Wasbare luiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door marb, 10 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Hier ook blij met twee-delig; all-in-ones lekten door. Tweedehands gaat ook prima.

    Zeker voor de all-in-ones zou ik nog even wachten met een hele partij luiers aanschaffen; of het wel of niet werkt hangt heel erg af van de bouw van je kindje en de pasvorm van de luier. Wellicht handig om daar een pakket van te huren t.z.t. waar verschillende soorten/merken all-in-ones in zitten als je dat graag wilt proberen.

    Met het twee-delig-luieren heb je eigenlijk niet heel veel meer handelingen dan met een all-in-one (als je voorgevormde luiers hebt), het kost misschien 10 seconden extra.
    Wat hier wel even wat oefening vergde was het goed aandoen van het overbroekje. Dat dus de hele luier binnen het overbroekje zat en er geen inlegdoekjes uitstaken of iets.

    Onze voorraad:
    43 luiers (Totsbots Bamboozle)
    12 overbroekjes
    40 billendoekjes

    Qua luiers/overbroekjes hebben we wel een flinke hoeveelheid, ik ben erg vatbaar voor nieuwe printjes :oops::rolleyes: Al zouden we ook nooit toekomen met de 20-25 die genoemd worden op de webshops, maar misschien zijn wij gewoon veelgebruikers :)
     
    marb vindt dit leuk.
  2. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Lees je goed in voor wat betreft de aio`s. Ik lees er op fb veel minder positieve verhalen over mbt veel lekkage e.d.

    Hier ook beweeglijke kinderen (en ADHD) maar 2-delig is geen enkel probleem met aandoen/verschonen. Ik maak de luiers kant en klaar als ze uit de was komen, inclusief inlegvel. Dan is het een kwestie van omdoen en overbroekje erover.
     
    marb vindt dit leuk.
  3. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Haha verschillende ervaringen dus. Maar als ik tweedelig tweedehands koop dan kan ik dat ook vrij makkelijk weer verkopen toch? Daar misschien maar mee beginnen dan
     
  4. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik heb beide en ik vind tweedelig toch echt meer werk. Ik doe uit de was ook meteen het inlegvellen er al in.

    Maar de zoektocht naar een niet lekkende aio was idd lang. Uiteindelijk bij de Bumgenius freetime blijven hangen.
     
  5. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Dat de meningen zouden verschillen daar was ik voor gewaarschuwd, dat is ook oke. Maar op zich is tweedelig om mee te starten dus prima zo te lezen. En dat kan ook tweedehands, dus daar ga ik naar kijken! Langzaamaan kom ik er wel :roflmao:

    En dan nu de billendoekjes. Ik ben hard op zoek naar een set die lekker uitgebreid is :D
     
  6. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik denk ook aan wasbaar luieren met tweedelig.

    De bamboe voorgevormde luiers van Little Lamb blijven in mijn hoofd zitten. Maar hun overbroekjes zijn met klitteband, dus ik zoek een ander merk met drukknoopjes voor er overheen. En dát is moeilijk met alle uiteenlopende meningen. En van de facebookgroepen gaat het mij alleen maar meer duizelen.

    Dus ik wil een maandje huren als de baby geboren wordt en allemaal verschillende uitproberen. En dan kopen. Langzaam maar eens een webshop uitzoeken en alvast regelen :p

    (Toen ik mijn positieve zw.test had kon ik niet wachten met alles, en nu durf ik geen knoop door te hakken. We hebben zelfs nog niet ingeschreven voor kdv's :eek:)
     
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Zoek dan een webshop die little lamb ook in het assortiment heeft!
    Wat ik wel vaak lees is dat ll heel smal valt, en daardoor zullen veel overbroekjes al goed zitten.

    Ik heb bijv vrij "brede" luiers. Little lamb overbroekjes of vergelijkbaar (zoals thirsties) zullen daar niet mooi overheen komen en dus gaan lekken.

    Succes! Het is zooo leuk! En helemaal nu in de zomer, ik geniet van zn billen haha.
     
  8. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Goede tips, dank je!
    Mooi dat LL ook nog eens smal valt!
    En de combi met thirsties heb ik inderdaad al vaker gelezen. (Maar eh, de merkem vliegen me om de oren op fb, haha)

    Waarom een webshop die LL ook in het assortiment heeft? Om mee te kunnen huren, bedoel je?
     
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ja dan kun je de ll ook testen ipv dat je die gelijk moet kopen. Als je toch al gaat huren, zou ik het ook "goed" doen. Dan weet je daarna exact wat je heel fijn vind!

    Ja joh! Ik weet nog dat ik het ooit had besloten wasbaar te gaan luieren en toen ik zwanger was ik ging lezen. En lezen. En ik bleef lezen. En werd gek van het lezen.
    Na wat overleg met twee webshop eigenaars ben ik maar gewoon gaan kopen. En ondertussen weet ik behoorlijk wat ik doe (denk ik haha) en welke merken ik echt heel fijn vind. Nu heb ik gouden combinaties in mn kast en onze dochter krijgt straks exact hetzelfde aan als zoon, t bevalt zo goed.

    Als je hulp nodig bent roep je maar ;)
     
    Wollig vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina