Wat hebben/hadden jullie aan bij de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Pasta, 20 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Geen idee. Ik heb er niets over gehoord maar mocht dat het geval zijn dan zal ik vast zo'n hemd dragen ja, haha.
     
  2. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Ja hier ook zo'n ziekenhuishemd gekregen inderdaad. Lekker makkelijk :D (woon ook in Fr)
    Daarvoor had ik gewoon m'n eigen kleren aan, die ik die dag aan had. :) die snel uitgingen omdat ik onder de douche/in bad ging :D
     
    nosilla en ShampooL vinden dit leuk.
  3. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Bij de eerste niets, bij de tweede een lang nachthemd met korte mouwen. Gewoon omhoog gedaan toen ze de baby op mijn borst legden.
     
  4. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Een groot zwart t-shirt maar tijdens het persen kreeg ik het zo warm dat ik alleen maar kon denken dat shirt moet uit echter was mijn zoontje er al met 20 min persen dus heb erg geen tijd voor gehad. Daarna was ik blij dat ik het shirt aan had want kreeg het snel heel koud.
    Gewoon shirt omhoog gedaan met de kleine op de borst
     
  5. Sunshine007

    29 mei 2015
    82
    11
    8
    Rood simpel jurkje. Blijkbaar heb ik tijdens de bevalling nog wel mijn bh afgedaan want op de foto's vlak na de geboorte heb ik geen bh aan, maar nog wel het jurkje.
    Met de 2de in sep. Ben ik van plan weer een simpel jurkje aan te trekken en dan een voedingsbh.
     
  6. kleinebeer

    kleinebeer Bekend lid

    5 feb 2017
    623
    334
    63
    Ik wil graag een nachthemd met spaghettibandjes aan. Dus daar ben ik voor aan het kijken. Moet sowieso naar het ziekenhuis dus wil wel iets wat lang is.
     
  7. elita

    elita Bekend lid

    25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Begonnen in een gewoon goedkoop big shirt vd Action. Zat wel prima. Ook van week 38-41 gedragen. Toen ik vd vk over moest naar de gyn en daarna pijnstilling wilde middels ruggenprik moest ik een blauwe schort vh ziekenhuis aan(achter drukknoopjes voor gesloten)
     
  8. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    De eerste niets (had het zo heet!), de tweede mijn pyjamashirt wat ik al aan had die nacht. De derde een zwart hemdje. De eerste 2 zijn thuis geboren. Met de laatste bevalling met bijna 9 cm nog naar het ziekenhuis gegaan. Ik had op dat moment een joggingbroek en zwart hemdje aan. In die kleding in de auto gestapt en in de verloskamer mijn onderbroek en joggingbroek uitgedaan..
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  9. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik had eerst een joggingbroek met hemdje aan. Toen heel lang onder de douche gezeten en later alleen dat zwarte hemdje aangetrokken. Haha ik had een hele outfit en bigshirt etc voor gekocht maar dat werd hem allenaal niet. Nu kijk ik dus ook gewoon wat ik dan aan wil..heb dat hemdje in een tas gedaan en een joggingbroek en kort shirtje plus een bigshirt. En in m'n kast nog een joggers en zat andere topjes.
     
  10. Pasta

    Pasta Fanatiek lid

    12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Ik liep vorige week bij de hema tegen een kort (maar wel over de billen) dun badjasje aan.
    Dat wordt het ditmaal!
    Zit al in de vluchttas.
    Kan open vd borstvoeding en kindje kan ook vlot op mijn buik gelegd eorden.
    En is gekleed genoeg om even mee te waggelen door de kamer. (Nee ik ga de gang niet op, en de bevalksmer heeft eigen sanitair )
    Laat maar komen die bevalling
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  11. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Begonnen in een shirt, onderweg naar het ziekenhuis ene joggingbroek aangedaan, in het ziekenhuis onder de douche gezeten en daarna nooit meer aangekleed, wel gewoon een laken over/om me heen gehad.
     
  12. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Bij de eerste hebben volgens mij in no-time mijn man en een verpleegkundige een hempje bij mij aangetrokken. Ik had mijn gewone kleren nog aan, kwam spontaan in een weeënstorm en toen was ze er nagenoeg ook al.
    Bij de tweede ook alleen een hempje dacht ik, maar aan de foto's al gauw niks meer (niks te zien op de foto's hoor ;) ). Kon de kleine meid direct makkelijker aangelegd worden. Ik was thuis, in mijn eigen bed met mijn man, kraamzorg was mijn tante. De enige "vreemde" was de VK. Nou die had mij al op de meest gênante manieren gezien die avond volgens mij, dus daar kon ik mij echt niet meer aan storen...
     
  13. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.516
    4.576
    113
    Doe in ieder geval iets met een donkere kleur aan. Wel zo prettig voor de foto's . En korte of geen mouwen. Het is warm op verloskamers en je krijgt het zelf ook heel warm van de bevalling.
     
  14. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Bij de 1e niks, heb toen tijdens de weeën veel onder de douche gezeten en had geen fut om wat aan te trekken toen ik daar onder vandaan kwam.
    Bij de tweede m'n eigen hemdje en bh, dat ging zo snel dat ik geen tijd had om me om te kleden. Dacht nog naar het ziekenhuis te gaan, maar om 22.00 constateerde de verloskundige 9cm ontsluiting en om 22.30 is ons dochtertje thuis geboren.
     
  15. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Eerste een hemdje. Tweede niks want ik kwam uit de douche
     
  16. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Eerst een lekker ruime nachtjapon, daarna in bad dus niets.
    Moest vervolgens naar het ziekenhuis, daar mn shirt die ik op dat moment aan had.
    Tijdens de persweeen ergens zo helder dat ik mn shirt nog heb uitgedaan.

    Vond dat nachtjapon wel heel fijn.
    Bij de hema gekocht en kon er lekker in rondlopen en was ook niet warm oid,
     
  17. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik had 2 nachtjaponnen gekocht zodat ik kon kiezen. Puntje bij paaltje had ik gewoon mn tshirt aan waarmee ik naar het ziekenhuis kwam. ;)
     
  18. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    De eerste keer eerst een nachthemd met knoopjes, maar uiteindelijk een operatiehemd.
    Ik had de tweede keer een voedingshemd aan. Dat is goed bevallen. (Hihi)

    Weet niet of iemand al met de tip gekomen is, maar ik had er wel iets aan: Als er bloed op je kleding komt, een nachtje in de week zetten in zout water, daarna wassen en het wordt weer helemaal schoon.
     
  19. nessa88

    nessa88 Bekend lid

    3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Ik heb nog even te gaan maar ik denk dat het een tanktop of dit jurkje word, jurkje lijkt me fijn als het wat langer blijkt te duren en ik wil lopen ofzo
    http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0525930001.html#Zwart
    en dan kan dr altijd een vest op als het koud blijkt te zijn. Al kan ik me dat niet echt voorstellen tijdens een bevalling:D

    O en lekker dikke slaapsokken want ik het altijd super koude pootjes:roflmao:
     
  20. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    Ik ook altijd maar tijdens en na de bevalling echt niet. Hield mijn voeten in de kraamweek vaak buiten het dekbed:p
     

Deel Deze Pagina