Wat doen jullie als geboorte traktatie?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bubblez, 5 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Alvast wat voorwerk, wat hebben jullie gekozen of gaan jullie kiezen als geboorte traktatie?

    Bij onze zoon had ik de koekjes van geboortekoekjes.nl (bevielen perfect, dus denk dat die het weer worden, maar ben even benieuwd)
    En voor bezoek had ik zakjes gemaakt met spekjes en doopsuiker en een tekst "hoera J is geboren!)


    Dus. Wat hadden jullie? Ik zag ook donuts, en bepaalde koekjes, maar de koekjes was net failliet gegaan, jammer want vond ze erg leuk!
     
  2. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Voor traktatie op de opvang heb ik zakjes gemaakt met rozijntjes en armbandjes van Hema.

    Voor de visite heb ik chocolade flikken met blauw witte muisjes erop gekocht. Geen geknoei!

    Bij onze dochter hadden we roze petit fourtjes van de Hema, ook ideaal!
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.968
    7.896
    113
    Vrouw
    De laatste keer heb ik chocoladeflikken met blauwe korrels gemaakt.

    Deze keer vind ik beschuit met roze muisjes prima. Mocht ik puf hebben maak ik wat roze cupcakes.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  4. Theekopje2018

    11 jan 2018
    6
    4
    3
    Vrouw
    Ik smeer voor de helft stroopwafels in met witte chocoladepasta en blauwe muisjes. :)
     
    K00, Bumpie en Bubblez vinden dit leuk.
  5. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Toen de tweede werd geboren had ik lange vingers gedoopt in gesmolten chocola en daarna in muisjes. Ik vond wel dat ze snel ‘oud’ werden dus niet te lang van te voren maken!
    Bij de derde had ik worstenbroodjes gemaakt in de vorm van babys. Handig van te voren te maken, even afbakken en invriezen. Als je ze nodig hebt gewoon bevroren even in een warme oven en ze zijn weer als nieuw!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Rosa5, Tonks, pregnantje en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Hele leuke ideeen!!
     
  7. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ons zoontje gaat trakteren op koekjes van geboortekoekjes.
    En deze trakteer ik ook op mijn werk.

    Heb heel stom te weinig koekjes besteld dus voor de psz wil ik mn zoontje een roze en blauw spekje en een badeendje laten trakteren.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  8. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Voor de visite doen wij weer taart, dit maal met een roze bovenkant. We vriezen die per stuk in. Ditmaal worteltaart en chocoladetaart.

    Voor de crèche weet ik het nog niet
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  9. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.078
    3.519
    113
    Beide keren "gewoon" beschuit met muisjes....!

    En toen de jongste geboren was mocht de oudste op de psz trakteren op nijntje koekjes waarbij het truitje van nijntje was ingesmeerd met boter en daarop muisjes.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  10. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Voor de visite cake met slagroom en muisjes. Op het kdv lange vingers gedoopt in chocolade en dan muisjes erop.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  11. MamavanDuncan

    MamavanDuncan Actief lid

    6 sep 2013
    189
    81
    28
    Vrouw
    Waddinxveen
    Voor de visite hadden we gewoon beschuit met muisjes. Als traktatie op school had ik scholiertjes met muisjes gemaakt. Heel even in de oven zodat de chocolade smelt en dan muisjes erop strooien. Wel weer laten stollen natuurlijk ;)
    Bij mijn middelste heb ik kleine zoenen gehaald en de bovenkant eraf gesneden.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Tonks, LolaBloem en Zonnestralen vinden dit leuk.
  12. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Super dankje meiden!
     
  13. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Super leuk! Deeg zwelt op toch als je ze afbakt? En waarmee heb je het gezichtje gemaakt?
     
  14. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Klopt dus je moet voldoende ruimte houden. Het is een mini knakworstje met een strook bladerdeeg er omheen gewikkeld. En bij het ‘hoofdje’ houd je dan wat bladerdeeg aan de kant. Ik heb met een beetje chocopasta de oogjes er op getekend.
     
  15. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Thanks! Ga ik in mijn verlof ook proberen. En je bakt ze eerst af en vriest ze dan in? En dan een half plakje bladerdeeg per worstje ofzo?
     
  16. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Wij lusten beiden geen muisjes dus hadden gewoon gebak
     
  17. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Ik had dus van die mini knakworstjes en dan deed ik 1/3 reep bladerdeeg. Inderdaad even afbakken tot ze mooi bruin zijn (volgens mij deed ik 200graden en dan 15-20 min). Daarna laten afkoelen en invriezen. Op het kdv hebben ze vervolgens alle broodjes nog een paar minuten op 200gr afgebakken.
     
    Tessss vindt dit leuk.
  18. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Diepvries soesjes gedoopt in glazuur en besprenkeld met muisjes, en daarna weer on de diepvries mikken! Paar uurtjes van te voren eruit halen en ze zijn perfect
    De oudste heeft ze in de kraamweek zitten 'maken' maar je kunt het ook prima zelf in je verlof alvast maken!
    Hij heeft ze uitgedeeld op de opvang en ik had schaaltjes staan op ons kraamfeest:):thumup:
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wij hadden bij onze eerste thuis gewoon beschuit met muisjes en voor de kleine kindjes hadden we slagroomsoesjes besmeerd met een beetje chocopasta en die gedoopt in de muisjes.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ohhh die scholiertjes zijn leuk!
    Hoelang deed je ze in de oven en op welke stand zodat de chocolade een beetje zacht wordt?
     

Deel Deze Pagina