HELP! Droomt mijn mannetje nu of?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shaddixxx, 22 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn kleine mannetje doet dit (zie filmpje) zo'n 3 keer per week..
    Ik vind het zo verschrikkelijk eng!

    Eerst dacht ik dat het gewoon dromen was, als het dan te lang duurde maak ik 'm wakker, omdat ik het zo zielig vind.
    Nu kwam ik er laatst dus achter dat hij tussen de snikken door dus echt GEEN adem haalt, ook niet heel erg licht! :$
    Ik heb het uiteraard 6dubbel gecheckt, maar z'n buikje gaat echt niet op en naar, en ik voel ook geen luchtstroom bij z'n neusje!

    Aan het eind van het filmpje zit er echt een hele lange pauze tussen de snikken, en dus ook tussen het ademen..
    Is dat normaal? Ik ben echt doodsbang dat ie niet meer verder gaat elke keer :$

    Ik krijg Damien ook met geen mogelijkheid wakker als ie dit heeft..

    Normaal, of moet ik me toch zorgen maken? Help!

    YouTube - SDSD
     
  2. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    op het filmpje lijkt het gewoon op dromen, maar als hij niet ademt en je hem niet wakker krijgt zal ik zeker even naar de huisarts gaan!

    Tip als hij niet wil ademen: in zijn gezicht blazen, dan schrikt hij en gaat hij weer ademen...
     
  3. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    als hij inderdaad momenten niet ademt in zijn slaap zou ik ook naar de dokter gaan!
    dat bewegen in de slaap lijkt me wel normaal.

    Blazen in het gezicht werkt hier inderdaad ook bij even neit ademen. Nathan doet het nog wel eens als hij heel hard moet huilen. Vind dat ook maar eng:(
     
  4. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Mijn dochter doet dat ook. Naar hè?!
    Hoorde laatst dat het ook bij reflux kan horen.
    Ze heeft het nu al een tijdje niet meer gedaan gelukkig.
    Ik maak d'r altijd even wakker en dan slaapt ze weer rustig verder.
     
  5. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik zou wel even naar de HA gaan.
    Ik had vannacht ook met mijn dochter dat ze heel raar ademhaalde en dat er best wat tijd tussen zat... Had ook bijna de HAP gebeld, maar uiteindelijk werd het weer heel regelmatig... Best eng was het idd.
     
  6. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ook ik zou even langs de HA gaan als is het alleen al voor je eigen gerustheid!
     
  7. Oh wat naar dat iedereen toch even naar de HA zou gaan.. Ik voel me nu echt vreselijk schuldig dat ik dat niet eerder heb verzonnen :(

    Mij zeiden ze altijd (familie) dat het normaal was en dat hun kinderen dat vroeger ook gehad hadden.. :(

    Is dit iets waar je zo snel mogelijk naar moet laten kijken? Ik ben namelijk tot morgenavond laat in Utrecht met m'n mannetje, we kunnen morgenavond pas terug naar huis.. ;)
     
  8. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Misschien kun je daar langs een HAP? (wel pas na 5-en ;) )
    Anders morgen al even bellen voor een afspraak voor dinsdag ofzo?
     
  9. 123miesje

    123miesje Bekend lid

    5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik zou in ieder geval even contact opnemen met je huisarts, dat kan ook gewoon telefonisch.
    Een huisartsenpost is alleen te gebruiken in geval van nood en niet om dat je overdag niet thuis bent.
     
  10. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ik denk niet dat je stante pede naar een HAP moet, als hier iets achter weg komt, is het denk ik toch iets wat langduriger behandeling vereist, dus denk dat het handiger is om ma even langs je huisarts te gaan en dit filmpje te laten zien...
    Ik zou er iig dus wel even mee heen gaan, want ik zou het ook wel een beetje eng vinden.
     
  11. Ja inderdaad, ik ga morgen meteen bellen om te vragen of ik dinsdag langs kan komen!

    Ik vind het zelf ook echt vreselijk eng, maarja, als iedereen me zegt dat het normaal is ;)

    Toen dacht ik van, ik plaats het gewoon op het forum!
    Ben echt zo blij met dit forum! Als je eventjes iets niet weet, ergens niet uitkomt, heb je vaak binnen een paar minuten al antwoord hier!
     
