Wanneer werd bij jullie de misselijkheid minder?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Vally85, 26 jun 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Dag dames, na een lang traject zijn wij eindelijk zwanger! Al voordat ik wist dat ik zwanger was, had ik al klachten. Donderdag ben ik 7 weken en de vermoeidheid is gelukkig minder erg, maar de misselijkheid en afkeer tegen eten blijft/wordt groter. Vandaag voor het eerst overgegeven, verder gelukkig niet. Heb meer dag en nacht een reisziek gevoel.

    Vanaf wanneer werd dit bij jullie minder?
     
  2. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Bij mijn vorige zwangerschappen ging de misselijkheid met 12 respectievelijk 16 weken weg. Helaas verschilt dat per persoon en zijn er ook zwangeren die tot het einde last hebben van misselijkheid. Ik hoop dat je wat vindt dat werkt voor jou!
     
    Vally85 vindt dit leuk.
  3. Sherra

    Sherra Actief lid

    4 jun 2015
    312
    174
    43
    Allereerst gefeliciteerd!

    Bij mijn eerste zwangerschap was ik goed misselijk en vermoeid vanaf wk 9t/m13-14 en tot het einde niets. Bij deze begon het rond week 8 t/m 16 maar met vlagen van paar dagen wel en dan niet en ineens dag heel erg etc, het ebte ook erg langzaam weg. Tot voor kort merk ik dat het wel beetje terugkomt, vooral na het avondeten. Dus mjah, echt anders dan bij #1 :)
     
    Vally85 vindt dit leuk.
  4. Olifantje

    Olifantje Fanatiek lid

    25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik ben deze zwangerschap sinds week 6 misselijk en nu nog steeds meerdere keren per dag.. Ik had ook gehoopt dat het een stuk minder zou worden, maar ik moet nog even volhouden denk ik..
     
    Vally85 vindt dit leuk.
  5. CelineEnMini

    27 jun 2018
    66
    16
    8
    Vrouw
    Limburg
    Gefeliciteerd!

    Bij mijn eerste duurde het tot ongeveer 6 weken, bij mijn 2e zwangerschap is het nu dagelijks en ik ben pas 5 weken zwanger
     
    Vally85 vindt dit leuk.
  6. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Gefeliciteerd!

    Bij mn eerste had ik nergens last van! In het laatste trimester wel een paar keer overgegeven. Maar nu... sinds een week ben ik non stop misselijk! Zelfs water drinken gaat niet. Verschrikkelijk!
     
    Vally85 vindt dit leuk.
  7. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Hier was het echt over met 17 weken. Nu alleen sochtends nog spugen maar verder op de dag niet meer overgeven.
     
    Vally85 vindt dit leuk.
  8. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Bedankt voor jullie reactie meiden! En wat een verschillende venhalen.

    Vinden jullie het ook zo lastig om hier mee om te gaan, helemaal in het begin van de zwangerschap als je eigenlijk nog niet wil vertellen dat je zwanger bent?

    Op dit moment leef ik van crackers, thee, water, kaas, melk, druiven en komkommer... Lust ook echt bijna niks meer.
     
  9. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ja absoluut lastig. Om die rede ook maar verteld aan mn leidinggevende ;)
     
  10. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Ik leef op crackers, fruit, gemberthee, waterijs, sprite zero en cola zero. Maar cola en sprite moet ik echt vervangen door iets anders. Dus heb nu licht bruisend water in huis gehaald. O ja vanille vla!
     
  11. mroz

    mroz Bekend lid

    11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Heel lastig idd, ik heb het ook maar met 8 weken op mn werk verteld omdat ik me echt ziek moest melden hiervoor.

    Bij dw eerste was het met 17 weken echt voorbij. Nu ging het rond 12 weken iets beter maar een week later kwam het weer terug. Nu bijna 15 weken en het gaat al een paar dagen erg goed, hopelijk blijft het zo.
     
