Wat betalen jullie voor sport?

Discussie in 'De lounge' gestart door sleutelbloem, 23 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    pffff was vanmiddag op een verjaardag. Ben aan het vertellen dat dochter binnenkort op paardrijles gaat en dat we gisteren bij meerdere maneges in de buurt waren gaan kijken. En ik kreeeeeg me toch een bak shit over me heen :confused:

    De één: weet je wel hoe duur paardrijden is?? Uhm ja, gisteren naar geïnformeerd, ik vond het wel meevallen eigenlijk :oops:
    Een ander: nou, míjn dochter wil óók graag op paardrijden, maar mooi niet dat ze mag, veel te duur!!
    De volgende: ik ben bang voor paarden, dus écht niet dat die van mij er op mag.....Mja, ik ben ook doodsbenauwd voor paarden, maar dat ga ik niet ventileren op mijn kind die dol is op die beesten.

    En dan kwam ponykamp erbij, de kleding, de cap, want nee, je bent er echt niet met alleen lessen hoor!!

    Uiteraard gaat ze toch hoor, ik maak zelf wel uit of ik het duur vind of niet en kleding kun je ook net zo duur maken als dat je zelf wilt natuurlijk. Daarnaast heb ik er waarschijnlijk meer ervaring mee dan hun, aangezien mijn oudste er vroeger ook op heeft gezeten, maar dat weten hun dan weer niet ;)

    Maar wat IS DIT??? Jaloezie? of oprecht menen dat paardensport extreem duur is? En natuurlijk: Wat betalen jullie voor sport?

    Voor de sportschool ben ik zo'n 35 euro pm kwijt, zwemles 36 euro voor 4x, nog een andere sport, een soort gym 15 euro per kwartaal en voor paardrijden ca 45 pm.
     
  2. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ach lekker laten gaan, ik heb van Mn 6e tot 23e gereden. Buiten de lessen om kun je het zo duur maken als je wilt.

    Hier geen maandelijkse hoge kosten maar..

    Hardlopen heeft mij enkel gekost:
    Schoenen €150,-
    Kleding €75,-??
    Verlichting ed: €15,-

    Man heeft een motor
    Aanschaf is natuurlijk het duurste
    Verzekering en belasting samen €10,- per maand ongeveer
    Pak en helm paar honderd.
    Onderhoudt doet hij zelf, is niet veel.

    Zwemles zoontje
    Pakket A&B was rond de €630,- dacht ik.
     
    Nietverwacht vindt dit leuk.
  3. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    Oudste: Voetbal: 100 euro per jaar contributie. Komt elk seizoen nog een of twee paar keepershandschoenen bij. En natuurlijk nieuwe schoenen

    Middelste: Atletiek: 144 euro per jaar. Komen nog binnen en buiten schoenen bij

    Jongste: Zwemles: afgekocht 600 euro

    Alle drie: Golf, les en lidmaatschap: per kind 395 euro per jaar.
    Komen ook nog schoenen bij en om de twee/drie jaar een nieuwe golfset.


    Maar als je dochter graag wil paardrijden en je kunt het gewoon betalen, dan is het toch helemaal prima.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  4. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Mijn dochter zit op voetbal;
    €220 contributie per jaar
    Tegenwoordig krijgt ze haar voetbaltenue gesponsord. Maar voorheen was dat ong €150 per jaar (incl voetbalschoenen)
     
  5. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Zwemles voor 90 per kwartaal zo uit mijn hoofd, en daarnaast 2 keer per week karate voor 20 per maand. (Pak 25)
     
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat had mijn familie kunnen zijn die vinden ook altijd alles duur en doen zo negatief.
    Als het kan gewoon lekker doen!

    Hier nog geen sport trouwens, enkel zwemles a 45 pm.
     
  7. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Ach, tegenwoordig moet iedereen altijd zijn plasje overal overheen doen.
    Lekker laten lullen en je eigen plan trekken, dat gebemoei altijd:rolleyes:

    Onze dochter rijdt ook paard en ja het kost geld. Kleding valt enorm mee. Tuurlijk, je kunt een rijbroek kopen voor €80,- maar voor €30,- heb je ook een prima broek. Net wat je zelf wilt..

    Wij betalen €150,- voor een 10 lessenkaart. Dit is 1 uur les per week. Verder is ze elke dag welkom om te komen poetsen, knuffelen, helpen etc..

    Zoon zit op scouting en dat is dan weer hartstikke goedkoop, dus mooi in evenwicht:p
     
    Jo79, dreumesje, DastyQueen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Was niet allemaal familie, ook vriendinnen van degene waar we waren. Maar mijn dochter wil al zeker 1,5 jaar op paardrijles, maar moest van ons eerst haar zwemdiploma's halen. Nu ze die heeft mag ze eindelijk op haar favoriete sport. Ze heeft er lang genoeg op moeten wachten.

    Maar ik vind het dan zelf ook echt niet leuk dat er zo negatief gereageerd werd.
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    #9 Snoopy1979, 23 sep 2018
    Laatst bewerkt: 23 sep 2018
    Mijn dochters sporten ook veel, sommigen vinden het belachelijk maar die hebben het zelf niet zo breed dus ik denk toch jaloezie.

    Oudste, turnen 3 uur en dansles 3 uur; omgerekend per maand 29 euro en 48 euro.
    Jongste turnen 1 uur, dansles 1 uur en paardrijles 1 uur; omgerekend per maand 12 euro, 21 euro en 44 euro.

    Haha zie nu dat het per kind per maand even duur is :D. Alleen sport mijn oudste hiervoor 6 uur en mijn jongste 3 uur ;) (jongste heeft nog wel een verzorgpony waar ze ook wel op rijdt, maar (nog) niet lang per keer en het kost niets) . Paardrijden is op zich wel duur maar heb het er echt wel voor over.

    Kleding hoeft niet veel te kosten, met de paardrijkleding doet de jongste al 1,5 jaar op wat nieuwe sokken na. Oudste moet om de 2-3 jaar een turnpak van 150 euro.

    Ik vind het ook jammer als mensen zo afwijzend reageren, ik ben juist hartstikke trots dat de kinderen het allemaal met zoveel plezier doen. En de oudste best op redelijk niveau (vooral dansen, maar ook turnen net een stapje hoger dan gewoon recreatie-niveau)
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  10. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Als jij dat voor paardrijden wilt betalen is dat prima, toch?
    Ik heb een afkeer voor hobby’s waarbij dieren iets moeten, dat paard heeft er niet om gevraagd om verplicht zich door iemand te laten zadelen en rondjes lopen. Ik denk dan zo van ga lekker zelf rondjes lopen of over die latten springen. Dus dochterlief stimuleer ik niet in dat als hobby. Maar de kosten, tsja, het is duurder dan gym maar voor muziekles voor ons kind betalen we bijna 20 euro per keer. De ene maand kost het dus 80 en de andere maand 100 euro. Financieel gezien zou ze dus beter paard kunnen gaan rijden ;)
     
    marloes80 vindt dit leuk.
  11. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ze zit nu op tennis en ballet.
    Ballet is 28 euro pm en tennis 50 euro voor 10 lessen. Daarbij de kleding, racket etc.
    Binnenkort start ze met pianoles, 600 euro per halfjaar, en ze wil heel graag op paardrijden wat 7,50 per les kost. Laarzen enzo heeft ze al... handig zo’n groot vriendinnetje die alles aan haar doorgeeft.

    Ik betaal 28 euro Pm aan de sportschool en de rest sport ik thuis, dus alleen kleding.

    Mijn man bokst, heeft een racefiets, doet aan hardlopen, en voetbal. Ik denk dat hij de duurste is hiero.

    Onze zoon is bijna 4 en start met voetballen. Dit kost de eerste 2 jaar alleen de spullen.

    Weet je het maakt me niet uit wat het allemaal kost. Ik vind sport en hobby’s super belangrijk. Zolang wij het kunnen betalen prima toch. Wat een ander doet moet ie zelf weten.
     
    cosdy vindt dit leuk.
  12. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    nou ja, gestimuleerd heb ik het zeker niet. Zoals gezegd ben ik heel erg bang voor paarden en heb zelfs mijn beste vriendin, die heel goed kan paardrijden gevraagd of zij evt mee wil met dochter :oops::oops::oops: en dat wil ze best, op voorwaarde dat ik ook mee ga om over mijn eigen angst heen te komen. Dus ik had zelf veel liever gehad dat ze voor wat anders was gegaan en heb van alles aangedragen bij dochter (van hockey, tennis, balletles, muziekles etc)

    Maar nee, paardrijden moest het worden.
     
    dreumesje en DastyQueen vinden dit leuk.
  13. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.837
    2.703
    113
    't Gezellige Brabant
    Vooralsnog alleen 600 euro voor zwemmen (afgekocht A diploma) b en c zijn straks dan nog 200 euro. Ze heeft voordat ze ging zwemmen ook kleuterpaardrijden gedaan. Dit was 7,50 per keer en het helmpje kon je gewoon lenen. Ging je niet, betaalde je ook niet. Ze vond het geweldig!
     
  14. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik sport niet.
    Man jaagt; die kosten houdt ik niet bij. Kleding, munitie, geweren, dagje schietbaan, benzine, pacht van het land. Nee geen idee.

    Zoon zit op zwemles. Kost 6.30 per week.
    En zoon gaat elke twee weken naar peutergym, kost 3.50.
    Zal vast veel meer worden later :p

    Ik zat vroeger op waterpolo, kostte iets van 65 euro per maand excl badpak en caps. Badpak was 2 per jaar a 100 euro. Caps 1 malig 30 euro ofzo.
    Stijldansen ook jaren gedaan. Dat was duur. Gewone cursus was iets van 150 voor 10 keer. Prive les was 60 per stuk. Techniektraining 15 per les.
    Schoenen x 2 (latin en ballroom) a 100 stuk. En dan nog kleding.

    Elke hobby of sport is duur helaas..
     
  15. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Laat mensen maar praten, ik let daar totaal niet op. Het gaat om jullie kind en jullie budget.

    De meeste kinderen bespelen een instrument, en dat is pas duur.
    Ik betaal €72 pm voor gitaarles (half uur per week) en €65 pm voor drumles.

    Daarnaast judo, snorkelen (2 kids), hockey en ballet.
     
  16. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    oh ja, wedstrijddansen heb ik zelf jaren gedaan. Wil je ook niet weten wat dat kost inderdaad :oops: Los daarvan heb ik een schoenentic, dus had ook meerdere paren.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  17. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.885
    13.047
    113
    Vrouw
    Beide kinderen zitten op voetbal, €22,50 per kind per maand.
    Daarnaast zitten ze nog op zwemles, €40 per kind per maand.

    Vind het persoonlijk allemaal best meevallen.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ik ook... sjjjttt..

    Gelukkig betaalde ik dat toen al zelf hahaha
     
  19. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Euhm...wat maakt het uit wat een ander ervan vindt?
    Mijn beide dochters zitten op paardrijden, en ja ik vind het heel duur. De lessen kosten me ongeveer 120/125 euro per maand voor twee kinderen.
    Maar ik vind het ook ontzettend leuk en fijn voor ze en we kunnen het missen. In die zin dat ze nu verder niet op iets anders zitten. In ieder geval niet bij een sportclub ofzo. Ze doen wel beide nog iets via buitenschools, musical en computerclub. En dat vind ik genoeg.
    Ik wilde vroeger zelf ook graag paardrijden en dat ging niet. Voor hen kan het wel, maar ernaast dus niets anders, prima...paardrijden omvat heel veel...het is sportief maar de omgang met dieren is me zoveel waard. Op hun manege is er ook nog eens een heel diervriendelijk beleid wat ze elke week op verschillende manieren te horen krijgen en merken. En ook sociaal maken ze er genoeg mee.
    En het zou me echt niets uitmaken wat anderen ervan vinden. Ze mogen het omdat zij graag willen en ik het voor hen heel fijn vind dat het kan.
     
  20. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.872
    7.637
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Kickboksen 31 euro pm voor 2 keer per week bij Remy Bonjasky.
     

Deel Deze Pagina