Wasbare luiers

Discussie in 'Verzorging' gestart door Sokev, 29 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sokev

    Sokev Lid

    28 mei 2016
    34
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi
    Ik ben volop mijn huiswerk aan het maken over wasbare luiers en accesoires.
    Na het lezen vd verschillende soorten zou ik willen werken met AIO of pockets. Lijken me handig in gebruik. Niet met overbroekjes dus
    Ik heb al verschillende sits gevonden, maar vroeg me af of onderstaande wel goed zijn.
    Klein spook : anavy bamboeluiers (er zijn 5 verschillende prints) 18.99€ het stuk (2 inleggers per luier)
    Pandababy : 10 st pocketluiers (allen verschillende prints) 134.95€ (weet wel niet of er inleggers bij zitten...)

    Welke sites zijn nog goed? Liefst nieuw, daar we ze willen gebruiken voor 2 kindjes
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Kaatje katoen. Ik zit ook te twijfelen om voor katoenen luiers te gaan.
     
  3. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Zelf geen ervaring met luiers, maar wel eens besteld bij babybum.nl (daar hebben ze ook wasbaar maandverband en eco-spulletjes) en tevreden. En volgens mij heeft greenjump ook luiers, ook daar ben ik tevreden klant :).
     
  4. Sokev

    Sokev Lid

    28 mei 2016
    34
    0
    6
    NULL
    NULL
  5. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik gebruik een tweedelig systeem, dus wel met overbroekjes. Dus je vraag kan ik niet beantwoorden. Maar kaatje katoen heeft een netwerk van consulenten, en je zou eens een consult aan kunnen vragen. Dan kun je de opties ook even door je handen laten gaan. Ik vond dat erg fijn.
     
  6. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Moore green. Fijne service!
     
  7. bergje4

    bergje4 Nieuw lid

    24 feb 2015
    3
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hier goede ervaring met mooregreen maar ook met wasbaarwonderland en engelse sites.

    Ik dacht eerst ook dat ik pockets of AIO het meest fijn zou vinden. Maar na een probeersel met prefolds icm een overbroekje geef ik hier de voorkeur aan en blijven mijn (prima werkende) pockets van little lamb liggen. Little lamb zelf (GB) heeft trouwens eens in de zoveel tijd een uitverkoop waar je heel voordelig kunt slagen!;)
    Ook de luiertjes van close pop in zijn hier favoriet maar dna met namen bij de oppas.

    Succes met je zoektocht!
     
  8. fee90

    fee90 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Alva baby en panda baby is gewoon China/Alie Express.kan je daar ook bestellen.

    Ik heb voor de pocket luiers van AliExpress de luiers zelf besteld, merk elf en gewoon de goedkoopste. Met klittenband. Ik vind drukknoopjes zoveel gedoe met mijn beweeglijke zoon;)
    En dan de inleggers van Little Lamb, bamboe. Eerst had ik genoeg aan 2x2 laags nu gebruik ik 2x 3laags. Lekken zelden door met tijdig verschonen. Voor snachts zou ikwel 1 setje tweedelig kopen, dat is echt zoveel betrouwbaarder. Dat kan al met 1 overbroekje en 3 bamboeluiers.
     
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Tweedelig is wel het veiligste.

    All in one is makkelijk, maar erg kind gebonden.
    Pocktets is hetzelfde.

    Wasbaarwonderland is erg fijn, blumchen ben ik grote fan van! Anavy voor de nacht.

    Lieveluiers is ook erg fijn, bij haar heb ik mn all in ones weg en mn nachtluiers van mother ease.
     
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij mijn oudste waren aio's van totsbots súper fijn, 's nachts tweedelig. Mijn jongste plaste daar dwars doorheen... bij haar Little Lamb tweedeling gebruikt, en dat ging super! Wel een dik pak, maar dat went.
     
  11. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Wij gaan deze keer ook wasbare luiers gebruiken. Mijn zus heeft me de nodige dingen uitgelegd, en inmiddels alles in huis.

    Bamboozles, milovia pockets en covers met boosters, blueberry covers, petit lulu sio en close pop-ins. Oh, en cheeky wipes.

    Alleen nu nog een aantal maanden geduld hebben tot de kleine er is . Kan niet wachten!
     
  12. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Heb van de week bambooty basic binnen gekregen. 2 delig. Heb ze eerst gewassen maar die inleggers hangen al ruim 72 uur te drogen! Is dat normaal? Zo moet je er wel erg veel in huis hebben om je week door te komen....
     
  13. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Dat is wel heel erg lang.

    Je "moet" hem wel even een keer of drie a vier voorwassen hoor voor de opneembaarheid.

    En hoeveel luiers denk je dat je nodig bent? 2 is ecbt te weinig.
    Ik heb rond de 35 a 40 luiers en was om de twee a drie dagen. Ik gooi alles in de droger behalve mn aoi en overbroekjes.
     
  14. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik dacht aan 4 luiers per dag x 7 dagen. En wat reserve. Dus inderdaad 30 a 35 stuks.
    Had alleen gedacht dat t binnen 24 uur droog zou zijn ;) nu 4 dagen aan t drogen. Is morgen denk ik wel droog.
     
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    4 luiers per dag?? De rest wegwerp of wat is je idee??

    En 7 dagen niet wassen is echt te lang, dan stinken ze vreselijk en vraag ik me oprecht af of je dat nog schoon krijgt.. hier is drie dagen echt de limiet, dan rieken ze al en ben ik eigenlijk al te laat.

    En je kunt sommigen ook in de droger doen he!
     
  16. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik zit nu op 4 luiers per dag. En stel dat je een keer op 5 of 6 zit dan dacht ik aan 30 totaal. Dat was eigenlijk mijn idee maar volgens mij zit ik er totaal naast, excuses.

    En ik was sowieso elke dag dus zal de luiers ook elke dag of om de dag wassen :)

    Zal kijken of ze in de droger mogen.
     
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    4 wasbare luiers per dag ging hier echt niet, met wegwerp wel. Wasbaar toch zeker 6-8 per dag (incl nacht). Ik waste om de dag. Met bamboe-luiers had ik er extra om de droogtijd (48u) ook te kunnen overbruggen
     
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Oh nee dat geeft niks joh! Maar inderdaad, 4 red je echt niet met wasbaar, in het begin al helemaal niet. Wegwerp werkt heel anders dan wasbaar. Persoonlijk reken ik er 8 per dag plus 2 voor snachts en dan voor drie dagen. Want als je spul in de machine en droger zit, is je kleintje ook luiers nodig :)

    Luiers was je apart van je kleding. Ik draai altijd eerst een 30 graden wasje van een dik uur met wat blauwe biotex. En dan zijn ze als het ware schoon (poep en pies eruit) en dan nog een 60 graden was met dosering voor zeer vuile was van 2.5 uur. Dan zijn ze goed schoon.

    Heb je fb? Je kan je aanmelden bij wasbaar Nederland en/od wasbare luiers. Daar kun je veel informatie vinden!
     
  19. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ja, en er is ook een groep voor kleding over wasbare luierkontjes. Best fijn, want je merkt soms dat kleding in de winkels wel erg uitgaat van een dun wegwerpluiertje. Niet zo praktisch.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  20. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Klopt! Ik laat al mijn broekjes door mensen zelf maken. Heb nu twee dames die erg mooie broeken maken.

    Of je moet zelf handig zijn, dat ben ik niet :D
     

Deel Deze Pagina