Wanneer word het tijd de laatste fles weg te laten??

Discussie in 'Verzorging' gestart door Chantal00, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Juist! Waarom zo'n raar poppetje erbij?
     
  2. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Denk omdat het niet iets is dat vaak gebeurd :)
     
  3. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Dat klopt.. Dat realiseer ik mezelf ook en heeft destijds tot veel piekermomenten gezorgd.. Want " doe ik het wel goed " " bijna geen een baby doet dit zo "uiteindelijk los gelaten na een aantal gevechten om de flessen anders in te delen en een baby die over honger of oververmoeid was, heb ik het maar los gelaten en voila en tevreden baby die heerlijk lag te slapen van 19.00 - 08.00
     
    Adrianna en Blijdorp vinden dit leuk.
  4. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ok dat kan. Mijn keuze zou het niet zijn op die leeftijd maar ik begrijp het wel als in je kindje volgen. Dat moet je zeker doen.

    Ts denkt alleen dat haar kindje reflux heeft en in dat geval moet je dit echt niet doen...
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  5. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Tja.. Mijn keuze ook niet. Maar helaas kon in de knop op mijn baby om mijn keuze in te programmeren niet vinden destijds.... ;) haha

    Ooh nee wat betreft ts ben ik het met je eens hoor, reageerde alleen even specifiek op een ander puntje. Sowieso vind ik wanneer flessen nog goed op gaan, dat je deze - zeker op zo'n jonge leeftijd- nog niet weg hoeft te laten, geven ze vanzelf aan.
     
    Adrianna en Hopsatee vinden dit leuk.
  6. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Nee jammer he, ik zoek af en toe de handleiding ook nog :roflmao:
     
    Blijdorp en Ballon vinden dit leuk.
  7. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Omdat ik dat echt heeeeeeeel bijzonder vind.....
     
  8. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Sorry, maar ik weet niet zo goed hoe ik deze reactie op moet vatten. Iets in mij zegt icm met je andere opmerking dat je het "bijzonder" vindt op een negatieve manier.
    Maar je mag het heeeeeeeel bijzonder vinden, dat is het. Een bijzonder kind ;) uiteraard is dit wel een positieve bijzonder.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Tsja sorry, idd niet positief nee.
    Ik zou er absoluut nooit voor kiezen om Mn baby van 6 weken maar 4 voedingen tw geven, wat dan waarschijnlijk ook nog grote flessen zijn
     
  10. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Super fijn natuurlijk dat wat jij wil, je kinderen dat ook doen. Wil je bij mij dan even langs komen om alles in te programmeren dan bij mijn kind wat ik wil?

    Al eerder de situatie uitgelegd maar de toon waarop je jouw berichten neer zet is niet heel vriendelijk. Maar toe maar. Ga niet in discussie hierover verder. Voor mijn kind werkte dit het beste. Ik wilde alleen even aangeven dat er ook uitzonderingen zijn, dat is alles ;)
    Fijne dag vandaag.
     
  11. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn zoontje kreeg ook 190cc met 9a10 weken (groot kind). Hij had ook reflux en wat ik hier las over te grote flessen en dat het terug moest vond ik eerlijk gezegd een beetje onzin (sorry dames). Iedere fles ging leeg en hij leek echt honger te hebben. Ik had eindelijk een moedergevoel en zag toch zeker aan mijn kind wel wat het beste voor hem was qua hoeveelheid fles en hoeveel honger hij had...

    Maarrr... Ze hadden wel gelijk.... Ik werd door de kinderarts teruggefloten. 6x150cc+schepjes en dan wat korter tussen de flessen. Het is evenveel voeding op een dag, maar toch ff beter verdeeld. Ik geloof dat we pas bij 17wk zijn gaan proberen om de fles voor de nacht verder op te hogen.
    Hij sliep zelfs beter van de 6x150
     
  12. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Maar dat klopt ook natuurlijk. Kindjes met reflux vertonen vaak hongersignalen. Ze willen meer drinken door het zuur dat omhoog komt dus vaak drinken ze prima die fles leeg. Ze ''drinken'' de pijn dan weg. Dus zo gek was dat niet dat je dat dacht. Hier ging het soortgelijk inderdaad de kinderarts ''floot'' ons ook terug. Daarbij liet hij ook zien hoe je het maagje oprekt met die grote flessen en daar schrok ik van. Het was wel lastig want ik moest onze baby wakker gaan maken op rare tijden en soms de fles er een beetje induwen. Maar uiteindelijk was het een betere manier.
     
  13. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ja je hebt gelijk. Het was wel zo'n speciale 'borstvoedingsspeen', maar ze had die 160 ml gewoon binnen 5 min op.
     
  14. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Die grote plonzen voeding in 1x is een van de redenen waarom kinderen die kv krijgen een grotere kans hebben op obesitas en diabetes op latere leeftijd. Ik weet dat dit een knuppel in het hoenderhok is, maar het is wetenschappelijk bewezen.
    De natuurlijke maaginhoud is bij 6 mnd pas ong. 100 ml, de maag is een spier, dus er kan meer in, maar hoe meer en hoe vaker die spier opgerekt wordt, dan gaat, net als bij elastiek de rek er wat uit. Kindjes voelen hun eigen verzadigingspunt niet meer en gaan zich 'standaard' overeten. Dat is ook een van de redenen dat je met zo weinig flessen op jonge leeftijd toe kunt. Als je zelf van tafel gaat na een overvloedig kerstdiner hoef je voorlopig ook echt ff niks...
    Maar bedenk even hoe vaak je zelf iets eet op een dag, dat is vast veel vaker dan eens in de 6 uur. En je hoeft er zelf niet eens van te groeien.

    Ik zou dus zeggen: waarom een fles eraf? Juist een paar flessen erbij en veel minder voeding per keer...
     
    Champetter, Nescio en Biny vinden dit leuk.
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Jeetje, hier dronken ze met 6 maandjes nog steeds maar maximaal 90cc per fles...
     
  16. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Oh wauw das snel!

    Probeer eens een dr brown met prematuren speen? :)
     
  17. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Zal ik zeker naar kijken! Hier alledrie bv-kinderen, de oudsten dronken pas een fles rond 6 maanden.

    Ik wil bij de jongste wat vaker afkolven en dan is de juiste fles wel handig :)
     
  18. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Is het enige waar ze hier er 20 min over doen met de fles :)
    Je hebt dan trouwens wel de smalle fles nodig en niet de brede
     
  19. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Super, bedankt! Ga eens kijken :)
     
  20. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Succes! :D
     
    Nescio vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina