Wat betalen jullie voor sport?

Discussie in 'De lounge' gestart door sleutelbloem, 23 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    ik deels. Een deel mijn ouders een deel ik zelf.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  2. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Nou op zich maakt het me niet uit wat een ander ervan vind, maar omdat ik zelf heel enthousiast zat te vertellen (want dochter is natuurlijk heel blij na 1,5 jaar gewacht te moeten hebben) vond ik het écht een domper.
     
  3. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    #23 DastyQueen, 23 sep 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 sep 2018
    Bij mijn zoon in de klas zit werkelijk waar elk meisje op paardrijden. Alle 3 mijn nichtjes trouwens ook en 1 daarvan heeft een eigen paard en 2 een verzorgpony.

    Ik snap niet dat iedereen dat paardrijden zo extreem duur vind, ik vind het zelf ook reuze meevallen. Als je het niet kan missen snap ik dat je dochter er niet op mag maar als je het kunt missen en je vind het te duur vind ik het echt zielig voor het kind.

    Edit, ik herken de opmerkingen wel. Zoon zat op prive zwemles daar betaalde ik 225 euro per maand voor. Vond iedereen ook belachelijk. ik was wel klaar in 6 maanden met ABC voor hem, als ik omreken wat anderen voor jaren les betalen was onze prive les niet extreem veel duurder.
     
  4. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    nou ja, degene die zei dat haar dochter er niet op mocht, want zo duur, kan dat prima betalen. En dat weet ik heel zeker. Maakt ook verder niet uit hoor, maar ik "mocht" het er niet over hebben waar haar dochter bij was : "zeg maar niks tegen naam, anders wil zij ook"...Heb haar gezegd dat mijn dochter nu boven bij haar was en ze het heus wel heeft gezegd of in de toekomst gaat zeggen. Ik kan moeilijk tegen mijn dochter zeggen: " je mag niet tegen naam zeggen dat jij op paardrijden zit".....
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    Ik zat vroeger op waterpolo, hier was dat 450 euro per jaar. En dan inderdaad badpakken, zwembril (voor de zwemtraining) en caps ed. En ik zat op muziekles...dat is inderdaad pas duur... :|

    Mijn kinderen zitten op paardrijden, kost me voor hen samen 90 euro per maand. Kleding ed hebben ze voornamelijk van de Decathlon. Alleen cap en bodyprotector niet, maar daar doen ze lang mee, dus dat scheelt weer. ;) Dansen kost 25 euro per maand en dat doen ze ook allebei, dus totaal 50 euro. Pakjes/kleding en schoentjes daarvoor zijn ook duur en slijten sneller dan paardrijlaarzen... En dan de oudste nog een derde sport, 20 euro per maand oid. Zwemles was ook erg duur, maar is nu gelukkig klaar. :) Jongste wil ook een derde sport, dus wie weet wat er nog volgt... ;)
     
    sleutelbloem vindt dit leuk.
  6. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Nee tuurlijk kan dat niet, je dochter zal er vast trots op zijn logisch dat ze dat gaat vertellen. Ik zou ook heel duidelijk maken dat niemand voor jou bepaalt wat dochter deelt met anderen. Zijn ze gek geworden!

    Ik moet wel bekennen dat ik ook liever niet heb dat dochter op paardrijden gaat. Ik ben bang voor paarden, ik vind ze stinken en ik weet zeker dat mijn vader een paard voor haar koopt als ze het echt leuk vind. Ik zie aan mijn nichtje dat ze daar 6 dagen in de week mee bezig is en dat iedereen in het gezin zich aanpast aan dat paard. Dat zie ik echt niet zitten.
     
  7. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    nee dat snap ik. Dat zou ik ook niet willen. En ik ga echt niet tegen mijn dochter zeggen dat ze het niet tegen haar nichtje mag vertellen, daar begin ik niet aan.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  8. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oudste €15 per kwartaal (korfbal)
    Man €40 per kwartaal (korfbal)
    Ik €13,- per maand (pilates)
     
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze oudste dochter zit ook op paardrijden.
    Het is een dure hobby maar je kunt het zo gek maken als dat jezelf wil.
    Ik heb helemaal niets met paarden maar als ik zie hoe mijn dochter kan opknappen van een uurtje paardrijden verzorgen etc dan is het me dubbel en dwars waard.
    Wij betalen 15 euro per les, ze rijdt dan 1 uur.
    Ook doet ze aan handbal en voor een seizoen betaal je 165 euro.
    De oudste zit op voetbal, zit al in de B en dan betaal je toch wel 200 euro voor een seizoen.
    De jongste zit nu op zwemles en voor 5 lessen van een uur betalen we 74 euro. Ook een dure hobby maar het is nu eenmaal noodzaak.
    Ik hoop dat ze volgende zomer alvast haar A diploma heeft en dan kan ze wanneer ze 7 jaar is ook starten met handballen. Ze gaat natuurlijk ook voor haar B diploma maar dat gaat doorgaans sneller dan het A diploma ;)
     
  10. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar die zwemlessen stoppen uiteindelijk en gaan geen jaren door natuurlijk. Iig niet de privé lessen.

