wanneer weer zwanger worden

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door sanja, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    ik denk elke keer even reageren en nu is er gewoon weer een paar weken voorbij;)

    @denice: gefeliciteerd! Toch een broertje of zusje voor je mannetjes. Het ging toch kriebelen uiteindelijk? Leuk hoor! Fijn dat je wat minder misselijk bent inmiddels. Geniet er van.

    @patatje: gelukkig is je opdracht goedgekeurd! Hopelijk lukt het allemaal voor de bevalling.

    @linnie: spannend over 2 weekjes. Leuk he dat getrappel weer. Ik heb 3 keer de placenta voor gehad, toch alles goed en snel gevoeld. Dus dat komt vast goed bij jou. Hier gaat alles goed, bv ook. Stuk makkelijker dan de vorige keer. Hier van de week het meerrijd plankje geprobeerd(samen met de duo inzet gekocht toen). Ze vond het leuk, maar het is even wennen met lopen. En ik denk niet dat ze het volhoud het staan een hele wandeling. Wil eigenlijk zo'n kidsit maar vind ze zo duur ook 2e hands vragen ze nog 80 euro. Heb nu een draagdoek gekocht op mp, dus dat eens proberen. Kunnen we naar de kinderboerderij zonder vieze banden onder de wagen.

    @sanja: fijn dat het op school wat beter gaat met je meisje. Volgens mij heeft elke leeftijd zijn kuren helaas. Ik kan die grote hier af en toe echt achter heg behang plakken en het andere moment smelt ik. Het is wel druk aan het einde van de middag, verder gaat het goed gelukkig. Komt wel omdat mini uk een makkelijk meisje is tot nu toe.
    Kdv is een gratis regeling gelukkig. 3 mnd als je onvrijwillig werkloos bent mag je 1 dagdeel per week je kind brengen als ze natuurlijk al daar zat. Wanneer het bij hen uitkomt zodat er geen extra personeel op de groep hoeft. Volgende week de laatste keer voorlopig. Dan na het nieuwjaar psz. Mocht ik weer werk hebben dan weet ik niet of ik psz erbij houd. Wil haar wel zien dan als ik niet werk, haha. Hier is het minimaal 2 x per week en later 3 geloof ik.

    Hier alles goed, moet wat harder op zoek naar werk, maar overdag komt het er niet van en in de avond ben ik toe aan rust. Van de week echt even zoeken. Mijn verlof loopt na de kerst af.
    Met de ukkies gaat het goed. Kleine uk is echt een stuk kleiner dan haar zus, scheelt 1100 gram en 4 cm met de 8 wk controle.
     
  2. denice

    denice Actief lid

    13 jul 2010
    423
    0
    16
    Gizje dat denk ik ook altijd, wat vliegt de tijd toch. Over 2 weken alweer kerst:$. Ja het ging toch kriebelen, we twijfelde altijd al, maar had toch het gevoel niet kompleet te zijn, al zullen wij de rest van ons leven dat gevoel hebben. Fijn dat de bv goed loopt. Zie de laatste tijd weer veel financieel/administratief vacatures voorbij komen dus wie weet. Zo dat scheelt best veel zeg.

    Sanja ja ben wel wat meer misselijk geweest dan bij de jongens. Wie weet krijgen we een meisje, Devi is er in ieder geval uit dat hij een zusje krijgt. Wat fijn dat het weer wat beter gaat met de oudste. Wij hebben ook getwijfeld over psz maar doe dit toch maar niet, want het is niet gratis en bij het kdv hebben ze ook aparte activiteiten voor de oudere kinderen.

    Patatje hoe gaat het met jullie?

    Linnie en met jullie?

    Hier gaat alles zijn gangetje. Sinterklaas was heel leuk alleen we hadden te veel kadotjes na 3 kadotjes had hij het wel gezien en wou spelen. Maandag de termijnecho gehad en alles zag er goed uit en ben uitgerekend op 20-6-2014.
     
  3. Linnie82

    Linnie82 Actief lid

    14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo lady's,

    Sanja wat fijn om weer wat van je te horen en wat een super mooie foto's heb je laten maken van je meiden. Lijk wel of er een engeltje een finishing touch heeft aangebracht heel mooi. Ow jee de peuterpubertijd heeeel herkenbaar en inderdaad zwaar ja. Maar ach hopelijk snel voorbij. Gelukkig hoort het erbij en weten we dat het ooit voorbij is. Fijn dat het beter gaat met jullie oudste. Ja Jolie is inderdaad de jongte en de kleinste. Achteraf had ik misschien een half jaartje kunnen wachten maar ach ze vind het nu super leuk en leert ech zo veel en jeetje wat leren die kleintje snel!

