Was de wens van jullie beide even groot voor een 3e of volgende zwangerschap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door HaNa540, 29 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Mijn wens is groter dan die van mijn vriend aangezien hij twee kinderen heeft en ik geen. Hij is er heel makkelijk in, vindt het prima als hij tien kinderen krijgt maar vindt het ook goed als het bij deze twee blijft. Al zou hij een kind van ons samen wel heel leuk vinden dus dat wil hij ook wel graag.
     
    conejita vindt dit leuk.
  2. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Bij zowel de eerste als nu de tweede was manlief er eerder klaar voor dan ik.
     
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.358
    113
    Hier altijd het beeld gehad van drie kindjes. Heel recent bevallen van ons tweede kindje en de wens voor een derde is nu groter dan ooit (de hormonen zullen hier ook heerlijk bij meespelen :p). Mijn man was er altijd heel stellig in dat wij compleet zouden zijn met twee kinderen, maar héél voorzichtig lijkt hij open te gaan staan voor een derde kindje :)

    Voorlopig gaan we echter even genieten van de twee kleintjes die we nu hebben, zij schelen 15 maanden. Wanneer onze jongste 1 wordt zou ik graag voor nummer 3 willen gaan :)
     
    conejita vindt dit leuk.
  4. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Hier was het andersom. Mijn man had duidelijk de wens voor een derde.
    Ik heb heel lang getwijfeld en kon maar geen beslissing nemen. Definitief zeggen van nee kon ik niet. Maar ik vond de zorg voor met name de jongste nu erg zwaar.
    Nu is ak deze drukte en onrust voorbij (nog maar net) en dan ging het toch kriebelen. We zijn er niet heel officieel voor gegaan maar hebben er ook niets tegen gedaan ;)
    En als ik echt echt geen 3e had gewild. Dan had ik dat wel gedaan. Dus tadaaa :)
     
    conejita vindt dit leuk.
  5. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Hier wil mijn man graag een derde en neig ik vooralsnog naar nee...lastig hoor!
     
  6. Jalisaa

    Jalisaa Lid

    12 jan 2018
    36
    7
    8
    Mijn man wilde altijdeen groot gezin. Liefst 4 kinderen. Nu we er 2 hebben (3 en 1 jaar) vindt hij het best pittig, slechte slapers....
    Hij heeft nu gezegd dat hij 2 echt genoeg vindt. Ik vind dat erg lastig aangezien ik graag een derde zou willen. Ik laat het nu rusten. Wellicht wanneer de kids bijv 6 en 4 jaar zijn, over een jaar of 3 dus dat hij er nog anders over gaat denken. Ik hoop het heel erg! Ik heb 2 gezonde kids, dus ben erg dankbaar, ook als het hierbij blijft. Maar zal het dan voor mijzelf echt even moeten ‘verwerken’ omdat de wens vanuit mij heel groot is. Dus blijf voorlopig nog maar even hopen
     
    conejita vindt dit leuk.
  7. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.285
    7.842
    113
    Gelderland
    Hier ligt de wens meer bij mij maar mijn man zou bij twijfel nooit ja gezegd hebben.
     
  8. bonita09

    bonita09 Actief lid

    23 jan 2013
    392
    229
    43
    Vrouw
    Zeeuws-Vlaanderen
    Bij mij was de wens voor een 3e er al langer. Mijn man leek het ook wel leuk, maar zag vooral praktische bezwaren. Het duurde een paar maanden voor hij om was. Niet dat ik op hem in heb moeten praten. Ineens kwam hij er zelf mee, op een avond :)
     
    conejita vindt dit leuk.
  9. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Hier was de wens concreet vanuit mijn kant, abstract vanaf de zijne. Daarmee bedoel ik dat ik het specifiek over een tweede, derde, vierde heb gehad en hij meer sprak over: ik zie mezelf wel met een wat groter gezin. Maar hoe wat of wanneer daar kwam hij niet mee.
     
  10. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Hier is mijn wens groter. Man vond 1 kindje al prima. Hij is superblij met nummer 2. Met een 3e zou hij ook heel blij zijn.
    Ik heb zeker nog een wens voor een 3e. Voor mijn man is het nu een nee. Afgesproken dat we ons de komende 3 jaar op ons huis (verbouwingen) en andere 2 kinderen richten.
    Sowieso zou ik de 3e graag willen als de jongste op school zit.
     
  11. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.095
    113
    Vrouw
    D
    M
    Toen we 10 jaar geleden een relatie kregen, zei mijn partner dat hij graag 2 kinderen wil. Ik zei dat we eerst maar eens 1 zouden doen (ik moest tenslotte bevallen) en het dan nog wel eens zouden zien. Daar ging hij mee akkoord en in augustus 2016 werd onze dochter geboren. Twee dagen na de bevalling wist ik al dat er wel een 2e zou gaan komen, maar na een paar maanden wist ik pas echt wat ouderschap was en polste ik voorzichtig bij mijn partner hoe hij over een 3e denkt. Nu waren de rollen omgedraaid, want het eerste jaar vond hij best zwaar, dus 2 is toch ook goed? Maar vervolgens werd ze 1, bij mij ging het al enorm kriebelen voor een 2e, maar we wilden eerst verhuizen. Inmiddels een huis van een nieuwbouwproject gekocht en pas volgend jaar rond deze tijd krijgen we de sleutel. Hoe dan ook, in november gaat mijn implanon eruit, want dan heb ik al 1,5 jaar een wens voor een 2e! En die 3e? Daar is mijn man inmiddels op terug gekomen! Nu ze bijna 2 is genieten we zo enorm van haar, we hebben straks de ruimte, we hebben het telkens over ons gezin in de toekomst met 3 kids, dus als het ons gegund is, gaat die er zeker komen! Tussen onze dochter en het volgende kindje gaat 3+ jaar zitten, tussen de 2e en 3e waarschijnlijk 2 a 3 jaar. We merken dat onze dochter nu steeds meer zelf kan en dat is erg prettig. Voor ons dus geen wens van 1, maar wel afwisselend wie het sterker voelt. Moet wel zeggen, mijn man vindt 2 ook prima hoor, maar aangezien ik inmiddels een enorme wens voor een 3e heb, lijkt hem dat ook wel gezellig. Waarom 3? Gewoon praktisch, allemaal een eigen kamer en nog zolderruimte hebben, past in de auto, studies zijn op te brengen voor ons, etc. Maar wie weet willen we over 6 jaar ook nog wel een 4e hahaha. Hebben het er als grap wel eens over. Hart wel, praktisch gezien niet. Denk dat ik bij wijze van hormoontjes wel 10 kinderen op de wereld zou kunnen zetten.
     
  12. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Hier was er geen wens voor een 3e. Althans weleens benoemd maar onze 2e was pas 8 maand toen ik onverwacht zwanger werd van nr.3. Mijn man was meteen blij, eigenlijk zelf blijer dan ik! Ik wist wel dat hij graag een 3e wilde ooit maar achteraf was hij daar dus al meer mee bezig geweest dan ik.

    Ik riep overigens altijd voordat we kinderen kregen; ik wil er wel 4!
    Toen ik bij de oudste heftige BI kreeg, leek het er zelfs langere tijd op dat we niet meer kinderen zouden krijgen. Gelukkig na lang zoeken en de juiste therapie, durfde we een 2e zwangerschap aan. En dat ging erg goed, vanaf toen weer volop vertrouwen gekregen in mijn lijf. Ook nu gaat het erg goed.

    Afgelopen week zei mijn man tussen neus en lippen door; een 4e kan er ook nog wel een keer bij. Hij probeerde het als grapje te brengen maar ik weet zeker dat hij het meent
     
  13. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    Ik wist wel dat ik graag een 3e wilde maar mn man was hier veel eerder klaar voor dan ik. Gelukkig kreeg ik alle tijd en voelde ik me niet gepusht.
     
  14. HaNa540

    HaNa540 Niet meer actief

    Bedankt voor jullie reacties
     
  15. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hier is het vooral mijn wens.
    Na de zwangerschap van de jongste zei hij dat het klaar was, ik kon op mijn kop gaan staan maar er kwam absoluut geen derde.
    Nadat ie dat al een paar keer gezegd had heb ik gezegd dat ik het niet vond kunnen dat hij zomaar besloot dat het voor ons klaar was, dat zoiets besproken hoorde te worden en dat ik nog wel een wens had voor een derde.
    Hij heeft toen besloten er over na te denken en uiteindelijk zei die dat ie toch nog wel een derde wilde mede doordat onze jongste zo ongelofelijk makkelijk is.

    Wel willen we hiervoor gaan als de oudste sowieso op de basisschool zit.
     
    HaNa540 vindt dit leuk.
  16. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ik vind dit wel een goede!
    Ongeacht of 1 vd 2 wel/niet een 2e/3e enz wil, het moet wel bespreekbaar zijn. En natuurlijk kan je niemand dwingen maar het kan ook niet zomaar beslist worden voor de ander
     
    HaNa540 vindt dit leuk.
  17. HaNa540

    HaNa540 Niet meer actief

    Onze oudste word over paar dagen 8
    De tweede is 5
    En de jongste is 1,5
     
  18. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Van 1 naar 2: konden niet snel genoeg weer zwanger zijn bij wijze van

    van 2 naar 3 is nu aan de orde. We willen het beiden even graag 'maar nu nog niet'. Dus kan gerust nog 1-2 jaar duren voor we ervoor gaan. Maar de wens is er zeker en bij beiden in dezelfde mate lijkt me, dat het nu nog niet aan de orde is. Zal ook de laatste zs zijn, dus ik stel lang uit om er nadien optimaal van te genieten. Kan er precies nog geen afscheid van nemen (en ben nog geen eens zwanger of bezig met zwanger zijn :roflmao:). voelt nu al als afsluiten van een belangrijke levensfase dus nog uitstellen om er langer plezier van te beleven:rolleyes:
     
  19. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wij wilden beiden een groot gezin. Bij de vierde vind man het nu compleet. Ik ook, al kan er gevoelsmatig nog wel eentje bij.
     
  20. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik ben zwanger van mijn 4e.
    En mijn vriend zijn eerste.

    Beide spraken wel over een wens van een kleine van ons samen, en al vrij snel was ik zwanger als 3x een vmk gehad.
    Nu bijna 20 weken zwanger van onze dochtertje..
    Mijn andere 3, ziet en beschouwd hij als zijn eigen..
     
    Dicky34 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina