Wat doe je met je baan?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sientje, 15 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat ga je doen na de geboorte?

  1. ga / blijf full time buitenshuis werken

  2. ga/ blijf part time buitenshuis werken

  3. Stop volledig met buitenhuis werken

  4. anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hallo Iedereen, ik ben erg nieuwsgierig wat jullie van plan zijn als de baby er is, stop je met werken, parttime of ga je gewoon door met full time werken? (ik bedoel hiermee buitenshuis werken, want mama zijn is natuurlijk meer dan een full time job ;) )

    Uiteraard zijn ervaringen ook erg welkom, voor de vrouwen onder ons die de keuze al eerder gemaakt hebben, hoe is die keuze bevallen?
     
  2. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik heb gekozen voor part time buitenshuis werken. Ik heb niet de keus om helemaal te stoppen, want dat kunnen we niet betalen. Het zal wel wat moeilijker worden met part time werken, maar dan letten we maar wat meer op de kleintjes! ;)
    Als ik de keus wel zou hebben, zou ik het niet weten. Ik denk niet dat ik mijn werk helemaal op zou kunnen zeggen. Ik vind het ook een beetje zonde van mijn opleiding, en ik wil altijd graag wat te doen hebben.
     
  3. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik ben nu nog wel niet zwanger, maar eens het zover is, blijf ik gewoon part time werken. Wij zouden het mss wel aankunnen moest ik helemaal stoppen. Maar dan zou het mss te nipt zijn en het is ook niks voor mij om ganse dagen thuis te blijven zitten. Zoals ik nu werk is het ideaal, maandag en woensdag lange dagen, dinsdag en vrijdag korte dagen en de donderdag thuis. Ook als er dan eens een kindje is. Mijn vriend doet nachtwerk. Dan moet het kindje niet vaak naar de kinderopvang. Het zou dan gewoon de dinsdag- de woensdag- en vrijdagvoormiddag moeten gaan. Voor de rest kan mijn vriend of ik ervoor zorgen.
    Ik heb ook al gezegd op het werk dat ik geen meer uren hoef, dat het perfect is, naar de toekomst toe bekeken als er dan kindjes zijn.
     
  4. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    ik ben gestopt met werken toen ik zwanger was van naomi ook mede door twee opratie's aan mijn handen
    ik ga nu niet na de bevalling weer werken omdat ik de maandelijkseterug gave krijg van de belasting dat is meer als dat ik weer aan het werk ga voor een schoonmaak bedrijf
     
  5. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Ik werk nu 4 dagen per week weet eigenlijk niet of ik minder ga werken, zou wel willen, maar moet financieel ook haalbaar zijn. Heb eerlijk gezegt geen zin om vaak oppas te moeten regelen (ik werk onregelmatige diensten) Dus een dagje minder zou wel lekker zijn
     
  6. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    Op dit moment werk ik fulltime en zal met de komst van de kleine 4 dagen gaan werken. In eerste instantie middels ouderschapsverlof. Daarna wil ik kijken of ik 4 x 9 uur kan werken of anders blijf ik gewoon 32 uur werken....ze zeggen dat je leven compleet verandert met de komst van een kindje...nu ben ik zwaar workaholic...dus ik wacht nog even af met mijn wilde plannen hahaha!
     
  7. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hai, zou als het er nu voor staat wil ik graag 4 dagen blijven werken (32 uur). Daarvan willen 2 dage proberen te regelen dat mijn vriend thuis is of een nachtdienst heeft. En dan twee dagen opvang door opa en oma of kinderopvang. gelukkig zit er kinderopvang bij het werk. Maar misschien vind ik 32 uur wel veel te veel straks, maar voor het geld is het denk wel nodig. We hebben ook nog een aantal diertjes te verzorgen. Jenny
     
  8. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Voor mij gaat er niet zovel veranderen. Ik werk nu 20 uur op personeelzaken en dat ga ik terugbrengen naar 18. Ik ga dan 3x6 uur werken. Aangezien het ook nog wel 1,5 uur per dag rijden is...
    Mijn voorkeur gaat er naar uit om maandag tot en met woensdag te werken en dan lekker een paar dagen vrij. Nu maar wachten wat mijn baas wil.

    Lotte
     
  9. Lore

    Lore Actief lid

    24 apr 2005
    127
    0
    0
    Studente
    Herentals
    Ik heb gekozen voor andere. Ik studeer namelijk nog dus :s .
     
  10. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik raak waarschijnelijk in oktober mijn baan kwijt, omdat ik zwanger ben....ik heb nog geen onbepaalde tijd. als dat gebeurt heb ik er vrede mee en kan ik lekker bij ons kindje zijn. hou ik mijn baan wel, (je weet maar nooit, toch) dan werk ik 13 tot 20 uur in de week. dat werk ik nu ook, dus blijft dat dan gewoon staan. we zien wel in oktober. dan hoor ik of mijn contract verlengd wordt.

    liefs agnes
     
  11. meermin

    meermin Actief lid

    12 jul 2005
    158
    0
    0
    free lance helpende
    emmen
    ik ben nu de meeste dagen thuis vanaf mei mijn contract werd niet verlengd
    maar werk 2 dagen en ben begonnen met freelance werk.
    ik hoop na de zwangerschap dat ik mijn studie voor verzorgende of spw 4 kan gaan doen.
    dat ik ongeveer 32 uur per week.
    ik ben een die niet thuis kan zitten.

    groetjes marjon
     
  12. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Hoi Agnes

    Zou wel heel raar zijn als ze dat als excuus gebruiken om een contract niet te verlengen toch? je hebt toch recht op moeder zijn?
     