    Gizje ja zo'n meerijdplankje is inderdaad lastig lopen zo ook die kidsit. hoe bevalt de draagdoek tot nu toe? Inmiddels zien wij af van een dubbele wagen. De stukjes die ik nu loop die kan J. gewoon meelopen en mocht ik een dagje weg gaan dan probeer ik het met die kidssit. Inderdaad duur maar ja goedkoper dan een dubbele wagen (phil en ted) daarnaast denk ik dat het maar voor eventjes is in mijn geval.

    Denice jeetje je uitgerekende datum is bizar! hoe voelen jullie je hieronder? Ik vind het persoonlijk wel een mooi iets een soort van het moest zo zijn seintje van Lano. Maar wel heel bijzonder hoor.
    Mooi dat de echo er goed uit zag! Voel je alweer wat beter?

    Patatje leuk hoor dat ik je nu op FB heb. Wij schelen niet eens zo heel erg veel eigenlijk. Vond je taart zo gaaf.

    Meiden ik heb de 20 weken echo gehad en alles zag er zover ze konden zien goed uit. We krijgen een zoon! zooooo leuk helemaal happy! Wanneer zullen we afspreken? Misschien naar een soort van binnen speelhal? Bij ons in de buurt zit een leuke maar we kunnen ook weer net als vorige keer een strategish middelpunt uitzoeken. Ik hoor graag wanneer jullie kunnen en of jullie het leuk vinden. Ergens eind januari? Zo heb je ook kidswonderland maar dat is in brabant weet even niet of dat voor iedereen goed aan te rijden is.
    Iedereen hele fijne dagen en een gezond, gelukkig en liefdevol 2014!
     
  4. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Hoi.

    Gelukkig nieuwjaar allemaal!

    denice: Wat bizar idd je uitgerekende datum. Fijn dat de echo er goed uit zag.

    linnie: Echt een opluchting de goede 20 wk echo. En al weer ruim overde helft. Voel je je goed?

    Afspreken lijkt me gezellig. Als we naar een binnenspeeltuin gaan, dan is er een grote kans dat mijn man meegaat. De oudste vind het geweldig maar er moet meestal nog iemand mee, alles alleen doet ze nog niet.
     
  5. denice

    denice Actief lid

    13 jul 2010
    423
    0
    16
    Voor iedereen een heel gezond en gelukkig nieuwjaar!


    Linnie gefeliciteerd meid een zoon! En fijn dat alles er goed uit zag. Ik heb 4-2-2014 de 20 weken echo. Voel me zeker beter. Ja bizar weer die datum, Lano blijft me maar verbazen! Leuk weer wat afspreken, lijkt me leuk zo'n binnen speeltuin. Maar wat Gizje zegt dan gaat vriendlief denk ik wel mee, want dan kan hij achter Devi aan rennen en ik lekker kletsen:p

    Gizje voel me goed hoor alleen de eerste weken een beetje misselijk geweest. Hoe gaat het met de dames? En met je sollicitaties?

    Patatje hoe gaat het met jullie?

    Sanja hoe gaat het met de dames en jullie?

    Zo de feest dagen zijn achter de rug. Dat had ik me wel anders voorgesteld. We hadden met z'n alle een virusje te pakken. Op kerstavond begon Devi met overgeven, op eerste kerstdag begon ik en daarna vriendlief. Heb dus heel de kerst niks gedaan. Duurde gelukkig maar een paar dagen. Oud en nieuw was ook heel gezellig en Devi heeft weer door alles heen geslapen. Verder zijn we een kamer aan het maken voor Devi op zolder en de rest van het huis weer eens opknappen.
     
  6. denice

    denice Actief lid

    13 jul 2010
    423
    0
    16
    Wat rustig hier ben wel benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat hoor.

    Gister de 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit! We krijgen weer een zoon. 3 op een rij, de 3 musketiers! Ben helemaal blij dat alles er goed uit zag!
    Verder gaat alles zijn gangetje, met werk gaat het goed, Devi is lekker aan het peuterpuberen en heeft net weer 2 kiezen door gekregen en druk met verbouwen op de zolder.
     
  7. Linnie82

    Linnie82 Actief lid

    14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Whoehoe fijn Denice een mooie echo en heel leuk een derde zoon. Erg bijzonder. Zal morgen even uitgebreid reageren. Xxx
     
  8. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Super dat alles goed is Denice!

    Hier gaat het goed. De jongste begint eindelijk lekker te groeien, we moeten nog wel een keer langs de kinderarts, maar neem aan dat het nu goed is. Ze heeft elke keer na de prikken een flinke dip en is al geen grote eter. Tegenovergestelde van haar zus toen, dat was een mini budha. Gelukkig heeft ze van de week de laatste prikjes voorlopig gehad.

