Wasmachine maakt vlekken

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne1985, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1985

    Anne1985 Fanatiek lid

    17 okt 2007
    1.363
    6
    38
    Mijn wasmachine maakt zwarte vlekken. Nou ja, het zijn eigenlijk zwarte streepjes, dicht bij elkaar, als je snel kijkt lijkt het net een vlek. Het lijken net zwarte inktstrepen maar dat zijn het niet.
    Niet bij elke was, maar af en toe. Ik krijg ze er daarna met geen mogelijkheid meer uit. Ik heb alle vlekkenoplossers geprobeerd maar het word alleen ietsje lichter, gaat er niet uit.

    De wasmachine is schoon, voor zover ik kan zien, dus ik weet echt niet waar het aan ligt, maar kan intussen al heel wat kleding weggooien :( :(
    Weet iemand raad?
     
  2. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Misschien doe je teveel was in de trommel?
    De trommel mag maar voor twee derde gevuld zijn, anders kan de was niet "vallen".

    En teveel zeeppoeder maakt ook vlekken!

    En regelmatig je wasmachine schoonmaken,
    1 eetlepel sodapoeder en dan de wasmachine op 90 graden laten draaien zonder wasgoed!

    Ook de slang en het waspoeder bakje regelmatig schoonmaken!

    Succes ermee!
     
  3. Anne1985

    Anne1985 Fanatiek lid

    17 okt 2007
    1.363
    6
    38
    Ik prop hem af en toe wel eens vol ja :oops: Maar zouden daar zulke vlekken van kunnen komen?
     
  4. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Is die rubber ring ook helemaal schoon? Daartussen kan ook makkelijk vuil gaan zitten.
     
  6. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij hebben het ook, en de oplossing is eigenlijk heel simpel (maar tegen de tijd dat je strepen hebt, vaak al wel te laat voor je gestreepte wasgoed:():
    - vaker heet wassen
    - vaker extra spoelen (die functie zit vaak als extra erop)
    - zo nu en dan een (halve/hele) fles schoonmaakazijn in een lege trommel op 95graden laten draaien, liefst ook nog met als extra's voorwassen (en dus ook met azijn) en extra spoelen

    en mocht je hele vuile vette kleding wassen, die was liefst altijd met voorwas en extra spoelen, en minstens 60 graden, liever nog 95

    wij hadden enorm last van strepen (was niet grijs meer te noemen maar echt zwart! en geen streepjes maar echt strepen van wel 20cm waren geen uitzondering!)
    dit alles bleek te komen doordat ik wekelijks de werkkleding van m'n man was (waardoor er dus veel meer vet en vuil aankoekt in je wasmachine dan normaal, en dat zie je natuurlijk niet zo op 't oog), en wij hebben een super zuinige wasmachine, hij weegt de was en past er dan exact een hoeveelheid water bij aan en de tijd dat het wasprogramma duren moet. eigenlijk verkeerde ingebouwde zuinigheid dus, aangezien hij meer zou moeten spoelen!
    en idd, de rubberen ring ook grondig schoonmaken met een schuursponsje eens in de zoveel tijd
     
  7. Iggylover

    Iggylover Fanatiek lid

    25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    jeetej das balen... maar staan wel handige tips voor me tussen... want ik laat d ewasmachine nooit leeg draaien
     
  8. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Mijn sopdoeken en theedoeken was doe ik standaard op 90 graden i.v.m. bacterien met een scheut azijn erdoor. Zo ontkalkt/schoont mijn wasmachine minstens 1x in de week zonder hem leeg te laten draaien (advies van de wasmachinereparatieman, of hoe zo'n man dan ook mag heten)
     
  9. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik had precies hetzelfde!
    hier heb ik de rubbere ring goed schoongemaakt bij de opening bedoel ik en ik was niet meer met vloeibaar maar met poeder. en 1x in de maand draai ik de wasmachine op zijn heetst zonder was erin.
     
  10. truuz

    truuz Actief lid

    27 jul 2007
    100
    0
    0
    Hey Meiden,

    Ik heb dit niet bij m;n wasmachine maar juist bij de droger! Soms zit er gewoon een kledingstuk helemaal in de trommel gedraaid... Baal er erg van, iemand idee hoe ik dit kan verhelpen?

    gr Truuz
     
  11. Soraya

    Soraya Bekend lid

    30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Fijn dat die vraag gesteld wordt, ik zat er ook al mee.

    Azijn bij de was, goed idee, in welk bakje doe ik de azijn dan? Enne, gewone of schoonmaakazijn? En ruikt de was dan niet naar azijn?

    Ik ga direct de wasmachine met soda spoelen, zonder was... :)
     
  12. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Heb het hier ook gehad. In alle lichte was rare donkere vlekken. Heb het rubber schoongemaakt ( ook ertussen). Het bakje eruit gehaald en schoongemaakt. Met een hele grote schep soda op 95 graden laten draaien. Dit doe je gewoon in het bakje waar je de poeder ook in doet.
    Verder ben ik van vloeibaar over gegaan naar poeder. In vloeibaar gebruiken ze olie en als je wasmachine te vol zit kan dit er niet goed uitspoelen waardoor je vlekken krijgt. Ook niet teveel wasmiddel gebruiken.
    Bij ons is het probleem nu gelukkig verholpen, maar had bijna een nieuwe wasmachine gekocht.
     
  13. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Toen wij onze machine kochten, hebben we de tip gekregen om regelmatig een kookwas van 90° te draaien om die zwarte vlekjes te voorkomen.
     

Deel Deze Pagina