Wassen met azijn?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door EvaD, 19 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EvaD

    EvaD Actief lid

    16 jun 2018
    344
    201
    43
    Vrouw
    #1 EvaD, 19 jun 2018
    Laatst bewerkt: 19 jun 2018
    Dag allemaal,

    Ik hoorde dat je babytextiel zou kunnen wassen met Azijn. Hier zitten geen schadelijke stoffen in blijkbaar en de huid zou het goed verdragen. Ik veronderstel dat de kleuren wel langer mooi blijven op deze manier.

    Ik vraag me wel af of het textiel proper genoeg zal zijn. Iemand ervaring hiermee?
    Andere tips voor het wassen van babytextiel zonder fortuinen aan wasmiddel kwijt te zijn?

    Groetjes, Eva
     
  2. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik heb geen ervaring met azijn, maar ik was al onze was met AH puur en zonder wasverzachter. Het is net zoiets als Neutral, maar goedkoper.
     
  3. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik gebruik azijn wel ipv wasverzachter, maar niet als wasmiddel zelf.
    Zou het kunnen dat dat bedoeld wordt? Als vervanger van wasmddel heb ik het nog nooit gehoord in elk geval :)
     
  4. EvaD

    EvaD Actief lid

    16 jun 2018
    344
    201
    43
    Vrouw
    Bedoel inderdaad als vervangend wasmiddel. Maar zou ook eerder neigen naar vervanging van wasverzachter.
     
  5. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik zou het ook niet als hoofdwasmiddel gebruiken. Daar heb je echt zeep voor nodig. Als wasverzachter is het ideaal. Ik gebruik het zo met Klok als wasmiddel. Voor al ons wasgoed. Geen klagen over. Ook altijd babykleertjes zo gewassen.
     
    Love1987 vindt dit leuk.
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier als wasverzachter, ik was met AH Puur en dan een scheutje azijn in het wasverzachterbakje.
     
  7. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ik was babykleertjes etc met Neutral wasmiddel. Dit ivm allergieën in de familie. Geen wasverzachter.
     
  8. EvaD

    EvaD Actief lid

    16 jun 2018
    344
    201
    43
    Vrouw
    Dankjewel voor de duidelijkheid. Vond het al zo raar klinken dat het als hoofdwasmiddel gebruikt zou worden.
     
  9. NiHeJa

    NiHeJa Bekend lid

    30 jun 2014
    845
    85
    28
    Mijn moeder gebruikt een combinatie van zout en azijn bij spijkerbroeken. Dan blijven ze langer mooi. Verder alleen als wasverzachtervervanger
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  10. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Vriend had een keer een hele dure spijkerbroek en daar werd dat ook bij geadviseerd. Voor de eerste wasbeurt een nacht in een bak azijn met zout laten liggen. Dat zou de kleur langer vasthouden oid.
     
  11. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    En de azijn als wasverzachter kan geen kwaad in de wasmachine?

    Ik heb net een nieuwe en de fabrikant (Miele) gaf aan niet schoon te maken met azijn of soda omdat het niet goed zou zijn? (En omdat ze liever hun schoonmaakmiddel verkopen, maar toch, zou het echt schadelijk kunnen zijn?)
     

Deel Deze Pagina