Wasbaar kraamverband??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Elinetjeee, 11 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Hallo,
    Ik heb van kinds af aan een allergie voor wegwerp luiers/ maandverband en gebruik daarom al jaren een menstruatiecup. Als ik maandverband gebruik krijg ik grote bulten en wordt het helemaal rood. Zelfs bij de biologische varianten. Nu voel ik dat al aankomen in de kraamperiode... Als het daar al lekker gevoelig is ook dat er nog bij.. nu ben ik gaan googlen en kwam ik op wasbaar maand/kraamverband. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Op zich ben ik niet vies van mijn eigen bloed maar wil ik wel dat het hygiënisch schoon word. Momenteel ben ik (denk ik) nog niet zwanger dus heb ik nog de tijd om het allemaal uit te zoeken. Ik ben tevens ook van plan om voor het kindje wasbare luiers te gaan gebruiken.
     
  2. Jetski

    Jetski Lid

    24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Dochter zit in de wasbare luiers en ik heb wasbare inlegkruisjes, gebruik ook een cup dus nog geen maand/kraamverband aangeschaft maar wil dit inderdaad ook gaan doen straks.
    Bij wisseling het wasbare kraamverband in emmer (koud) water gooien, kan het vast wat weken. Eventueel een netje er in, kun je het zo in de wasmachine gooien bij de luiers en water weggooien.
    Ja, dat wordt hygiënisch schoon, net zoals de luiers. Mocht er toch nog een vlek in zitten, is de zon (uv-straling) je beste vriend, hetzelfde voor bv vlekken in de luiers.
     
  3. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Bedankt voor je antwoord. Heb je al een idee welke je ga kopen? Het zijn er zo veel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Misschien ga ik eens een proefpakketje bestellen. Dat voorweken is dat wel goed voor de verbandjes? Ik weet met de luiers dat de pul hier niet tegen kan. Het lijkt me dat dit in maand/kraamverband ook gebruikt wordt anders lekt het lijkt mij gigantisch door.
     
  4. Jetski

    Jetski Lid

    24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Je wast (helemaal in het begin) om de dag, je kan ze ook uitspoelen en in de luieremmer gooien, als je een dag (of 2 ) verzameld en dan in de luieremmer gooit valt het weken wel mee. Pul kan veel hebben, meer dan ze aangeven, maar ze moeten zichzelf indekken he ;).
    Ben er zelf nog niet helemaal ingedoken, wil sowieso volledig katoen, voor jou ook denk raadzaam met de allergie.
    Ik had ook bedacht om alvast te gaan testen tijdens menstruatie, nog niet van gekomen en nu zwanger. Dus hopelijk heb ik ze pas over 8 maanden nodig :D

     

Deel Deze Pagina