Wasbare zwemluier of wegwerp zwemluier?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koningsgezin, 14 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hallo dames,

    Mijn dreumes en ik zwemmen graag, dreumeszwemmen. Nu had zoonlief vanmorgen last van zijn buik blijkbaar en nou ja, je raadt het vast. Gelukkig niet in het zwembad, maar op een stoel en de grond. O zegt zwemjuf, die luiers houden weinig.

    Nu zit ik eraan te denken voor een wasbare zwemluier, ook omdat wij zo vaak zwemmen lijkt het mij praktischer. Maar is dit ook zo? En houden deze luiers meer dan de wegwerpzwemluiers?

    En wat zijn nou goede wasbare zwemuiers? Kereltje is 12 kilo.

    Groetjes
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Wij gebruiken ook wasbare zwemluiers omdat we elke week zwemmen.
    Heb eerst eentje van bababoe gehad, beviel prima. Maar hij werd te klein. Met 12 kilo zul je de grote moeten hebben, ze zijn verstelbaar dus komt vast goed.
    Nu hebben we er eentje van pandababy, vind ik iets minder mooi zitten, er blijft altijd water in zitten, waardoor hij zo hangt.

    Poep in de luier heb ik pas een keer gehad gelukkig. Maar dat bleef er prima in zitten. Had het ook pas door toen ik zoon optilde en op de luier drukte. Weet eigenlijk niet meer of het in de huidige of die andere was.

    Ondertussen is zoon overdag uit de luiers, maar gebruik eigenlijk nog steeds de zwemluier. Zal binnenkort eens een echte zwembroek kopen.
     
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik lees even mee
    Ik gebruik nu Wb zwemluiers maar die gaan maar tot 12 kilo.
    Meneer is inmiddels 11,5 kg dus ben opzoek naar nieuwe :)
     
  4. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Wb! Stukken voordeliger.
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ook wasbaar gebruikt, mijn jongste poepte vrijwel áltijd tijdens het zwemmen :D En het is er nooit uitgelekt ofzo, zelfs dunne borstvoedingspoep was geen probleem. Ik had 2 wasbare luiers, dat was wel zo makkelijk met verschonen; vieze uit, opgerold in een zakje, schone meteen aan. Thuis spoelde ik ‘m dan even uit boven een emmer (douchekop erop, emmer leeggooien in de wc, klaar).
    Wij hadden de zwemluiers van Totsbots, met klittebandsluiting, handig met verschonen ook.
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.825
    14.155
    113
    Wij zwemmen heel incidenteel, man heeft aan een kant geen trommelvlies meer dus kan niet veel qua water 1 druppel er in en hij heeft twee weken lang oorontsteking.

    Hier wel wegwerp luiers met een overbroekje en dat sluit eigenlijk prima aan. Een spuitluier zal t niet kunnen opvangen vermoed ik maar de reguliere dumps waren geen probleem. Volgens mij had decathlon grotere maatjes zwemluiers, stond daar vorig jaar voor badpakje van de kleine meid. Ze hebben een heel schap met baby/dreumes/kleuterzwemspul in elk geval. :)
     
    Blijdorp en GDuif vinden dit leuk.
  7. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier wegwerp, maar wij zwemmen bijna nooit, misschien 3-4x per jaar. In jullie geval zou ik ook wasbaar overwegen ja, denk een stuk voordeliger.
     
  8. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hi,

    Wij zwemmen elke week met (Huggies) wegwerp luiers, vind ik wel zo hygiënisch! Mijn dochter heeft (gelukkig) nog nooit tijdens het zwemmen gepoept maar ik heb wel eens bij andere (oudere kind ivm les later) kindjes gezien dat zo’n wegwerp luier wel werkte. Ik sla ze vaak in tijdens een aanbieding, zoals 1+1 gratis dan kost het nog minder..
     
  9. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    @Switi : wat vind je hygiënisch aan wegwerp? Wist je dat urine gewoon weglekt uit een ww luier? Is echt niet hygiënischer dan wasbaar ;)
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  10. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hygiënisch vind ik dat ik het direct na gebruik kan weggooien, niet mee naar huis hoef te nemen om te wassen. Ik vraag me ook af of het dan echt weer schoon wordt, zeker na een poepluier. Mijn dochter krijgt nog steeds bv maar toen ze alleen maar bv kreeg en enorme spuitluiers! had kreeg ik de vlekken echt niet uit d’r rompers. Het was dan wel gewassen maar zag en voelde niet schoon :) met ww heb ik dat probleem niet..
     
  11. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Je gooit je zwempak toch ook niet weg na 1x zwemmen. Die zwemt in hetzelfde water waar door die kindjes in geplast is.
    Ik spoel de luier tijdens het douchen uit en gaat samen met de handdoeken en mn bikini gewoon de tas in, zie niet in wat daar onhygiënisch aan is.
     
  12. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Nee, maar ik poep toch ook niet in mijn zwempak?!:) Dus dat vind ik een rare vergelijking. We hebben het over poepen tijdens zwemmen. En als er wel poep op het badpakje van mijn dochter zou zitten zou ik dat niet zomaar bij de rest van de badspullen gooien...
    Euhmm dat uitspoelen onder de douche is hopelijk met een plasluier?:D
     
  13. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Jaa ik heb het over plasluiers idd.
    Poepluier zou ik leeggooien in de wc en daarna uitspoelen in de wasbak.
     
  14. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Bij onze zwembad is er niet eens een wasbak, ergens gelukkig maar want dan hoef ik me geen zorgen te maken dat mijn dochter er straks met dr handjes aan zit.. schoonmaken doen ze aan het einde van de dag pas.. wij zouden dus gedwongen worden onze shit mee naar huis te nemen :D
     
  15. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    En wat betreft het poepen, ik heb het in de ruim anderhalf jaar dat ik wekelijks met zoon zwem pas 1 keer meegemaakt dat er een kindje poepte.
     
  16. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat was dan vast de mijne want die poepte dus áltijd in het water :D
     
    Blijdorp en Fristi2012 vinden dit leuk.
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.825
    14.155
    113
    Tip: voor je rompers: direct spoelen met afwasmiddel en de vlekken behandelen met een Ossengal stick. Kreeg m door van oma's.
     
  18. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Je kan wb luiers gewoon op 60 graden wassen.
    Ik heb bij dl ook een poos gewone wb luiers gebruikt, wordt echt wel goed schoon in de was hoor. M’n luiers zijn nog net zo wit ;)
    Maar heb wel de luxe dat dl nooit gepoept heeft in het zwembad.
     
  19. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Sorry, door drukte wel gelezen, maar niet gereageerd.

    Ik denk n.a.v jullie reactie dat ik toch een wasbare ga nemen. Welke ga ik nog kijken, prijzen die ik zag vallen mee t.o.v elke keer wegwerpluier kopen. Als je wekelijks zwemt, loont het zich wel.

    Wat betreft poepen in het zwembad. Dit was geval van net buiten het zwembad, maar mijn oudste heeft ook 1 keer in, echt in, het zwembad gepoept. Plassen in het zwembad ja, niet hygiënisch is het niet. Wat doe je eraan?

    Wasbare zwemluiers kunnen dus ook op 60 graden gewassen worden?
     
  20. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Kan het zijn dat Bababoe (?) Hetzelfde is als "blije billetjes". Keek op bol.con en die zwembroeken lijken precies hetzelfde. Is dat het ook qua kwaliteit?
     

Deel Deze Pagina