  12. Kroontje1992

    Kroontje1992 Actief lid

    9 feb 2018
    237
    221
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
    Ik ben nu 12 weken en moet nog steeds overgeven en afkeer tegen eten. Ben ook afgevallen.
     
  13. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    17 weken was het over. Ik dronk liters gemberthee. Op een ochtend stond ik het te maken en dacht opeens; waarom eigenlijk? Was het over :D
     
  14. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap
    Bij m'n eerste duurde de misselijkheid tot ongeveer 16 weken.

    En bij deze zwangerschap ben k al extreem misselijk bij 3/4 weken waar ook echt midden in de nacht van wakker werd. Nu is het gelukkig iets minder geworden en komt het echt met vlagen
     
  15. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Bij de oudste was de misselijkheid rond 13-14 weken wel echt over (alleen de hele ochtend misselijk). Bij de tweede ben ik hele dagen (en nachten) misselijk geweest (maar enkele keren hoeven spugen maar zo vaak kokhalzen boven de wc gehangen). En dat werd pas richring de 20 weken minder en met 25 weken helemaal over.
    Wat bij mij iets hielp was kleine beetjes blijven eten, droge melba toast hielp het beste. Dan was het misselijke gevoel heel even weg.
     
  16. Aardbeitjes

    Aardbeitjes Bekend lid

    24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Tot de allerlaatste wee :( maar daarna was het meteen over, heel bizar.
    Beide zwangerschappen gehad.

    Met pieken en dalen. 2e trimester nam het iets af en na 30 weken weer toe. Zeker in het begin is het shit als je het nog geheim wilt houden. Helaas is er weinig aan te doen (vond ik).
     
  17. Wensmamma

    Wensmamma Fanatiek lid

    4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Bij beide zwangerschappen tot ongeveer 12 weken. Hierdoor wist mijn teamleider al heel snel dat ik zwanger was, want t misselijke gevoel overheerste alles. Kon niet normaal functioneren. Piek had ik rond de 8/10 weken.
     
  18. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Bij mij werd t minder bij 11/12 weken en helemaal over bij 16. Heel af en toe nog misselijk maar valt echt reuze mee nu.
     
  19. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Bij mijn 1e niet misselijk, maar wel zeer gebrekkige eetlust. Ik had nauwelijks honger en er was maar weinig wat me smaakte. En als ik dan at, zat ik na 3 happen vol. Dat trok bij na 14 wkn.

    Bij mijn 2e misselijk al voor test positief werd en dat werd geleidelijk erger, tot ik uiteindelijk niet meer kon functioneren. Met 9 wkn ziektewet in gegaan en niet meer uitgekomen. Hoefde niet te spugen, maar voelde me zo vreselijk beroerd. Is gebleven tot bevalling, zodra placenta eruit was... wat een verademing!

    Bij mijn 3e misselijk vanaf 5 wkn, van de ene op de andere dag heel heftig met spugen erbij en 0,0 eetlust (enorme weerstand tegen eten/drinken, kreeg nauwelijks wat weg. Dat werd hyperemesis gravidarum waarvoor medicatie nodig. De ergste piek zat tussen 9-13 wkn, daarna ging het geleidelijk iets beter met eten/drinken, vanaf 18 wkn kreeg ik weer enigszins normale eetlust. Helaas is misselijkheid (en spugen) wel weer gebleven tot bevalling. Afzien.

    Maar goed, als ik zo om mij heen kijk, waren de meeste vrouwen ergens na 14-16 wkn wel verlost van misselijkheid. Ik had een beetje pech :rolleyes:.

    Sterkte! (vergeet niet voldoende rust te nemen, want hoe meer (in)spanning hoe erger misselijkheid wordt!)
     
  20. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Ik hoop het toch nog even te kunnen verzwijgen. Gelukkig is hij tm volgende week op vakantie
     

Deel Deze Pagina