wasmachine stinkt!

Discussie in 'De lounge' gestart door tresje, 3 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja84

    Natasja84 Fanatiek lid

    8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Ik haal ook altijd ff de filter eruit en maak het doseerbakje even schoon. Ook belangrijk om even goed het deurmanchet schoon te maken (het rubber bij de deur). Soda hielp hier helaas niet dus zet ik dan even een kookwasje aan met een bolletje glorix in de trommel en een klein beetje extra glorix in het doseerbakje. Omdat het een kookwasje is (een heel programma) en de trommel dus ook goed gespoeld wordt hoef je niet bang te zijn voor chloor resten in de wasmachine die evt. in je kleren gaan zitten. Hier werkt dit gewoon hartstikke goed...!!
     
  2. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gebruik je vloeibaar wasmiddel of poeder? Poeder is beter voor de machine en voorkomt vieze geurtjes. Even alle rubbers schoonmaken, kookwas draaien met vaatwas tablet en idd de bak waar je je wasmiddel indoet goed schoonmaken.
     
  3. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Trestje @ Fijn dat het gelukt is, nu ook de filter 1 keer in de zoveel tijd schoonmaken . Hoeft niet zo vaak gewoon bij houden .
     
  4. Pomm

    Pomm Fanatiek lid

    23 nov 2010
    4.544
    114
    63
    Als je klaar bent met wasssen, het deurtje open laten staan. Ik deed het steeds (automatisch) op een klein kiertje en toen ontstond er een vieze schimmellucht.
     
  5. tresje

    tresje Fanatiek lid

    13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    de lucht is weg! ruikt nog niet naar bloemetjes, maar meer dan dit kan ik niet verwachten. nu ruik ik alleen nog iets als ik met mn hoofd in de wasmachine hang haha.
    bedankt allemaal!
     
  6. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Tresje@ Fijn dat de lucht weg is . Maar je moet ook niet met je hooft in de wasmachine :D
    Ik zie je al helemaal met je hooft in wasmachine zitten :D:D
     

Deel Deze Pagina