    Mijn kinderen mogen ook kiezen waar uiteindelijk hun hart ligt. Maar om te starten a€40,- per 45min moet ik toch wel echt gaan kijken hoe ik dat ga doen.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  11. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij zijn overigens geen mensen met een heel dik salaris want ook wij krijgen weleens meewarige blikken als we zeggen dat ze op zowel paardrijden als handbal zit, dat ze al 3 jaar rijdt met een tweedehands helm doet en dat ze met een broek zeker twee jaar doet en dat we de body protector gewoon kunnen lenen bij de manege willen mensen ook maar niet begrijpen want ze vinden het een dure kut hobby voor rijkelui, ik zal dan maar niet zeggen dat ze mogelijk volgend jaar een verzorgpony mag hihi
     
    sleutelbloem vindt dit leuk.
  12. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Juist omdat die zwemles niet voor altijd was heb ik daarvoor gekozen.

    Maar als het financieel niet haalbaar is dan snap ik het absoluut. En natuurlijk kan je in niemands portemonnee kijken, maar zoals TS word aangevallen op een keuze omdat het een dure sport is vind ik echt stom.

    Ik heb pas toevallig in mijn vriendenkring zo een zelfde soort gesprek gehad. Dochter gaat naar de psz en vind het super leuk. Ik werk niet dus geen toeslagen en man verdient te veel dus geen subsidie van de gemeente. Omdat ze het zo leuk vind gaat ze vanaf januari 4 ochtenden ipv 2 ochtenden nu. Daar moet ik dan 210 euro per maand voor betalen. 2 vriendinnen vonden dat belachelijk en zonde van het geld. 1 van de 2 gaat haar dochter ook niet naar de psz doen (krijgt ook geen toeslag en subsidie) want vind dit zonde van haar geld. Kan je toch veel leukere dingen van doen was het argument.
     
    Vitamientjuh en sweetL vinden dit leuk.
  13. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    ook zo onzinnig ja. Als het jullie keuze is en zij vind het leuk, je kunt het betalen dat is het toch goed?
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  14. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Wij zijn ook geen mensen met een dik salaris hoor, maar of ze nu voor de ene of voor de andere sport kiest maakt mij dat niet uit. Ik vind een sport waar een kind gelukkig van wordt goed voor het zelfvertrouwen, om te ontspannen, om naar de les uit te kijken héél erg belangrijk.

    de kleding vind ik dus ook niet heel belangrijk, de cap kan ze voorlopig lenen op de manege, ze gaat eerst in spijkerbroek en kaplaarzen. De enige investering die ik zelf heb gedaan is een bodyprotector, omdat ik dat zelf gewoon heel belangrijk vind. zo kan ze nu eerst gaan kijken of ze het echt zo leuk vind als dat ze al 1,5 jaar denkt. En als dat zo is, dán pas ga ik echt wat dingen voor haar aanschaffen.

    En bij ons in de omgeving zijn het eigenlijk allemaal "rijkeluishobby"s"...hockey, tennis, muziekles, ballet en stijldansen....en paardrijden dan.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  15. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik kan daar altijd lang over blijven piekeren waarom mensen om dat soort dingen zo in de aanval kunnen schieten. Mijn man verklaart me voor gek dat ik daarover kan piekeren. Die zegt altijd ene oor in andere eruit en gewoon zeggen wat jij wilt...
     
  16. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    nou ja, dat heb ik dus ook. Ik baal gewoon vreselijk van die hele verjaardag (er was nog meer voorgevallen, wat ik je prive gestuurd had) en hoewel ik toch mijn eigen ding ga doen, merk ik dat het me wel dwars zit.

    Van mijn familielid weet ik bijna 100% zeker dat het geen jaloezie is, maar het voelde allemaal........tja, niet leuk. Net alsof het het kind niet gegund wordt of zo, alsof ze maar voor iets anders moet kiezen omdat sporten goedkoper kan. Ik weet niet.
     
  17. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind sporten (en hobby's) voor kinderen een must. En zolang je er als gezin geen boterham minder om hoeft te eten vind ik dat je dat als ouder vooral moet stimuleren.
     
    sleutelbloem vindt dit leuk.
  18. LoeForceOne

    LoeForceOne Fanatiek lid

    28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Sportschool kost 100 dollar per jaar per persoon (inclusief gebruik van het zwembad en andere gemeenschappelijke ruimtes).

    M. Eerste Sport kost 680 dollar per 10 weken.
    M. Tweede sport kost 135 dollar per maand

    Ik heb ook jaren paardgereden en het is inderdaad wel prijzig maar nu ik hier woon valt me alle sport prijzen in Nederland mee ;)
     
    sleutelbloem vindt dit leuk.
  19. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Ik herken de reactie wel, een collega van mij reageerde ook zo toen ik vertelde dat onze dochter ging paardrijden.
    Nu weet ik dat zij het financieel wat minder breed hebben.
    Inderdaad het is een wat duurdere sport met aanschaf van alle kleding en spullen erbij.
    En ik vond paarden ook eng, zo groot en in die vieze stal.
    Maar als ik zie hoeveel plezier ze er hebben dan maakt dat alles goed.

    Beide dochters zitten op paardrijden, dus dat is 2x 42 euro per maand.
    En onze oudste zit ook nog op ritmisch gym, a 22 euro per maand.
    Dus wij zijn voor de kinderen 106 euro per maand kwijt aan sport.
     
    sleutelbloem vindt dit leuk.
  20. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.600
    1.315
    113
    Westland
    Voor mijn oudste dochter:
    - voetbal €127,50 per jaar excl kleding
    - Streetdance €21 p.m. incl kleding voor de uitvoering excl schoenen én trainingskleren

    Voor onszelf:
    - Dansles €20 - € 55 p.u. ligt er aan wat voor les en welke trainer(s)
     

Deel Deze Pagina