  12. Nou, vanmiddag om 10 over 3 kunnen we naar de dokter..

    Ben best 'n beetje zenuwachtig ;)
     
  13. Pioen

    Pioen Fanatiek lid

    11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik herken het een klein beetje, mijn dochter maakt als ze slaapt (ook weleens als ze wakker is) soms echt van die 'huhuhu' geluidjes (weet niet hoe ik het moet omschrijven), net alsof ze alleen maar inademt. Dit zie ik bij jouw zoontje ook. Denk zelf dat het niks ernstigs is hoor, het gaat verder goed met hem?

    Groetjes
     
  14. Het gaat niet zozeer om de geluidjes, maar om het feit dat ie echt géén adem haalt tussendoor. Dat vind ik zo eng!

    Ga liever iedere dag voor niks naar de dokter (wat ik overigens niet doe hoor :p) terwijl er niets aan de hand is, dan 1 keertje te weinig ;)
     
  15. Pioen

    Pioen Fanatiek lid

    11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Groot gelijk heb je! ;) Succes vanmiddag!
     
  16. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Succes!!!!!

    Misschien slaapapneu ofzo? Wel eng, hopelijk weet de dokter wat het is en wat je er aan kan doen evt.
     
  17. oleander1986

    oleander1986 Fanatiek lid

    20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Mijn zoontje doet dit ook. Echt precies dezelfde geluiden/snikken. Ik heb nog niet eens gecheckd of ie tussendoor wel ademhaalt :), ik deed het gewoon af als de dag/indrukken verwerken. Wat ik wel doe is hem dermate aanraken dat ie uit die ontzettende diepslaap komt waar die blijkbaar droomt, zodat ie "normaal" verder slaapt.
    Echt zooo zielig die snikken :(
    Ik heb er verder geen naar/gevaarlijk gevoel bij, maar ben erg benieuwd wat jou huisarts erover te zeggen heeft. Hopelijk is het niks ernstigs!
    Over dat niet ademen, dat doet mijn zoontje ook wel eens, maar dan zonder snikken. Alsof hij het gewoon even vergeet. Hij begint na een paar seconden wel altijd weer. Is dit niet gewoon normaal mij kleine babys?
     
  18. Volgens de dokter hoef ik me geen zorgen te maken tot Damien blauw begint te worden omdat ie geen lucht meer krijgt.. :(
    Volgens mij is het dan al een beetje te laat, maar goed :)

    Helemaal normaal was het niet, maar hij kon ook niet zeggen wat het was, wat ik ermee moet doen, e.d. ;)

    De dokter heeft nog even naar Damien z'n longetjes en hartje geluisterd, dat was allemaal perfect..

    Ik vond 't een beetje een vreemd gesprek, is ook niet zo dat ik me nu minder zorgen maak ofzo :p
     
  19. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als de dokter het niet heel zorgwekkend vind is het in ieder geval goed nieuws!

    En babytjes kunnen al snel blauw worden, dat wil niet zeggen dat je dan direct te laat bent hoor!
     
  20. Ik ben vandaag even naar de inloop op het CB geweest, want ik vertrouw het toch echt niet ;)
    Ik ben misschien wel overbezorgd, maar ja, op je gevoel afgaan zegt iedereen ;)

    Ben blij dat ik gegaan ben! Was m'n eerste positieve ervaring daar ;), en hier werd er gelukkig niet zo luchtig over gedaan!

    Ik kreeg het advies om m'n mannetje z'n voetjes te gaan masseren, zodat ie lekker ontspant.
    Als ie 'het' weer krijgt moet ik met 'n nat washandje over z'n gezichtje gaan zodat ie daar misschien wat rustiger van kan worden.

    Verder zei ze, dat als het niet helpt en het erger wordt of langer gaat duren en ik het niet vertrouw, ik gewoon naar de huisarts moet bellen, of in het weekend naar de huisartsenpost. Een kindje heeft ook niets aan een onrustige, bezorgde moeder :p

    Ze heeft het allemaal opgeschreven in z'n dossier, en de arts gaat er binnenkort, als ik een afspraak heb, nog eventjes verder op in..

    En nu maar hopen dat m'n massages gaan werken! :D
     

Deel Deze Pagina