dringen nu voor je de laatste loodjes alweer gaat snel he? Voel je je nog goed? Kamer af?

    Denise grappig dat mijn bezoek je inzichten heeft gegeven ben erg benieuwd naar de uitkomst. Klote zeg voor je broer wie had dat nou bedacht net nu het beter ging. Werkt de hogere dosis al?

    Sanja kan me voorstellen hoor dat school wel weer lekkerder is. Die vakantie is best lang zo voor die kinderen. Gelukkig wel een mooie zomer gehad. Met J. Gaat goed ze krijgt haar twee is nee fase en kan boos worden maar stelt gelukkig niet veel voor. Waar denk je aan bij je oudste? Wat zegt haar juf ervan? Of ziet die het niet?
     
  19. denice

    denice Actief lid

    13 jul 2010
    423
    0
    16
    Linnie gefeliciteerd meid! Ga je nu weer naar de gyn?
     
  20. Linnie82

    Linnie82 Actief lid

    14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hee Denise dank je wel. Ja denk dat ik de belangrijkste controles bij de gyn ga en dat ik de overige bij de verloskundige in het ziekenhuis ga. Zijn fijne meiden het is wat luchtiger en indien nodig kunnen ze mijn gyn direct raadplegen. Ik denk dat het voor mij beter is dan altijd standaard de gyn. Dus de eerste echo ga ik bij de gyn en zal ik dat voorstellen. Word wel weer een keizernee en waarschijnlijk ook weer bloeddruk verlagers.
     

Deel Deze Pagina