Wanneer weet je of je kunt ophogen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Hopsatee, 23 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    ons zoontje is nu 5 weken (geboren 40 plus 1 3100 gram) hij weegt nu 4150 gram(vorige week donderdag) en krijgt 6-7 voedingen (meestal 7) per dag. We bieden hem 90 plus 3 aan (niet afgegoten) en 120 plus 4 de laatste fles (wel afgegoten) Over het algemeen drinkt hij de flessen vrijwel allemaal leeg. Hij is ook tevreden en komt om de 3 uur met of in de avond of eerste begin van de nacht 4-5 uur ertussen.

    Wat ik me alleen afvraag: wanneer hoog je op? Want ik neem aam dat je eens moet ophogen zodat ze er mogelijk wat langer tussen laten en er dus flessen vervallen?
     
  2. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Ik hoogde elke keer op als alle flesjes leeg gingen en ze sneller om voeding vroegen.
     
  3. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ah ok, leeg gaan ze wel maar hij komt niet eerder dan 3 uur.. daarom twijfel ik ook want stel dat ik ophoog en hij geen voeding laat vallen dan krijgt hij veel te veel...
     
  4. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Je kan het een of twee dagen proberen toch. Niet zo'n ramp als ie dan een flesje teveel krijgt :)
     
  5. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Je hebt gelijk inderdaad :roflmao:
     
  6. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Inderdaad als de flessen opgaan en ze steeds eerder komen of ontevreden lijken :)
     
  7. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Wat hier al gezegd is: als de flessen helemaal leeg gaan en ze na korte tijd alweer honger hadden. Of als ze na de fles meteen al onrustig bleven.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  8. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Nou 2 dagen 120 ml gegeven (giet af) en hij maakt er inderdaad 6 voedingen van en is langer tevreden. Regelt het zelf echt mooi want 4-5 van de flessen drinkt hij ongeveer 100 en sommige weer wat meer dus hij komt ook direct netjes uit qua hoeveelheid. Thanks!
     
    Biny en meis1987 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina