reflux

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door monky1, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monky1

    monky1 Lid

    14 aug 2008
    74
    0
    0
    oldenzaal
    hoi mijn dochtertje van 11 weken heeft veel last van dat haar de voeding weer omhoog komt ze heeft al de voeding friso comfort maar nog komt het omhoog we hebben ook een tijd nutriton door de fles gedaan maar toen kreeg ze echte dunne onlasting dus daar mee gestopt. nu heb ik vamorgen het cb weer gebeld en die zeiden me dat ik de nutriton er wel weer door moest doen ik blijf bezig zo ze huilt sinds vamorgen ook weer veel
    groetjes monky
     
  2. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    hoi monky,

    nutriton is de enige manier om hier het spugen enigzins tegen te gaan. En dan moet er echt veel in de fles wil het helemaal stoppen.
    Justin kan hierdoor juist moeilijker poepen maar het spugen doet hem echt zeer.
    Je kan je ha ook vragen of hij zantac voorschijft, dan heeft ze niet meer zoveel last van het spugen.
     
  3. monky1

    monky1 Lid

    14 aug 2008
    74
    0
    0
    oldenzaal
    ik heb de huisarts gebeld kan eind van de middag wat ophalen bij de apotheek ze wouden eerst niks doen de zoveelste keer al ben al 4 keer eerder bij de ha geweest weet nog niet wat ik krijg dat moest die nog even uitzoeken
    groetjes monky
     
  4. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Nou das ook lekke zeg!

    Ik belde toen mn ha alleen voor spoed te berijken was, was de assistent boo s dat ik voor zoiets de spoedlijn belde, ja kom jij hier mijn kind vertellen dat er geen spoed is dus dat ie zn mond moet houden! Jeetje zeg!
    Maar sinds hij er iets voor krijgt is het een ander kind...
     
  5. monky1

    monky1 Lid

    14 aug 2008
    74
    0
    0
    oldenzaal
    ze doen er zo makkelijk over maar wij zitten met een huilend kind hun niet ik ben 4 keer wegestuurd bij de huisartsen post en de laatste keer zei de arts zo mooi maar wat wilt u dat ik er aan doe dan er zijn geen medicijnen voor en ik heb er ook nog nooit van gehoord als het zo is groeit ze er wel over heen dan sta je best moedelooshoor
    hopen dat het een goed medicijn is en dat het helpt ze spuugt niet het komt haar steeds omhoog echt zielig
    groetjes
     
  6. Senais

    Senais Fanatiek lid

    27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Onze dochter heeft ook nutriton en krijgt ook nog elke ochtend en elke avond zantac. Echt, die combinatie was voor onze kleine meid een wonder. Ze huilde veel door het spugen, op een gegeven moment zat er zelfs bloed bij omdat haar slokdarm gewoon kapot was. Sinds de zantac en nutriton hebben een supervrolijk en goedlachs meisje! :D

    Dus...gewoon door blijven vragen hoor bij de HA, hebben wij ook gedaan.
     
  7. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    @Shaula, hoe is jullie combinatie tussen melk en nutriton? Hoeveel schepjes gebruik je? Want ik merk wel dat Justin soms moeite heeft met poepen door de nutriton...

    @Monky, hoop ook dat je een goed medicijn krijgt. En wat een onzin dat er geen medicijn voor bestaat! Er zijn 1000den kindjes die zantac krijgen, daardoor gaan ze niet minder spugen, maar hebben ze geen last van het maagzuur in elk geval...
     
  8. Senais

    Senais Fanatiek lid

    27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hoi Lovelylonnes,

    Wij gaven bij een fles van 180 ml + 6 schepjes voeding ongeveer 3,5 tot 4 schepjes nutriton. En dan heeeeeeeeeeel lang en goed doorroeren omdat er anders klontjes in zaten. Nu geef ik nog maar 1,5 schepje. Ben nu aan het afbouwen en dat gaat heel goed.
    Bij ons had ze in het begin ook wat meer moeite met poepen want we gaven in 1 keer de goede hoeveelheid. Toen zijn we het langzaam gaan opbouwen met de nutriton. Dus steeds ietsjes meer en dat ging eigenlijk heel goed. Dus niet in een keer beginnen met 3,5 tot 4 schepjes.
     
  9. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    enfamil AR voeding kan ook een oplossing zijn heb ik me eens laten vertellen, dat is voeding die in de maag indikt (en dus wel dun drinkt), en die geen rare reacties schijnt te veroorzaken zoals nutriton.
    wij hebben ook nutriton gebruikt bij onze oudste zoon maar vonden het geen succes, hij kreeg er enorme buikpijn van en enorme ontregelde darmen.
     
  10. monky1

    monky1 Lid

    14 aug 2008
    74
    0
    0
    oldenzaal
    ze krijgt een fles van 150 met 5 schepjes en ik doe 2 schepjes nutriton er door, ik heb inderdaad nu zantac gekregen maar hoe geven jullie het met het sputyje of door de fles met het spuitje was ne gen succes spuugde alles weer bijna uit

    groetjes
     
  11. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik heb een heel klein soort van flesje gekocht speciaal om medicijnen te geven. daar doe ik dan 15 cc water in met schepje nutriton zodat het echt een papje is en daar dan de medicijnen in. Justin spuugt het ook uit.
    in de fles kan ook maar dan mag ze niks laten staan....
    succes, merk je al dat het werkt?
     
  12. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Hier nog een met reflux :(

    Milan heeft er echt heel erg veel last van, dus wij staan nu onder behandeling in het ziekenhuis bij een kinderarts. Op het moment gebruiken we zantac, 's ochtends en 's avonds. Maar dat helpt nog niet echt geweldig, sowieso spuugt hij het meeste weer uit, want hij vindt het echt heel vies, en hij kijkt er ook altijd zo zielig bij.
    Omdat ik borstvoeding geef is de voeding verdikken voor ons geen optie, anders zou ik alle voedingen moeten gaan kolven en daar heb ik gewoon geen tijd voor. Dus nu geven we hem voor en na elke voeding een papje van een klein beetje moedermelk met één schepje nutriton. Op zich werkt dit voor ons redelijk (hij slaapt wat meer, spuugt een stuk minder en komt ook minder vaak voor een voeding). Maar dat papje geven is ook echt een heel gedoe.

    Nu hoorde ik net bij het CB van een vrouw die ook een kindje had met reflux dat ze bij een osteopaat was geweest en na 2 keer al duidelijk verschil merkte. Dus ik denk dat wij dat binnenkort ook maar eens gaan proberen.
     
  13. dame

    dame Bekend lid

    19 jun 2007
    587
    0
    0
    hallo

    ik heb hetzelfde probleem met mijn zoontje,
    na het flesje komt er zo weer een hele plas uit zijn mond, hier ook de nutriton geprobeerd maar daar kreeg hij verstoppingen door,hij krijgt al friso comfort..

    maar ik wist niet dat ze er zantac voor kunnen krijgen, kan ik dat ook bij mijn huisarts vragen voor mijn zoontje.. is hij niet te jong?
     
  14. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Zorg dat het hoofdje ook altijd iets ophoog blijft als je je kindje vast houd of neer legt.
    Dit wil ook goed helpen om het tegen te gaan.

    Had een kindje op het dagverblijf die we nooit plat mochten leggen zelfs niet in bed.
    Spuugde zo de hele fles er anders weer uit.
     
  15. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    er zijn bij de babyzaken 'babyblocks' te koop., dat zijn blokken die je onder de poten bij het hoofdeind kunt zetten, je bepaalt door het aantal blokken zelf de hoogte. echt ideaal, wij hebben ze heel veel gebruikt bij ons spugertje, en later ook weer ideaal bij oorontsteking! (dan krijgen ze veel meer pijn als ze plat in bed liggen)
     
  16. Senais

    Senais Fanatiek lid

    27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hoihoi,

    Dame, je kindje is niet te jong hoor. Die van ons kreeg het vanaf 8 weken al.

    En monky1 ik geef het met een spuitje. Eerst mn vinger in dr mond zodat ze op mijn vinger zuigt en dan daarlangs de zantac laten lopen. Dan slikt ze het automatisch door omdat ze op mn vinger zuigt. Heeft even geduurd voor we doorhadden wat werkte. Gewoon met het spuitje naar binnen spuiten hielp niet. En door de fles geeft het zo;n raar bijsmaakje. Nu vindt ze het bijna lekker. Het is ook gewoon even wennen.

    Succes!
     
  17. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ja het is even aftasten, elk kindje reageerd er toch anders op.
    Bij Justin is overigens nooit echte reflux gecontateerd door een kinderarts ofzo, maar hij spuugde gewoon heeeel veel ener kwam veel zuur omhoog waardoor hij heel erg huilde.
    Nu spuugt hij nog steeds wel met periodes, maar hij heeft er geen last meer van, alleen ik want ik moet dan meer wassen natuurlijk...
     
  18. monky1

    monky1 Lid

    14 aug 2008
    74
    0
    0
    oldenzaal
    ik heb de zantac nu 3 keer gebruikt en merk al wel dat het helpt als het nu omhoog komt huilt ze niet meer echt en met de hik ook niet want dan komt het ook mee omhoog bij haar en ze begint al weer wat meer te lachen ik hoop dat dit helpt

    groetjes
     
  19. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ja, bij Justin hielp het meteen! Dik je de voeding ook nog in?
     
  20. monky1

    monky1 Lid

    14 aug 2008
    74
    0
    0
    oldenzaal
    ja ik dik de voeding nog steeds in fles van 150 + 5 schepjes en dan 2 schepjes nutriton ik weet niet of er meer in mag.
    en met het spuitje kan ik ook eens proberen dank je

    groetjes monky
     

Deel Deze Pagina