grote boventand ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Paarse80, 17 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paarse80

    Paarse80 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Afgelopen vrijdag heeft mijn zoontje er een tand bij gekregen. Hij heeft onder al 2 tandjes en boven 2 hoektanden. Ik was aan het letten op de kiezen die boven ook op springen staan en ineens zag ik nog een tand. Het is een hele grote tand. Normaal zitten er naast een hoektand toch 2 kleine tandjes? Er lijkt nu 1 grote tand te zitten, er is geen plek voor nog een tandje. Zouden er 2 tandjes aan elkaar kunnen zitten en dan nog loskomen?

    Iemand ervaring hiermee?
     
  2. misa

    misa Niet meer actief

    Ik zou het eigenlijk niet weten. Maar ben nu ook wel benieuwd wat anderen denken!
     
  3. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Bedoel je de tand naast de hoektand verder de mond in? Zou het niet kunnen dat de kies er doorkomt? Een kies is niet helemaal glad van boven dus wellicht zie je eerst een grote rand en komt de rest later?
     
  4. Paarse80

    Paarse80 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Nee, gewoon bovenin. Aan de linkerkant, zit nu dus een hele grote tand. Dan is er wat ruimte, (niet genoeg voor een tandje ernaast) en daarnaast de hoektand.
     
  5. Meranou

    Meranou Bekend lid

    23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kunnen het niet 2 tandjes tegelijk zijn?
     
  6. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Weet je zeker dat de hoektanden ook echt hoektanden zijn?
     
  7. Sharon20

    Sharon20 Fanatiek lid

    19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    bedoel je nu naast zijn 2 voorste tandjes??
    je hebt eerst zijn 2 voortanden (net als die van goofy :D) dan heb je 1 tand en dan krijg je de hoektand al he... de tanden die na de hoektand komen zijn kiezen... (zo is het bij mij toch :D)
     
  8. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    De twee tandjes boven middenin zijn vaak wel wat breder dan de middenonder tandjes.
     
  9. Paarse80

    Paarse80 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Tja, de hoektanden zijn echt hoektanden. Tandarts en CB zijn het daar wel over eens! Maar de boventandjes zijn dus breder dan de ondertandjes, dat is goed om te weten. Maar dan moet er dus ook nog een tandje tussen het midden en hoektand komen... Is die heel erg klein dan? Anders zou het echt niet kunnen. Ik wacht even af... Misschien splijt het nog tot 2 tandjes:(, als dat kan? Jullie horen nog!
    Verdere ideeen zijn welkom.
     
  10. EmyD

    EmyD Niet meer actief

    Ik zou niet wachten totdat het tandje nog splijt. Maar mijn broer had op die plaats ook 1 tand, waar er dus 2 hoorden..!!
    Maar misschien komt er nog een tand tussen en duwt die de andere tandjes nog wat aan de kant. De tand die nu moet komen is ook kleiner dan de voortand.
     

Deel Deze Pagina