Wat doen na een positieve zwangerschapstest?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elinetjeee, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Hallo,
    Ik ben aan het proberen zwanger te worden.
    Nu vraag ik mij af wat je moet doen als je dan zo'n positieve test in handen heb. Moet je dan naar de huisarts? Ook vraag ik mij af of je zelf een verloskundige mag kiezen of dat dit voor je gedaan word?
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Nee je hoeft niet naar de huisarts en kunt gewoon zelf een verloskundige bellen :).
     
  3. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Mag je zelf kiezen. Zij geven later door aan je huisarts datvje zwanger bent. Maar je kunt het ook zelf doen.

    Wanneer je ze belt wordt er een afspraak genaakt voor kennismaking en al dan niet een eerste echo.
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    je kan zelf een verloskundige praktijk uitzoeken.
    Ik loop bij de huisarts met mijn zwangerschap. Maar er zijn helaas nog maar weinig huisartsen die dit nog doen.
     
  5. K00

    K00 Niet meer actief

    Een dansje doen ;) vriend inlichten? Haha

    Huisarts of vk bellen.
    Aanmelden moeders voor moeders
     
    Tjar85 vindt dit leuk.
  6. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Haha ja sowieso een dansje :)
    Moeders voor moeders heb ik ook al naar geïnformeerd lijkt me ook erg mooi om daaraan mee te kunnen doen. Ik ben nu alles aan t googlen en uitzoeken, moet toch wat doen tijdens het wachten om te testen :p volgende week is mijn nod dus nog even afwachten. Het is mijn eerste ronde dus ik verwacht niet dat het raak is. Maar ja het kan zomaar zo zijn dus vandaar dat ik voorbereid wil zijn :)
     
    K00 vindt dit leuk.
  7. Orchidea

    Orchidea Bekend lid

    1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    Idd, aanmelden bij een verloskundige.
     
  8. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    De verloskundige!

    Troost je, je bent niet de enige die dit niet weet ;)
    Toen mijn schoonzus een positieve test had, wisten ze ook niet wat ze moesten doen. Uiteindelijk heeft mijn broer de bijsluiter van de test nog eens doorgelezen en daar stond in dat je de huisarts moest bellen.
    Dus hij belde maar de huisarts en dat ging ongeveer zo: "hoi, mijn vrouw heeft net positief getest. In de bijsluiter stond dat ik de huisarts moest bellen. Dus. Bij deze. Wat nu?":roflmao:

    Ze hebben er heel hard om gelachen en de huisarts heeft ze doorverwezen naar de verloskundige ;)
     
    boogiebril vindt dit leuk.
  9. K00

    K00 Niet meer actief

    Haha!

    Ik zocht op internet:
    "Ik ben zwanger en nu":roflmao:
     
  10. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Haha, ja dat moet je maar net weten
     
  11. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    We wisten het allemaal ooit niet ;). Stap 1 is inderdaad contact opnemen met een verloskundige naar keuze. Eentje die dichtbij zit is altijd wel handig. Ik heb er eentje gekozen vlakbij het werk van mijn partner (wel gewoon in onze stad) omdat het voor hem moeilijk is om vrij te nemen, en waar ze zelf ook echo's doen. De verloskundige zal je vragen naar de eerste dag van je laatste menstruatie en vervolgens een eerste (vaak "vroege") echo en intake met je inplannen rond de 7 á 8 weken zwangerschap. Het kan zijn dat je de echo bij de verloskundige zelf hebt of in het ziekenhuis. Deze echo is vaak inwendig omdat hij zo vroeg is. De intake bestaat vaak uit een gesprek waarin o.a. wordt gevraagd naar je medische status, geschiedenis en erfelijke ziekten in de familie (en die van je partner). En vorige zwangerschappen.

    Daarna plan je de termijnecho, rond de 10 weken zwangerschap, en wordt je definitieve uitgerekende datum bepaalt. Zo, dat is wel een beetje het begin denk ik:D
     
  12. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Klinkt spannend allemaal.. Ik kan nu al niet wachten tot ik volgende week mag testen.
     
  13. Orchidea

    Orchidea Bekend lid

    1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    Spannend hoor. Wanneer kun je testen?
     
  14. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Vergeet de kraamzorg niet! Bij sommige moet je bij wijze van spreken meteen na de bevruchting al bellen om een kraamhulp te krijgen!
     
  15. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Ik denk dat ik vanaf woensdag kan testen, maar ik wacht tot zaterdag om samen met mijn man te zijn. Vind het zelf wel heel leuk om dat moment met hem te delen.
     
  16. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    O dat is wel heel erg snel,heb je misschien tips voor het kiezen van een kraamzorginstantie? Er zijn er zo veel in de buurt dat ik geen idee heb welke fijn zou zijn
     
  17. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Maakt het ook nog uit welke test? Is een dure test beter dan een goedkopere?
     
  18. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Ik ben uit gegaan van de verhalen van vriendinnen :)
     
  19. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Je verloskundige kan er vaak wel een paar aanraden. Welke je kunt kiezen hangt er ook vanaf met welke jouw zorgverzekeraar een contract heeft.
     
  20. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Nee hoor, in principe niet.
    Voordeel van de duurdere is dat je kunt zien hoelang je zwanger bent.
    Maar die goedkopere werken net zo goed hoor.

    Sterker nog;
    Clearblue gaf bij mij negatief aan, terwijl Kruidvat (licht) positief aangaf.
    Dag erna was clearblue trouwens wel positief hoor ;) maar zie onderschrift.
     

Deel Deze Pagina