  13. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ja, maar ze kunnen mijn contract zonder reden niet verlengen. maar goed, wij weten allemaal wat de reden zou zijn. en waar ik werk doen ze niet meer aan onbepaalde tijd, dus in april zou ik er zowiezo uitvliegen. (een hele rare situatie, maar goed.) ik vlieg er uit, er wordt een nieuw meisje van 20 aangenomen, en die vliegt er met een drie jaar ook weer uit , om zo het rondje op nieuw te beginnen. dat is veel goedkoper dan iemand een vast contract te geven. als ik dit alles ook van te voren geweten had, was ik er nooit aan begonnen. want iemand die zo met zijn personeel omgaat...........dus stiekem ben ik ook nog wel blij dat mijn contract ws niet verlengd wordt. ondanks dat ik wel hele leuke collega's heb hoor, maar de baas............

    snappen jullie het verhaal nog een beetje???
    haha

    agnes
     
  14. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Haha, jahoor Agnes het is nog te volgen ;) !!
    Nouja, ik heb een vaste baan, maar als je iets terug verlangt van je baas voor al je eigen inzet, krijg ik ook de deksel op de neus!! Ik ben bang dat je voor veel (uitzonderingen daar gelaten) bazen nog steeds gewoon een "werknemer" bent, niet meer en niet minder!
     
  15. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    inderdaad, zo gaat het bij ons wel, de baas wil geld zien, en wil daarvoor goed opgeleide meisjes hebben van 14 jaar die aan de universiteit gestudeerd hebben. ja.... zo gaat dat tegenwoordig toch, ik ben straks 23 jaar, en het zal dan voor mij heel moeilijk zijn om nog een baan te kunnen vinden, gewoon omdat je dus al te "oud" bent..... de maatschappij van tegenwoordig!!!!!!

    agnes
     
  16. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ik ben dan nog wel niet zwanger, maar heb hier zeker al wel over na gedacht.
    Ik werk nu 36 uur in de week en wil dat eigenlijk terug brengen naar 31,5 (3 keer 9, 1 x 4,5). Dan ben ik 1,5 dag in de week vrij en mijn vriend ook 1 dag in de week.
    Dan hoop ik dat mijn moeder op zijn minst nog een dagje wil oppassen en de rest moeten we nog maar even zien als het zover is...

    edit: waarom kan ik eigenlijk niet stemmen? Ik zie alleen maar de uitslagen...
     
  17. Starlady

    Starlady Bekend lid

    24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Ik werk momenteel 40 uur op kantoor. Op 1 september heb ik een contract gekregen voor onbepaalde tijd. Sinds kort weet ik dat ik zwanger ben en heb het John (mijn leidinggevende) en een collega/vriendin (die bij me op een kamer zit)alvast verteld. De rest hoort het na 12 weken pas.

    Ik vertelde dat mijn man huisvader wordt en ik blijf werken. Toen vroeg hij me onverwachts of ik ndan niet thuis wilde blijven. Tuurlijk wel zei ik maar goed mijn man werkt nu 9 uur in de week bij de post en ik 40. Ik heb een vast contract en hij niet.

    Nou zegt ie dan ga je toch thuis werken. Maandag haal je het werk op en vrijdag breng je het terug. Of je blijft de gehele week thuis en dan faxen we datgene wat je moet uitwerken of zo en je mailt het aan ons terug. Zo kunnen wij het dan uitprinten en versturen.

    Ik wist niet wat ik hoorde. En mocht het met 6, 7 of 8 maanden al niet meer gaan kan ik dan al 2 of 3 dagen thuis werken.

    Dus volgend jaar (als alles goed gaat) met zwangerschapverlof daarachteraan vakantie en dan thuis werken.

    40 uur werken en toch thuis bij ons kindje..

    Ik heb altijd gezegd ik wil thuis zijn als we een baby hebben, maar omdat ik nu een vast contract heb en fulltime werk, zou dat eerst niet opgaan...

    Nu wel, eerlijk gezegd valt er nu toch wel een last van mijn schouders. Niet omdat ik mijn man het kind niet toevertrouw, maar ach misschien begrijpen jullie het wel, dat moedergevoel...

    Liefs Diana

    P.s. Ik moet 2 november voor de eerste keer naar de vk en krijg dan ook de eerste echo, omdat ik niet weet hoever ik heen ben. Ik kan nu 5 weken en 2 dagen zijn (waar ik ook maar vanuit ga), maar ik kan ook al een maand verder heen zijn..., ruim 9 weken dus...
     
  18. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Wat een leuke baas heb jij zeg. Ik wou dat het bij mij ook zo kon.
    Ik werk 25 uur per week en m'n vriend doet de vaste nacht. Dus hij zal behoorlijk veel voor ons wondertje kunnen zorgen. Maar toch vind ik het jammer dat ik ons kindje dan toch 3 voormiddagen in de week weg zal moeten doen. Zou er eigenlijk ook het liefste zelf voor willen zorgen.
    Met onze twee jobs komen we wel goed toe hoor op 't einde van de maand, we kunnen zelfs veel sparen. Maar ik zou m'n job niet kunnen laten, want dan zou het niet meer lukken. Dan zouden we te weinig hebben.

    Ook nog een dikke proficiat toegewenst met de zwangerschap en hopelijk ben je al een maandje verder he, dan ben je meteen ook al een stap dichter bij die magische 12 weken.
     
  19. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ja inderdaad wat een superleuke reactie, dat hoor je niet zo heel erg vaak dat de leidinggevende zo leuk reageert!
    Ook van mij hartelijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!
     
  20. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ben nog niet zwanger, maar als er een kindje is ga ik 32 uur per week werken (4x 8). Mijn man werkt onregelmatig en kan overdag veel voor het kindje zorgen. Verder gaan we gebruik maken van een gastouder/ flexibele kinderopvang.
     

Deel Deze Pagina