Wat heb jij in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Emsy, 16 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.849
    1.663
    113
    Vrouw
    Aan EHBO spullen etc. En hoe heb je dat netjes opgeborgen?

    Ik zat me gister te bedenken toen m'n zoon z'n vaccinaties kreeg en die vrouw vroeg of ik paracetamol in huis had en in welke dosering dat het bij ons maar overal en nergens ligt.

    En als we toch bezig zijn hebben jullie ook een brandblusser in huis?
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.808
    32.714
    113
    Niet veel, wel alles bij elkaar in een trommeltje.
    Pleisters, paracetamol, gaasjes, zoiets ongeveer.

    Geen brandblussers, wel (geschakelde) rookmelders.
     
  3. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.024
    959
    113
    Vrouw
    Wij hebben een grote box bovenop de koelkast met PCM, inbuprofen, ors, pleisters, thermometer etc.
    Daarnaast overal rookmelders en er komt binnenkort een touwladder onder ons bed te liggen.
     
    Mamavanvier95 vindt dit leuk.
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.453
    113
    Geen brandblusser, ook geen mega uitgebreide ehbo set.
    Wel gewoon pleisters, gaasjes, verband, jodium, pijnstilling etc. in zo'n doosje.
     
  5. Troeeeelaa

    Troeeeelaa Actief lid

    15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Een EHBO doos. Gehaald bij de apotheek waarin de basis zit. Wanneer het op is, vul ik het bij. Boven in het mandje op de commode zitten de kinderzetpillen en in onze voorraadkast de voorraad :)
     
  6. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    genoeg medicatie om het halve dorp plat te leggen in alle vormen, van sinaspril tot morfine. , brandblusser, brandladder boven, rookmelders, koolmonoxide melder ivm houtkachel. branddeken. 2 volle ehbo dozen in huis en in 1 auto nog een volledige, alleen een werkende thermometer is hier altijd een utopie.
     
    Poolvos, fafa en lidu1 vinden dit leuk.
  7. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ja, we hebben een EHBO-kit en jodiumtabletten. Een brandblusser in de gang en eentje in mijn atelier. Rookmelder en koolstofmonoxidemelder beneden.
     
  8. Troeeeelaa

    Troeeeelaa Actief lid

    15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Hahaha herkenbaar! En ik sleep dus ook de helft mee op vakantie. Want stel je voor......:o:
     
  9. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    de meeste zware medicatie is voor mezelf en er gaat hooguit spierverslapper en pijnstiller naarst mijn ontstekingsremmer mee op vakantie, zoon zijn medicijnen vallen onder opium wet en ex man moet naalden mee ivm medicatie. wij zijn leuk man voor de douane.. gelukkig rijden we meestal.
     
    Troeeeelaa vindt dit leuk.
  10. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    We hebben een brandblusser, maar de brandweer gaf aan dat je daar eigenlijk niet veel aan hebt. Een branddeken is nuttiger. Gelukkig hebben we die ook. En brandmelders in de gang beneden en boven.

    Verder ligt er in de badkamer enplankje bij commode paracetamol. En beneden in de kast pleisters, paracetamol, ors, ibuprofen en hoestdrank. En de ontwormpillen en vlooienspul van de kat ligt daarbij:)
    In de auto zit een EHBO tasje.
     
  11. Uilenmama

    Uilenmama Niet meer actief

    In de keukenkast staat een EHBO-doos, kind kan er niet bij komen. Daarnaast ligt een klein mandje met pijnstillers.
    Boven in onze slaapkamer hangt een medicijnenkastje, dicht met een sleutel.
    Brandblusser hangt in de keuken. Zowel boven als beneden rookmelders, en boven een koolmonoxide melder. ( dat laatste was mijn eis, ik ben als de dood voor koolmonoxide..)
    En elke vakantie neem ik mij voor om een Noodpakket te maken, weer niet gelukt.
    Als we weg gaan, zit er in de verzorgingstas altijd een kleine EHBO doos, met tekentang.
     
