Wat heb jij geprobeerd om de bevalling op te wekken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door bozoe, 18 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Vandaag ben ik 37 weken zwanger, yeeey!
    Gezien mijn voorgeschiedenis kan ik er voor kiezen om vanaf volgende week ingeleid te worden. Sowieso is tot 40 weken doorlopen geen optie (bloeddruk). Dus ik ben een beetje aan het rondkijken wat voor manieren er zijn om je lichaam net dat laatste zetje te geven.

    De welbekende hart van een ananas, bitter lemon, een potje seks of over heuvels rijden.... wat hebben jullie geprobeerd en heeft het geholpen?:roflmao:

    Even voor de duidelijkheid; ze hoeft er niet op stel en sprong uit. Ik wil alleen mijn lichaam zo goed mogelijk voorbereiden op een inleiding. De vorige inleiding was nogal traumatisch.
    Afgelopen weekend had ik 1cm ontsluiting en een volledig verweekte baarmoedermond waardoor ze het hoofdje kon voelen. Heb ook aardig wat voorweeën.
     
  2. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    477
    63
    Hihi ik heb toen van alles geprobeerd 2 dagen voor mijn inleiding. Vrijen, rondje in de auto rijden, veel ananas gegeten, lekker veel wandelen (trap op en af tot ik bekaf was), maar het hielp allemaal niets haha. Ik had een ballonkatheter gekregen welke na 1.5 uur uitviel en toen had ik dus 2 cm ontsluiting. Wel de hele dag gerommel, maar waren echt voorweeën, het zette niet door jammer genoeg ;) succes!!
     
    bozoe vindt dit leuk.
  3. Peaches17

    Peaches17 Niet meer actief

    Ik was gestript, ben daarna verwachtingsloos (want was de 1ste dus kleine kans op succes) gaan wandelen, gezond maar lekker gegeten, in bad geweest, daarna vroeg op bed gaan liggen met meditatie-app (Andrew johnson, aanrader!), in slaap gevallen en werd paar uur later wakker van de weeen. Vijf uur daarna floepte ze er uit.

    Of het lag aan wat ik had gedaan, geen idee, maar het zal in ieder geval niet tegengewerkt hebben en relaxter had ik de bevalling niet in kunnen gaan:D;)

    Hoop voor je dat het doorzet! Succes!
     
    Bloem2310 en bozoe vinden dit leuk.
  4. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Wat fijn dat je zo relaxed was! Ik heb de app net gedownload, merk dat ik 's avonds op de bank mij erg bewust ben van elk krampje/harde buik.... zo vermoeiend. Eens kijken of die app vanavond iets van ontspanning kan geven:D.

    Ik heb vandaag frambozenbladthee gehaald. Had eerst een mixje maar nu pure. Heb twee kopjes op en het is weer aan het rommelen. Uit frustratie net naar de AH geweest en allerlei spullen (toiletpapier/afwasmiddel/wc-reinigers) ingeslagen. En de keukenkastjes thuis opnieuw ingedeeld. Leuk hoor dat nesteldrang:roflmao:
     
  5. HarleyQuinn

    HarleyQuinn Bekend lid

    24 aug 2017
    979
    605
    93
    Vrouw
    Ik volg even... hier nog helemaal niets van voortekenen gehad maar wil ook niet overtijd gaan :( ik lust echt geen thee maar begin het nu wel te overwegen want heb er al veel van gehoord... :)
    Sex helpt hier al niet. Slaap er wel beter van :D :p
     
  6. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Die thee die ik eerst had was echt heel smerig maar die ik nu heb (gewoon pure frambozenbladeren) heeft amper een smaak. Je kunt het ook koud drinken staat op de verpakking :). Seks hebben we hier nog niet geprobeerd haha. Mijn vriend denkt volgens mij dat hij een deuk in haar schedel maakt ofzo:roflmao:
     
    Jajo, Pinkblossom en HarleyQuinn vinden dit leuk.
  7. Peaches17

    Peaches17 Niet meer actief

    Haha ik ben fan van Andrew Johnson, zwanger of niet zwanger. Je hebt er verschillende. Er is iets aan die stem van die man dat ik wel relaxt móet worden. Maar goed, zal niet voor iedereen gelden. Hoop dat het wat doet voor je!

    Lekker toegeven aan alle drang en (hoe moeilijk) vooral niet teveel willen “afdwingen” want daar raak je alleen maar gespannen van en dat werkt averechts (makkelijk gezegd, I know...).

    Ik denk eerlijk gezegd dat wat voor mij het beste werkte was t gewoon laten komen zoals t komt en in de tussentijd leuke/fijne dingen doen. Maar als je me t liefst een klap in mn gezicht wil geven voor deze dooddoeners, snap ik dat heeeeel goed :roflmao:
     
    bozoe vindt dit leuk.
  8. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.634
    1.283
    113
    Off-topic over dooddoeners gesproken: als iemand me nog 1 keer zegt dat er nog nooit eentje is blijven zitten dan ga ik slaan.

    Mijn derde was er met 41.6w ‘s avonds pas. Voor mijn gevoel van alles geprobeerd! Ook die thee, veel wandelen, autorijden over hobbels, etc. Maar uiteindelijk na 2x strippen begon het pas.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.243
    113
    Hier alles geprobeerd. Annanashart, bitter lemon, wandelen, gekruid eten.
    Toen op 41+4 toch maar seks geprobeerd en toen direct begonnen de weeën.
    Na een aantal uur zwakte de weeën af, toen ben ik gestript en direct begonnen de weeën weer. Op 41+5 bevallen.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  10. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    2500 vierkante meter gras maaien metveen drukmaaier omdat de zitmaaier stuk was. 2,5 uur achter dat ding aan waggelen 3 uur later vliezen gebroken en 6 uur later mijn zoon geboren. Denk dat ik dat niet weer ga proberen haha
     
    Love1987, bozoe en Peaches17 vinden dit leuk.
  11. HarleyQuinn

    HarleyQuinn Bekend lid

    24 aug 2017
    979
    605
    93
    Vrouw
    Bedankt voor de tip! :)
    Ja ik heb mijn man ook even moeten overhalen hoor :p :p
     
    bozoe vindt dit leuk.
  12. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Fijn alweer de hele dag krampen die niet doorzetten:rolleyes:...

    @zonnetje2015 ik tag je even want ik zag een oud topic waarin jij aangeeft dat je vrouwenmantel hebt geprobeerd:D. Was dit in thee-vorm? En vanaf hoeveel weken?
    Hier gaf de reformwinkel aan dat het juist voor na de bevalling is.
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  13. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Neem eens contact op met Betty Spruyt van de vroedevrouw zij heeft mij dit in korrelvorm voorgeschreven. Gewoon via mailcontact. Bij mij heeft t hooguit wat voorwerk gedaan geen bevalling opgestart.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  14. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik geloof er niet helemaal in, maar er is wel een dingetje waar ik mijn twijfels over heb.
    Ik heb de hele zwangerschap bitter lemon gemeden ‘just in case’
    De dag van de bevalling heb ik een flesje bitter lemon gekocht en opgedronken.
    In de nacht, met 36 weken, braken dus mijn vliezen.
    Nu als ik het drinke krijg ik buikpijn...kan ook compleet tussen mijn oren zitten hoor.
     
  15. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Dat is wel erg apart inderdaad. Het schijnt dat de stof die in Bitter Lemon zit er voor zorgt dat je weeën opwekt. Echter lees ik ook dat je dan minimaal een paar liter er van moet drinken. Maar als je er gevoelig voor bent kan ik mij voorstellen dat je bij een kleine hoeveelheid ook al last kan krijgen.

    Gisteren hoopte ik nog dat ze er z.s.m. uit zou komen maar vandaag mag ze nog wel even blijven zitten. Ben ineens snotverkouden en gevoel alsof ik griep krijg :(
     
  16. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Dat had ik ook gelezen inderdaad, dus dacht eigenlijk dat het niet zoveel kwaad kon.
    Had er zo’n zin in en was toch ‘al’ 36 weken.
    Het kan nog steeds gewoon toeval zijn natuurlijk en ik had al erg veel last van voorweeen en de slijmprop verloor ik al, dus misschien heeft de bitter lemon net dat extra zetje gegeven.
     
    Love1987 en bozoe vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Vrouwenmantel capsules. 2x per dag 2 tabletjes onder de tong oplossen. Begon ermee met 37,5 wk. Zoontje kwam met 38.2.
    Of het echt gewerkt heeft weet ik niet. Maar ik ga het bij een twee weer gebruiken vanaf die termijn :)
     
    bozoe vindt dit leuk.
  18. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    Veel geprobeerd. Ik vermoed dat vrijen wel geholpen heeft bij het verweken en wellicht met wat ontsluiting. Bij de middelste werd ik ingeleid. In de avond zou een ballonnetje geplaatst worden (de eerste was een ks). We zijn toen daarvoor flink van bil gegaan en toen was een ballonnetje niet meer nodig. :thumup:

    Mochten we lekker thuis slapen.

    Maargoed dat was dus niet echt het begin van de bevalling. Bij de derde mocht ik niet ingeleid worden, omdat hij niet ingedaald lag. Toen hij wel goed lag hebben we het weer geprobeerd en de volgende dag ben ik bevallen. Maarja, ik was dan ook al 39.3. :rolleyes:
     
    bozoe vindt dit leuk.
  19. moonchild

    moonchild Fanatiek lid

    28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Wonderolie was hier een succes.
    Gelukkig geen last van mijn darmen van gekregen, want daar is het eigenlijk voor bedoeld :roflmao:.
     
    Peaches17 vindt dit leuk.
  20. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.521
    6.527
    113
    Vrouw
    Met hoeveel weken heb je het gebruikt?
     
    bozoe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina