Wat eet/drinkt een kind van 1,5 jaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jongmama20, 16 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Onze dochter vindt het leuk om samen van 1 bord te eten. Misschien lukt dat bij jullie ook? Of je geeft haar stukjes eten aan vanaf je eigen bord en legt die voor haar neer. Dat maakt het leuk en interessant :) Potje zou ik persoonlijk eens weglaten.
     
  2. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ze is hier 13 maanden (bijna) en eet dit (ongeveer):
    Ontbijt: banaan met havermout en yoghurt
    Tussendoor: appel
    Lunch: 1 a 2 boterhammen en 100ml volle melk
    Tussendoor: rijstwafels oid
    Avondeten: met de pot mee (enigszins aangepast bij veel kruiden/ui) met yoghurt na.

    De hele dag kan ze thee of water drinken uit haar rietjesbeker/munchkin.
    Snoepjes gaan er hier de komende jaren niet in.
     
  3. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hier een jongetje van 1,5 jaar en hij krijgt dit aangeboden op een dag:

    Ontbijt: 1-2 sneetjes brood of beschuit met beleg en melk of verse sinaasappelsap
    T: 1-2 stuks fruit met water of thee
    L: 2 sneetje brood met beleg. Soms met (boeren) omelet. En melk
    T: peutermiddagsnack, kan van alles zijn. Rijstewafeltje, ontbijtkoek, rozijntjes, 1 Nijntje koekje, maisboogjes. Met bekertje water met een smaakje (aanmaaklimonade) bij uitzondering 50 water/50 appelsap
    A: peuterbordje avondeten, water en toetje

    Dit is wat hij krijgt aangeboden, of hij alles eet en drinkt hangt van zijn dag af. Drinken krijgt hij uit beker van Munchkin 360 graden beker. Een volle beker is 300ml en hij krijgt dan per keer een halve beker. Snoep krijgt hij niet, weet ook niet meer wanneer ik er met die andere 2 mee ben begonnen. Krijgt wel eens chocoladepasta op brood.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    1 fv in de ochtend (weigert alle melk maar gezien lactose ellende gaan we ook niet klooien met mengen oid, geprobeerd en werkte averechts)

    2-3 boterhammen

    Fruithap (meestal zelfgemaakt en ingevroren, uiteraard dan ontdooid)

    Siroop / drinkyoghurt / water of water met wat verse vruchtensap

    Wafel/eierkoek/stukje ontbijtkoek of net wat voor handen is en te doen is. Kan van alles zijn mits maar niet te zout. Kan ook rustig nog een tweede fruithap zijn.

    Avondeten, eet graag met de pot mee (alles wat wij eten wil zij ook vooral van ons bord) maar soms al zo moe dat ze dat niet trekt dan maar potje.
     
  5. misscoco

    misscoco Actief lid

    29 sep 2015
    233
    9
    18
    Mijn jongste is 15 maanden en een vreetzak :)
    Hij ontbijt met 2 boterhammen, soms jat ie nog fruit van zn zus.
    Tussendoor fruit
    Lunch 2 boterhammen, soms 3 of een cracottes erbij
    Tussendoor soepstengels/rijstwafel/cracottes of af en toe yoghurt
    Diner Hollandse pot vaak, af en toe een potje en een toetje. Toetje is Griekse yoghurt of een danoontje.

    Hij drinkt uit een riejesbeker wat roosvicee of water geeft, hij drinkt wel 3 a 4 van die bekers per dag denk ik
     
  6. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Bijna 15 maanden

    S ochtends brood met melk of yoki drink (melk drinkt ze heel slecht)

    Tussendoor 2 stuks fruit met water en heel klein beetje roos vicee (water zelf drinkt ze niet)

    S middags bord pap met 80 ml halfvolle melk en de rest gemengd met water.

    Tussendoor nijntjekoekje/rozijntjes/Maria kaakje of kaakjes van de Kruidvat.