  12. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Wij hebben zo'n medicijnen kastje met slotje en daarboven op zo'n ehbo koffertje. Het hangt in de garage. Moet hem nodig eens na kijken geloof ik :o:
     
  13. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.151
    2.237
    113
    Vrouw
    Verbandkoffer met pleisters, verbandjes, gaasjes, mitella, sterilon. Medicatie: pijnstillers, allergietabletjes, maagbeschermers, schimmelzalf, hydrocortison en de hele tas receptmedicijnen voor mijn vriend.

    (en voor mijn werk een complete gevulde artsen spoedtas incl medicatie onder de kapstok in de gang)

    Voor brand: blusdeken in de bijkeuken, heeeeeele oude poederblusser in de meterkast, die moet nodig vervangen..
     
  14. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Waarom heb je morfine in huis?
    Dat kun je nou niet zomaar kopen.
     
  15. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Precies dit eigenlijk. Medicijnen die wij (wel eens) gebruiken liggen in een bakje in de badkamer. Ehbo trommel staat op de kelderplank en de kinderzetpillen en Neuspray etc staat op hun kamers.
     
  16. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Een heleboel. Allerlei pleisters en verbandmateriaal. Vette gaasjes, steriele gaasjes, jodium zalf etc.
    En medicijnen heb ik ook veel in huis. Allerlei soorten pijnstillers. Kinder paracetamol, reistabletjes, maagzuur remmers, hoest tabletten, diarree remmers etc etc
    Verder een goede oor thermometer, bloeddruk meter en zo een ding wat zuurstof in je bloed meet. Mijn dochter heeft astma en dan is dat wel eens handig.

    Ik hou ervan om op allerlei situaties voorbereid te zijn.
     
  17. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Branddeken in keukenkastjes. En in elke ruimte rookmelders

    Op zolder in bovenste kast medicijnen: muggens pullen, vitamines op voorraad, PCM voor kinderen en ons zelf, wat hoesttabletten, ors etc. Verder pleisters, gaas, calendula, anticonceptie, maagzuurremmers etc etc en een EHBO kistje beneden in de gangkast.

    Ook nog wel PCM en neusspray en thermometer bij de jongste in de commode.
     
  18. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ja, we hebben een goed gevulde EHBO doos. De paracetamol en andere huis-tuin-en-keuken middeltjes voor diverse kwaaltjes liggen bij elkaar in een afgesloten bak op een hoge plank waar mijn man en ik gelijk bij kunnen in geval van nood, maar de kinderen niet. Brandblussers hebben we op iedere verdieping op een plek waar we die snel kunnen pakken. Beneden hebben we ook een blusdeken. En uiteraard geschakelde rookmelders (aangesloten op het alarmsysteem).
     
  19. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Dat klopt. maar op recept voor mezelf als ik niets meer kan met mijn pijn ( lees keuze is thuis plat of wederom naar ziekenhuis en daar plat gespoten worden.) en mezelf plat moet gooien zodra er een andere volwassene in huis is die mij in de gaten kan houden. In het ziekenhuis kunnen ze dan ook niets met me en dan is zo'n bed duurder als een recept en de wetenschap dat ik weet dat ik doe omdat ik al 23 jaar met dit bijltje hak is de reden dat ik dit in huis heb. Uiteraard buiten bereik voor vrijwel iedereen , ik en mijn ex weten waar het ligt.
     
  20. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Wij hebben zo’n klein EHBO kitje in de keuken. Daarin zitten pleisters, gaasjes en verbandjes enz. Ook hebben we een brandblusser in de keuken en op de 1e verdieping. Op zolder een ander soort blusser vanwege de CV-ketel.

    Brandmelders hebben wij wel maar niet doorgeschakeld.

    Paracetamol en dergelijke hebben wij sowieso altijd wel in huis. Ook Arnica-tabletjes en wondspray.
     

Deel Deze Pagina