Wat doet jullie man wel / niet

Discussie in 'De bevalling' gestart door lailap, 17 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Ik heb er geen probleem mee als m'n man dat allemaalzou doen. Ik zou het gek vinden als hij het niet zou doen, je bent er toch juist ook voor elkaar voor dit soort dingen.
    Hier zat man er met z'n neus bovenop toen de knip gezet werd en heeft ook wel ff gekeken of het mooi gehecht was.
     
  2. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Mijn man stond er met zn neus bovenop toen ons zoontje geboren wordt.
    Heeft gezien hoe het gehecht werd.
    En ging thuis soms mee naar de wc als ik weer stond te draaien.
    Hem interesseert het niet en mij ook niet. Alles liever dan flauwvallen oid.
    Kan alles gelukkig wel zelf schoonmaken, maar hij zou daar ook geen problemen mee hebben.
     
  3. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik kan me er niet zo druk om maken. Hij heeft een been vast moeten houden tijdens de bevalling en zag daaronder dus een compleet kind uit komen. Heftiger dan dat kan in mijn ogen niet :p
    En hij heeft bij mijn miskraam aardig wat bloed, stolsels en viezigheid voorbij zien komen omdat hij mij moest helpen in de douche dus wat dat betreft heeft hij al aardig wat gezien.
     
  4. vlndr

    vlndr Lid

    22 sep 2014
    61
    18
    8
    Zuid-Holland
    Dit zijn dingen waar ik me vóór de bevalling van de eerste ook druk om maakte. Maar nadat je samen een bevalling en alles wat daarbij hoort hebt meegemaakt, ben je sowieso op intiem gebied weer een heel stuk dichter naar elkaar gegroeid. Ik vond het ergens juist heel mooi dat hij me, toen ik zo kwetsbaar was, zo goed en begripvol kon ondersteuen.
     
  5. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Mijn vriend heeft alles gezien van de bevalling, en ik durfde absoluut niet te kijken naar de hechtingen dus eerst hem laten kijken en zijn reactie was: ooohhhh kijk maar gewoon hoor, het is al bijna zoals het was hahaha.
    Was niet zo maar het deed hem niks.
    Na de tweede bevalling vroeg hij zelfs: wil je dat ik weer als eerste kijk? Maar toen heb ik heel dapper zelf de spiegel gepakt.

    Hij heeft me de eerste dagen wel geholpen met opstaan, verschonen, naar de wc strompelen en uitkleden om te douchen en afdrogen na het douchen, dus ook genoeg bloed gezien, maar nooit iets naars erover gezegd.
     
  6. Aag

    Aag Actief lid

    31 jul 2016
    267
    97
    28
    De omstandigheden zorgen er soms voor dat je sommige drempels toch over moet en dan blijkt het meestal wel mee te vallen.

    Ik vond het vroeger lastig als mijn vriend wist hoeveel ik weeg. Maar als we op consultatie gaan bij de gyneacoloog moet ik altijd op de weegschaal en die staat net naast het stoeltje waar mn vriend mag toekijken. De eerste paar keer vond ik dat vervelend, maar ondertussen is dat geen issue meer. Het helpt dat hij daar zelf op geen enkele manier raar over doet, ook al geeft die weegschaal intussen heel veel kilo's aan.

    Ander voorbeeld (misschien geheel ongepast in dit topic): puisten uitknijpen :) Ik vertelde in het begin van mijn relatie dat een vriendin dat bij haar vriend soms deed en dat ik de gedachte alleen al vies vond. Vraag me niet waar en wanneer het voor het eerst gebeurde, maar 2x raden wat we nu gewoon bij elkaar doen :) Vooral zwarte puntjes achter de oren, is eigenlijk ook een heerlijk gevoel om bij elkaar te doen.

    Dit om maar te zeggen: ook al denk je nu 'jeetje, ik zou niet willen dat hij dit of dat van me ziet', soms kan het niet anders en je verlegt je grens al snel, hoor

    Ben toch ook wel eens benieuwd als ik binnen enkele dagen beval :)
     
  7. Bronwater

    Bronwater Lid

    23 apr 2017
    27
    2
    3
    Vrouw
    Ik was al een tijd samen met mijn vriend voor we aan kinderen begonnen waardoor je eigenlijk al genoeg ziet van elkaar( bv met ziek zijn)
    Tuurlijk voorkom je het liever maar zeker met bevalling denk je daar niet bij na. Ik had helemaal geen droom bevalling maar dat je partner alles voor je doet is wel liefde en dat is wel het mooie er van.
     
  8. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Haha, dit idd. Doe ik ook altijd graag op zijn rug, lekker van alles uitknijpen. Hij vind het heerlijk als ik lekker op zijn rug zit te kriebelen en ik kan lekker van alles uitknijpen. Misschien vinden sommige mensen dat gek, maar ik vind dat altijd heel gezellig en intiem :p
     
    LizMe vindt dit leuk.
  9. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Mijn man kennende... Doet hij dat liever bij mij, dan dat iemand dat bij mij doet.
    Het was ook een hele stap voor hem dat ik een mannelijk gyn had bij de bevalling van onze oudste dochter. Gelukkig vond/vindt hij ons welzijn belangrijker dus hij is gauw over zijn principe heen gesteld. Maar hij heeft er meer moeite mee dan ik wanneer iemand anders dat bij mij zou doen.
     
