wat geven jullie aan oma en of opa voor oppassen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Wondertje, 30 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wondertje

    Wondertje Fanatiek lid

    7 mei 2006
    1.167
    0
    0
    zuid holland
    wat geven jullie aan oma en of opa voor het oppassen?
    bij mij gaan beide oma's oppassen en willen niets hebben maar ik wil ze toch wat betalen zodat ik ze niets schuldig ben.
    ik wil geen cadeaus weekendjes enz. daar ben ik niet goed in.
     
  2. tassie

    tassie Fanatiek lid

    23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Kijk eens naar de mogelijkheid om ze aan te melden bij een gastouderburo. Als ze officieel gastouder zijn kun jij een toelage voor kinderopvang bij de belastingdienst aanvragen. Als je de kosten van het officieel gastouderschap (ze betalen een maandelijks bedrag aan inschrijfgeld ofzoiets) er af trekt houdt je nog een heleboel over. Dan kun je dat misschien verdelen?
     
  3. Wondertje

    Wondertje Fanatiek lid

    7 mei 2006
    1.167
    0
    0
    zuid holland
    dat is niet aantrekkelijk voor ze ivm weduweuitkering van de ene oma en salaris van andere opa en oma
     
  4. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Wij betalen per maand een vast bedrag aan benzinegeld en we hebben ze afgelopen zaterdag mee uiteten genomen om ze te bedanken voor het eerste jaar oppassen.
     
  5. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Ik geef zo af en toe een kadootje, mijn moeder wil nl ook geen geld. Zo hebben we al eens een mooie foto van Tymen in een lijst gegeven, en een avondje theater. Maar ook van die simpele dingen, zoals een buggynetje voor aan haar buggy. Nu wil ze graag een fietszitje en is dat zelf al aan het regelen, maar als dat niet lukt ga ik zelf maar even op marktplaats kijken.
     
  6. gerianne

    gerianne Niet meer actief

    als ze dingen nodig heeft zorg ik er voor dat dit hun geen geld kost
    we gaan 2 keer per jaar uit eten
    en 1 keer per jaar een weekendje landal'
    vinden ze helemaal geweldig dit kost hun dan ook niks
     
  7. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Mijn ouders willen ook niks om op te passen.. Ze vinden het heerlijk als ze op de kinderen kunnen passen. Zelfs al is dit 1x per week.

    Mijn schoonmoeder wil wel bezinegeld hebben. We betalen haar per x dat ze komt 5,- euro.
     
  8. anita26

    anita26 Actief lid

    1 okt 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    dat de kleine weer langskomt is hier al een kado op zich! Papa en mama zijn de afgelopen maanden 10 jaar ouder geworden, maar opa en oma 10 jaar jonger na een dagje kleinzoon op bezoek! ;)

    En ja hier willen ze ook geen geld. Als oma alleen is kan ze niet echt weg met de kleine (heeft geen rijbewijs) dus soms bellen we gewoon spontaan of ze meegaat zwemmen of naar de dierentuin ofzo. En inderdaad uit eten ook al gehad.
     
  9. meisje2000

    meisje2000 Actief lid

    18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Mijn schoonmoeder wil ook niets hebben voor het oppassen.
    Zij vind het verzorgen van de kleine meid al heel wat.
    Ze vind het super om te doen en is het liefst 24/7 bij haar.
    Wij geven haar af en toe een kleinigheidje en dan uit naam van de kleine meid.
    Laatst hadden we een slabbertje gekocht met de tekst oma is mijn grote verwenner dat vind ze al super.
    Het gaat niet om het geld of de cadeaus zelf maar om het idee.
    En de meeste omas en opas vinden het prachtig als ze zoeits krijgen van hun kleinkind.
    Zo doen wij het en soms nemen we ze mee uit eten.
     
  10. tientje

    tientje Actief lid

    28 jun 2006
    375
    0
    0
    misschien iets creatiefs? een voetafdruk van vingerverf van de kleine geven, of iets laten tekenen door de kleine (als ze dat al kunnen)
     
  11. Noukie 81

    Noukie 81 Actief lid

    26 aug 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    hoi wondertje, misschien een beetje laat antwoord, maar mijn moeder past 2,1/2 dag op onze tijn en ze krijgt 50 euro p/w ze heeft nl op woensdsag d,r werk stop gezet en ze kreeg hier 50 euro voor zodoende betalen wij haar dat ook.
     
  12. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ook, zowel mijn ouders als schoonouders willen er totaal niks voor hebben! Mijn schoonouders worden zelfs boos als wij met bv een bloemetje aankomen omdat ze het onzin vinden om er iets voor te krijgen.

    Daarom geven wij ze met kerst en verjaardagen iets extra's! Ook toen we dat deden bij de verjaardag van mijn schoonvader kregen we ook te horen dat we dat niet meer mochten doen omdat het niet nodig was maar geeft vooral mij een beter gevoel!
     

Deel Deze Pagina