Bijwerkingen eerste paar weken na plaatsen spiraaltje

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door reneewittens, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. reneewittens

    reneewittens Actief lid

    9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende:

    Anderhalve week geleden heb ik een koperspiraaltje laten zetten. Ik heb daarna eigenlijk nog maar een dag wat krampen gehad en een paar dagen wat bloedverlies. Daarop was ik ook voorbereid door de huisarts. Waar ik niet op voorbereid was, is het feit dat ik steeds een paar dagen kramp heb nadat mijn vriend en ik seks hebben gehad. Is dat normaal? Heeft iemand daar ervaring mee?

    Ik ben nu aan het twijfelen of ik wel of niet naar de huisarts zal bellen. Het is nog vrij kort geleden dat het spriraaltje geplaatst is en ik wil niet zeikerig overkomen, namelijk. Vandaar dat ik eerst hier even om wat ervaringen vraag. Wat denken jullie?

    Liefs, Renée
     
  2. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb dan wel een mirena maar bij mij duurde het 6 wk voor ik er niks meer op aan te merken had... ik zou het nog wat tijd geven.
     
  3. morgaine

    morgaine Bekend lid

    22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Om eerlijk te zijn is het bij mij nog steeds best gevoelig (heb hem nu ongeveer 3 maanden)

    Ik hoorde laatst dat iemand tijdens het sex een pretcondoom had gebruikt en daar door is de spiraal er uitgetrokken :confused:
     
  4. reneewittens

    reneewittens Actief lid

    9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Dank voor jullie reacties. Ik twijfel nog steeds een beetje wat ik zal doen. Vorige week heb ik een echo gehad om te controleren of het spiraaltje ged zit en dat blijkt inderdaad zo te zijn. Toch worden die krampen niet minder. Het lijkt zelfs wel op dezelfde soort 'weeen' als toen ik mijn miskraam kreeg. Daardoor lijkt het net alsof mijn lichaam het spiraltje af aan het stoten is. Ik weet niet of dat wel kan, maar zo voelt het.

    Ik maak me een beetje zorgen omdat ik een jaar geleden een spiraaltje heb laten verwijderen dat bij een echo niet goed op zijn plek bleek te zitten; in mijn baarmoedermond en niet in mijn baarmoeder. :( Dat was érg pijnlijk als ik ongesteld moest worden.

    Nou ja, ik kijk het nog twee dagen aan en dan denk ik dat ik toch maar even langs de huisarts ga. Ik heb toch nog vakantie, dus ik hoef er niet speciaal vrij voor te nemen.

    Groetjes, Renée
     
  5. maja123

    maja123 Actief lid

    28 jun 2007
    116
    0
    0
    dat is echt een nadeel van een spiraaltje. Ik heb jaren terug de mirena gehad. Had ook continue zo'n weeig gevoel in mn baarmoeder en veel last van krampen, vooral na de sex. Op de echo was te zien dat ie goed zat, maar ik voelde me niet goed! Na vijf maanden ding er weer uit laten halen, wat een opluchting.

    Mij werd trouwens gezegd dat je het drie maanden de tijd moest geven om je bm "te laten wennen".
    Zou rustig ff de huisarts bellen hoor!
     

Deel Deze Pagina