    S avonds eet ze vaak met de pot mee, ik heb wel de vriezer ook vol liggen met zelfgemaakte groente potjes voor als wij later eten of iets eten wat zij niet mag/lust. En daarna nog yoghurt.

    S avonds nog een fles met 180 cc water en 3 schepjes voeding!

    Wel altijd een tuitbeker bij der en daar drinkt ze er zo 3 van leeg op een dag!
     
  7. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Mijn dochter is 15 maanden. Ze eet de laatste tijd als een bouwvakker ;)
    - 's morgens 2/3 boterhammen
    - bekertje water + fruit tussendoor als ze dan wakker is
    - 's middags 2/3 boterhammen (dus totaal meestal 5)
    - als ze 's middags wakker is met koffiemoment: bekertje water + fruit of soms een koekje
    - rond 17.00 vaak wat rozijntjes of een paar snoeptomaatjes omdat ze echt zin in eten krijgt
    - ze eet verder met de pot mee. Rijst vind ze niets (al die korreltjes;) maar verder kan ze daar echt lekker van eten. Anderhalve opscheplepel ofzo? Daarna een klein schaaltje Griekse yoghurt.

    en soms... 's nachts nog een schaaltje Brinta voor ons hongerwolfje. maar daar zijn wij dan weer niet zo blij mee...
     
  8. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    8.00 uur Brinta met een geprakt banaantje erdoor.
    10.00 cracker/ontbijtkoek/yoghurt
    12.00 meestal 2 boterhammen met jam/appelstroop maar we maken ook wel eens pannenkoeken of poffertjes of halen een visje.
    15.00 fruit, knijpfruit alleen als we op pad zijn anders gewoon vers fruit. Ik maak ook dagelijks smoothies waar hij rustig een hele beker van wegdrinkt. (Banaan, avocado, appel, walnoten soms ook nog spinazie of wortelen erdoor.)
    17.00/18.00 met de pot mee eten. Als hij iets echt niet lekker vindt dan maak ik nog wel eens een pakje voor hem. Hij is gek op groenteprakjes, spruiten, snijbonen, wortelen hij lust het allemaal.
    19.00 toetje als in Danoontje of vla o.i.d.

    Hij krijgt bij al zijn maaltijden water/melk/thee/aangelegde vruchtensap

    Hier krijgt hij tussendoor trouwens wel regelmatig wat lekkers hoor. Spekje, kinder chocoladereep, lange vingers of granenkoekje. Probeer het wel te beperken maar ach, hij eet goed z'n groente en fruit dus dan ben ik best makkelijk. Ik heb echt een lekkerbek. Volgens mij was 1 van z'n eerste woorden zelfs eten :rolleyes:.
     
  9. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    19 maanden

    Ontbijt: boterham en thee
    Tussendoor: fruit en diksap
    Lunch: boterham en yoghi
    Tussendoor: fruit, koekje en diksap
    Avondeten: met de pot mee en een toetje
    Voor het slapen: fruit en thee
     
  10. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Anderhalf

    O: boterham + melk
    T: rijstwafel/fruit/koekje
    L: boterham + melk
    T: rijstwafel/fruit/koekje
    A: warme maaltijd + Griekse yoghurt

    Drinken: water/thee/1 beker sap
     
  11. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.324
    1.346
    113
    Zo. En ik maar denken dat die van mij niet zo gek veel eet :p

    Komt 'ie:
    • 's Ochtends een flinke papfles. Dan rond 10 uur knijpfruit met vaak een mini-eierkoek + boter er achteraan.
    • Tussen de middag twee boterhammen en een bakje yoghurt.
    • Dan slaapt hij 45 min - een uur.
    • Dan een hele peer en/of mandarijn en een cracotte...of twee...met houmous. Meestal daarna nog een Kleine Keuken koekje...of twee.
    • Avondeten met daarna een Danoontje, wat maischips of frambozen o.i.d.
    • Vlak voor bedtijd nog een flesje melk van 120cc met twee schepjes granen.
    • Hij heeft altijd water bij de hand. Hoeveel hij drinkt laat ik aan hem over.
     

Deel Deze Pagina