    Ik zie steeds meer vacatures voorbij komen, maar allemaal fulltime en vooral richting r'dam en dat is toch echt te ver met 2 kinderen. Ik heb geen uitkering aangevraagd dus geen soll. plicht gelukkig. Het is wel lekker om de eerste maanden geen gestress van werk te hebben met een baby. Daarna zien we wel weer, ben niet gemaakt om thuisblijfmoeder te zijn iig ;)
     
  9. sanja

    sanja Actief lid

    8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

    leuk Denice weer een zoon. En lekker praktisch ook met speelgoed enzo, hoef je niet ineens vanalles in het roze aan te schaffen. Maar nog leuker dat alles er goed op en aan zit toch weer een spannend moment die 20 weken.

    Linnie, ook op de blauwe wolk!! hihi... inmiddels weer nieuwe zorgen hoor bij de oudste, we hebben allemaal toestanden achter de rug. Het basisschool leven van een kind is echt niet altijd even gemakkelijk.

    Gizje, ik had even gemist dat er wat problemen met de groei waren. Gelukkig gaat het nu beter, klein maar fijn toch?? ze worden al zo snel groot. Is nr 3 al in de maak?? :)) Of toch twijfels over het grote gezin? Ik denk ook dat het steeds moeiijker wordt om DE baan te vinden. Wel fijn dat het mogelijk is om niks te doen. Mijn schoonzusje is haar baan kwijt en moet dus die verplichte toestanden doen en wordt knettergek van het afgewezen worden en solliciteren op banen waarvan je van te voren al weet dat het toch niks worct.

    patatje......!!! laatste loodjes en binnenkort de volgende mijlpaal voorbij toch? of ben je inmiddels al verder als bij haar zus? Trek je het nog?

    Pff ik heb jullie echt zoveel te vertellen maar niet meer voveel zin om het hier op te schrijven....... Daten dus!!! Waar?? Wanneer?? En mannen mee dan naar een binnenspeeltuin, lijkt me leuk. Of wachten op de prinses van patatje? Of allebij?? Ik kan het weekend van 23 of die week erna, de zondagen.
     
  10. Linnie82

    Linnie82 Actief lid

    14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Kunnen jullie de volgende datum zondag 23 februari of zaterdag 8 of zondag 9 maart om af te spreken? Avonturenland Ballorig 's Hertogenbosch, Den Bosch | DagjeWeg.NL + 8 reviews
    en dan met mannen zodat wij kunnen thee leuten! ;)

    Denice lekker aan het verbouwen, vind Devi het leuk een nieuwe kamer? Krijgt hij dan ook gelijk een peuterbed? En zo ja welke ga je nemen? Heel leuk joh 3 jongens haha, je zei nog dat je meer een jongens moeder ben toch? Ik heb inmiddels de Troll co sleeper besteld krijg hem morgen binnen. Zo zin in! Voor Jolie kijken we voor een peuterbed met een hekje dat open en dicht kan en zoveel mogelijk op een ledikant lijkt. Jolie is erg gevoelig voor nieuwe dingen dus we doen het rustig aan. We maken geen kamer voor de baby pas als hij 6 maanden is. Hij slaapt toch bij ons en zo kan Jolie gewoon in haar eigen kamer blijven.
    Is Devi zo lekker aan het puberen ja? Jolie kan er ook wat van pfff. Gisteren voor het eerst de naugthy step geintroduceerd wat een woede kan zo'n kleintje hebben zeg.

    Gizje bizar joh dat je jongste zo'n verschil is met je kleinste. Hopelijk is ze snel goed op groei en wel fijn die controles. kan geen kwaad alhoewel de zorgen misschien dan wel wat groter zijn of valt het mee? Ja sollicteren is lastig deze tijd paar vriendinnen zitten ook werkeloos thuis. MAar ach je hebt lekker de tijd met je meiden. Maar inderdaad altijd thuis is ook echt heel zwaar.

    Sanja jeetje joh balen zeg die zorgen. Inderdaad tijd om even wat af te spreken kunnen we ef beppen! Inderdaad erg leuk die blauwe wolk. Maar moet wel veel aan jou denken hoor.... slik.

    Zo hier ook heel druk, J. moet morgen voor een Nierscan zie er erg tegenop. Heb heel de speelgoedwinkel leeg gekocht! Ze is lekker vrolijk de laatste tijd en vind het zo zielig maar ja het moet echt. Wel een gedoe geweest, had een second opinion gevraagd en mede dankzij het optreden van mijn huisarts (vrouw) die kindergeneeskunde heeft gestudeerd is het nu goed gekomen.
    Laat even weten wanneer jullie kunnen! veel te lang geleden!
     
  11. denice

    denice Actief lid

    13 jul 2010
    423
    0
    16
    Linnie hoe was de nierscan?Volgens mij heb je dan hetzelfde bedje als dat wij hebben. Daar ga veel plezier van krijgen, vind het een super bedje ook omdat je hem los kan gebruiken. Devi zegt wel elke keer dat het zijn kamer wordt, maar volgens mij snapt hij het nog niet helemaal ook omdat er nog niks staat enzo we zijn nog aan het schilderen. Wij gaan gelijk voor een 1 persoons bed, omdat deze op maat wordt gemaakt door de schuine wanden op de zolder, wel ga ik een rekje kopen. Ja ben echt een jongens moeder.
    Gizje wat zieleig dat de jongste zo heftig reageerd op de prikjes. Is ze nog ziek geweest na de laatste prikjes. Hopelijk gaat vanaf nu alles wat beter en gaat ze lekker groeien. We fijn dat je goed gecontroleerd wordt. Balen van de solls, maar volgens mij trekt het steeds meer aan positief blijven.

    Sanja dat is zeker niet makkelijk het basisschool leven. We moeten zeker weer effe bij kletsen!

    Patatje hoe gaat het met je?

    Leuk Ballorig! Wij kunnen niet 23-2 wel 8 of 9-3.
    Wij hebben nu effe dikke pech met de auto de versnellinsbak was kapot gegaan en hij was net voor een beurten reparatie geweest komen nu in totaal op 3250 euro aan kosten voor de auto:$
     
  12. Linnie82

    Linnie82 Actief lid

    14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Denice scan ging uiteindelijk goed. Ze heeft het zo goed gedaan. Bij t infuusje prikken heb ik er afgeleid met allerlei verhaaltjes en een dvd. Dr handje was verdoofd en dus voelde ze niet veel gelukkig. Bij t stil liggen hielp t ook dat er eem dvd op mocht staan. We waren erg trots op dr. Had ook wel heel veel kadootjes en chocola meegenomen hihi. Ja heb op jou aanraden dat bedje genomen dus ben benieuwd. Ik hou die datum van 8 en 9 maart even vast in mijn agenda.
    Zal binnenkort even uitgebreid reageren doe t nu vanaf mn tel.
     
  13. Patatje

    Patatje Bekend lid

    1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Hoi meiden!

    Ik heb jullie verwaarloosd... Was druk met de studie en ineens braken mijn vliezen... Weer te vroeg :( op 13 februari met 32+3 weken. Gelukkig bleef onze kleine meid nog 9 dagen zitten tot 33+5 weken en is ze op 22 februari geboren middels een keizersnede. De longrijpers hebben hun werk goed gedaan, ons meisje heeft geen ademhalingsondersteuning nodig gehad en is verder gezond. Ook sondevoeding is haar bespaard gebleven, ze dronk vrijwel meteen uit mijn borst :). Ze is nog niet sterk genoeg om de volledige voedingen uit mijn borst te drinken, maar de fles pakt ze ook goed :). Sterker nog, ze hoeft nog niet eens uit mijn borst te kunnen drinken en toch doet ze het! Wonder boven wonder mocht ze afgelopen woensdag al mee naar huis, ze was toen nog maar 35+2 weken. Het gaat eigenlijk eng goed, waar ik dan weer onzeker van wordt. Nu is ze steeds meer wakker, waar ik me dan weer zorgen over maak. Want in het ziekenhuis moest ze veel slapen om sterker te worden. Maar ze wordt natuurlijk steeds groter en ook wakkerder, maandag is ze 36 weken. Er zit wel een prematuren "gebruiksaanwijzing" bij tot ze de drie kilo heeft behaald. Ze weegt op dit moment 2210 gram (2035 bij de geboorte). Verder geniet ik wel enorm, maar de moeheid begint wel toe te slaan. 'S nachts komt ze ook om de drie uur. Ze mag vijf uur doorslapen, maar ze is lekker hongerig ;). Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen.
    Nou dat was het even voor nu, binnenkort ga ik eens goed bijlezen :).

    XXX een trotse mama
     
  14. denice

    denice Actief lid

    13 jul 2010
    423
    0
    16
    Gefeliciteerd Patatje! Maar jeetje weer te vroeg gelukkig gaat het heel goed zo te lezen en 2210 gr:$ Volgens mij een heel lief klein popje! En wat knap dat ze zo goed uit de borst drinkt! Geniet ervan meid! Ben benieuwd naar de foto's!
     

Deel Deze Pagina