  10. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    Nee hoor geen problemen mee.. Mijn man hielp me overal mee als het nodig was. Na deze bevalling wilde mijn knip niet zo snel dicht en was hij na de kraamweek dus nog niet helemaal dicht. Mijn man heeft elke dag even gekeken of het al dicht was. Heeft er zelfs nog een hechting uit gehaald die er uit aan het groeien was:oops:.
     
  11. Lieve93

    Lieve93 Lid

    7 apr 2015
    83
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben nu een week geleden bevallen.. (banner moet nog aangepast worden) en ik dacht ook dat ik hier veel moeite mee zou hebben.
    Maar eigenlijk, maakt het je op het punt van bevallen weinig uit.. en daarna tjah, we lachen er maar een beetje om :p
    Het is niet dat hij mee zit te kijken, want ik ben toch nogal van het zelf doen.. Maar alle verhalen en pijntjes enz. delen we wel.. ik zou het ook niet erg vinden als hij meekeek.
    Vind dat het je op een hele andere manier dicht bij elkaar brengt.. en vriendlief heeft hier totaal geen moeite mee
     
  12. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Hier precies hetzelfde! Heeft onze relatie eerder sterker gemaakt dan wat anders :)
     
  13. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik heb daar geen problemen mee, en hij ook niet. Hij heeft alles al van me gezien, heeft me al meegemaakt in zieke en gezonde tijden.
    En natuurlijk tijdens de twee bevallingen waar ik vast ook niet de best ruikende vrouw op aarde was haha
     
  14. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Als ik ziek ben en ik kan het zelf niet, heb ik er absoluut geen problemen mee als mijn vriend het doet.
    Liever m'n vriend dan iemand anders.
     
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.850
    16.878
    113
    Vrouw
    Ik denk dat mijn man het wel voor me zou doen, en ik zou er ook geen problemen mee hebben.. liever dat hij het doet dan steeds iemand anders.
    Hij heeft mij zien bevallen, hoe ik ingeknipt ben en de kleine met de vacuüm werd gehaald..
    Daarna met het herstel ook alles gezien dus nee, waarom zou ik dat niet willen
     
  16. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.850
    16.878
    113
    Vrouw
    En trouwens, tijdens de bevalling kon het me geen ruk schelen wie er om het bed stonden, maar na de bevalling was ik het toch wel even zat al die mensen die naar m'n doos moesten kijken. 3 verschillende verloskundigen, 3 verschillende kraamverzorgsters ivm wisselende diensten.... nee ik zou heel graag willen dat me man het dan maar deed :roflmao:
     
  17. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.923
    1.698
    113
    Zelf heb ik helaas nog geen kindjes. Maar ik heb toch wel van mannelijk vrienden gehoord, dat ze echt mega in shock waren door de dingen die ze hadden gezien tijdens de bevalling bij hun vrouw. Dat vertelde zij dan bijv. aan mijn man. Die zeiden echt ´Dat beeld van haar uitgescheurde onderkant staat voor altijd op mijn netvlies!´

    Ik kan me ook wel weer voorstellen dat je dat als man nooit aan je vrouw zal vertellen. Is ze geraden ook he! Maar ja........ echt een leuke aanblik is het toch ook niet als je vrouw inscheurt, pijn heeft, wordt gehecht, een wond heeft, poept enz.... Ik kan me echt wel voorstellen dat het voor een man heel heftig en aangrijpend is. En dat er ook wat voor te zeggen valt dat de man dit misschien niet van al te dichtbij wil zien. Ik vind ook dat een man daarin zijn grenzen mag bewaken en aangeven.
     
  18. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Naar mijn ervaring is dit stoere praat en heeft het weinig met de werkelijkheid te maken.

    Natuurlijk kan de ene man beter tegen bloed dan de ander, maar het moment dat je kind geboren wordt willen de meesten toch wel zien.
     
    ButterflyPassion, Lisa1987 en Hopsatee vinden dit leuk.
  19. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.261
    3.500
    113
    Mijn man hielp waar dat nodig was. Bij de 1e was dat de eerste dagen helpen met douchen en afdrogen en dus ook een onderbroek met kraamverband aangeven. Baby verschonen en helpen aanleggen e.d.
    Nu vorige week bevallen van de 2e en dit keer voelde ik me stukken beter, dus was hulp op dat gebied niet nodig. Wat niet betekent dat hij het nu niet zou doen hoor! Dit keer was het ergste wat hij moest doen even wat bloed opdweilen dat op de douchevloer terecht was gekomen.
    Wat gezegd wordt, je man is ook bij de bevalling, nou dan blijft de boel ook echt niet schoon. Hier ging de 2e bevalling heel erg snel, kraamzorg was te laat, die taak heeft mijn man dit keer dus ook over moeten nemen, samen met de verloskundige hebben zij mij door de stortbevalling heen geloodst. Overigens hadden we hierin ook niet echt een keuze natuurlijk, het is iets wat gebeurd en daar handel je naar. ;)
     
  20. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.261
    3.500
    113
    Precies dit. Mijn man is geen held als het gaat om bloed of medische ingrepen, maar bij de bevallingen van onze kinderen heeft hij tocht beide keren nieuwsgierig daar beneden gekeken toen de verloskundige aangaf dat ze de haartjes al kon zien. Gaf hem op dat moment ook weer een bust om mij te steunen. :)
    En ik heb 2x een totaal ruptuur opgelopen tijdens m'n bevalling, daar heeft m'n man niets van gezien hoor op het moment dat hij naar het koppie met haar keek dat eraan kwam.
     
    Nescio vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina