Wasbare luier voor de nacht

Discussie in 'Verzorging' gestart door Bootcamp babe, 25 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Lang ging het goed met het Little lamb bamboe tweedelig systeem voor onze dreumes van 14 maanden. Maar nu heeft hij 's nachts weer wegwerp aan want het blijft doorlekken. Ik heb de overbroekjes ook van Little lamb en tot drie bamboe boosters inclusief eentje dubbel aan de voorkant (buikslapende jongen) maar het werkt gewoon niet.

    Iemand nog een tip?
     
  2. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.474
    3.841
    113
    Vrouw
    Een wollen overbroekje schijnt voor veel mensen de uitkomst. Hier zelf geen positieve ervaring mee, maar misschien deed ik het wel verkeerd ;) Veel mensen zijn lovend in ieder geval.
     
  3. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Is de hele luier verzadigd? Of plast hij veel in 1x? Bamboe neemt veel op maar niet snel, je zou kunnen proberen om een spuugdoekje of hydrofiel washandje erop te leggen voor een snelle 1e absortie.

    Je romper niet vastmaken zodat je geen druk hebt?

    Is het pakket niet gewoon te dik? Bedekt het overbroekje ook in de liezen de hele luier?

    Ik had bij mijn peuter steeds lekken in de linkerlies. Nu met losse romper en een hydrofiel washandje op de dubbele inlegger is het weer opgelost.
    Hij draagt bamboozles met de bijbehorende inlegger en in de nacht dus 1 extra dubbelgevouwen erbij.
     
  4. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Het past allemaal prima en is niet belachelijk dik. Romper los hebben we nooit geprobeerd. Ik denk dat luiers (ook wegwerp, want met de oudste hebben we ook veel gehannesd) niet echt berekend zijn op buikslapende jongens. De voorkant is altijd het probleem.

    Eigenlijk hoop ik op een tip voor een superluier die nog meer absorbeert dan bamboe. Maar voorlopig ben ik al blij dat de wegwerp eco luier het houdt want elke dag pyjama's en slaapzakken wassen was ik ook wel klaar mee.
     
  5. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.474
    3.841
    113
    Vrouw
  6. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik heb ook wel eens gelezen dat mensen met buikslapers de luiers achterstevoren aan doen. Dat al geprobeerd?
     
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

  8. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Anavy heeft een nachtluier die veel schijnt op te nemen. Maar zoals ik al zei: bamboe neemt veel op, maar niet snel, daarvoor zou je iets dat snel absorbeert moeten toevoegen.
    Ik heb van de week ook een ander overbroekje besteld, met een dubbele PUL-laag, ik dacht Bummis super. Misschien helpt jou dat ook? (mijn peuter is trouwens ook een buikslaper)
    Meldt je anders aan op de fb-groep: wasbare luiers, daar zit erg veel kennis en heeft vast iemand DE oplossing voor je!
     
  9. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik zit niet op Facebook. Ik ga eens kijken voor die van Totsbots.
     
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik zou er een snellere opname booster bij doen dubbel aan de voorkant (katoen bijv)

    En een wolbroekje werk vaak perfect of een overbroekje met elastiek bij de buik.

    Ik heb zelf mother ease met mother ease overbroekje en een mother ease booster. Alles van katoen of bamboe. Onze zoon slaapt ook op zn buik. Hij lekt met dit systeem niet door, luier is ook zeker niet volledig verzadigd.

    Oh en heb ook anavy! Hier dragen we die overdag, maar heb er 1 standaard voor de nacht met lange booster (die er standaard bij komt)
    Ook het mother ease overbroekje erover. Werkt perfect!
     
  11. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Wolbroekjes lijken me niks voor ons. Dat gaat dan per ongeluk in de wasmachine en krimpt dan vast.

    Iemand ervaring met optrekbroekjes van PUL? Dus zonder sluiting? Ik dacht die eerst over de little lamb te gebruiken en als het dan niet goed is die van Anavy eronder te doen.
     
  12. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.474
    3.841
    113
    Vrouw
    Van de link die ik had gegeven:

    "Slaapt je kind graag op zijn of haar buik, kies dan een broekje met drukknoopjes aan de zijkant zoals een Mother-ease Air Flow of een Popolini Vento. Eventuele lekkage door het stiksel van klittenbandsluiting op de buik, door het gewicht van je grotere kind, wordt dan voorkomen."

    Geen ervaring met de dingen die je wilt proberen, maar dit is misschien makkelijker dan jouw tweede optie om broekje over broekje te doen.
     
  13. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Nee ik ga geen broekje over broekje doen. Ik doe als overbroekje een broekje zonder sluiting. De persoon achter Wasbaar wonderland adviseerde dat maar laat me nu kiezen tussen meerdere opties en ik heb geen idee wat te kiezen. Die Vento heeft ook nog steeds een sluiting. Vandaar. Sluitingloze broekjes zijn er van Bummis, Anavy en Hu Da.
     
  14. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.474
    3.841
    113
    Vrouw
    Dan heb ik jouw 'die van Anavy eronder' verkeerd gelezen :)
     
  15. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ja ik bedoelde de bamboe luier van Anavy. Daar moet toch iets overheen?
     
  16. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Yes. Is een tweedelig systeem. Hier moet dus een overbroekje/optrekbroekje/wolbroekje overheen.
     
  17. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Marloes is dat, lieve dame. En een goede hulp als je echt niet weet wat je moet kiezen.

    Ik zelf heb altijd als back up een huda staan, als hij ineens wel door gaat lekker met een "normaal" overbroekje. Goed met en zo de juiste maat bestellen. Moet heel fijn zitten zegt men. (Maar zelf dus geen ervaring)
     
  18. Girly86

    Girly86 Niet meer actief

    Hier werkte het altijd om de luier achterstevoren aan te doen
     

Deel Deze Pagina