Wat in het bedje leggen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Vixey, 31 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vixey

    Vixey Lid

    31 aug 2017
    37
    10
    8
    Vrouw
    Volgende maand ga ik de babykamer ophalen en wil ik graag alvast beginnen met de babykamer aankleden. Maar ik weet dus echt niet wat ik in het bedje moet leggen. Ik hoor zoveel verschillende dingen.. Sowieso heb ik een aerosleep matras nodig, maar verder? Dekentjes, slaapzak, trappelzak.. ik lees dingen over een babynestje. De keuzes zijn oneindig. Ik wil wel graag dat mijn kindje veilig in haar bedje slaapt, wie heeft er tips?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    In het wiegje had ik matras, molton, hoeslaken, lakentje, dekentje. Daar heeft zoon tot 6 maand in gelegen. Op een gegeven moment wel overgegaan in slaapzakje.

    Ik heb in het ledikant nu een matrasbeschermer (die ligt tussen lattenbodem en matras), dan matras, molton, hoeslaken, en dan zoon in slaapzak.
     
  3. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik heb er nog geen ervaring mee! Maar ik heb eeen Aerosleep, Aerosleep dekmatrasje, Aerosleep hoeslaken.

    En ik heb sowieso een slaapzak in huis. (Puckababy piep, Puckababy Mini en nog eentje voor de winter) en ik heb ook een aantal dekentjes. (Dubbeldeken van Koeka, en Koeka deken met teddy) moet nog wel lakentjes halen. Vind het zelf ook erg moeilijk, maar ik heb volgens mij alles is huis zodat ik kan kijken wat de baby prettig vind. Of hij het snel koud heeft of juist warm etc.

    Heb ook een babynestje, maar daar leg ik hem niet mee in bed. Dat vind ik niet zo veilig.
     
  4. jp87

    jp87 Actief lid

    26 okt 2011
    275
    22
    18
    Matrasbeschermer, matras, molton, hoeslaken, ik heb een duodeken in een leuk dekbedovertrek.
    Een laken met deken kan ook.
    Slaapzak hebben ze hier daarbij ook aan.

    Babynestje heb ik niet maar zou ook niet weten wat ik ermee moet.
    Ziet er leuk uit voor als ze heel klein zijn maar wanneer ze wat gaan bewegen lijkt hij mij niet veilig en is niet bedoelt voor in bed.
    Hier slapen de kids zowiezo alleen in bed of kinderwagen
     
  5. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Hier een matras, molton, hoeslaken, lakentje en dekentje en bij het hoofd een extra hydrofiele luier voor spugen.
    Ik vind zelf een slaapzak voor zo'n kleine baby onzin.
    Ze slapen bij ons in de eerste periode in een wiegje.
     
  6. Logan

    Logan Niet meer actief

    Hier een molton, hoeslaken en hydrofiel voor het spugen in de wieg.
    Slaapzak aan en klaar :)

    Onzin? Mijn baby schoof het hele bed door en aangezien ik niet wilde dat hij het koud kreeg of onder de deken terecht kwam sliep hij met 4 weken in een slaapzak.
     
  7. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Ja voor bij ons in de wieg :)
    Mijn zoon ging met 4 maand pas in ledikant.
     
  8. Pepper92

    Pepper92 Bekend lid

    4 jan 2015
    990
    421
    63
    Vrouw
    Fulltime aan het werk!
    Groningen
    In de wieg had ik matras, molton, hoeslaken, laken, deken. In het begin lag ze zelfs in een omslagdoek onder haar laken/deken. Pas na een paar maanden een slaapzak gebruikt in de wieg. Daarna in ledikant met molton, hoeslaken en slaapzak. Nu met molton, hoeslaken, deken.
     
  9. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Dit. Alleen slaapt mijn zoon nog steeds in de wieg (grote wieg) en niet in een slaapzak maar onder een dun dekentje.
     
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Nou inderdaad. De mijne lag met 6 weken al scheef in bed.


    Hier, matras, aerosleep, aerosleep hoeslaken en dan baby in slaapzak.
    Hij is in januari geboren, toen had hij ook nog een lakentje en een wollen gehaakt dekentje erover.

    Slaapzak zou ik zeker kopen. Vind ze echt heel handig.



    Nestje niet doen, die dingen zijn gewoon gevaarlijk. Een kindje kan erin stikken. Ze zien er lief uit maar ik zou het niet doen.
     
    Logan vindt dit leuk.
  11. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    De eerste periode slapen onze kinderen vooral bij ons in bed. In de wieg heb ik een matrasje met molton, hoeslaken, lakentje, dekentje. Altijd een slaapzakje aan. Onze jongste begon al heel vroeg zich met zijn voetjes af te zetten in het matras waardoor hij steevast boven het beddengoed kwam.
     
  12. Logan

    Logan Niet meer actief

    Hier ook zoiets maar ook in de wieg geen deken gehad. De eerste weken wel maar dat werd doodeng.
     
  13. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @Vixey je schrijft dat je een aerosleep matras nodig hebt, maar het hoeft niet perse dat merk te zijn. De geleerde zijn er nog niet over uit of deze inderdaad de wiegendood voorkomt of dat het merk op je gevoel inspeelt. Geld ook andere beweringen van de aerosleep. Sommige zweren erbij en andere bij een "gewoon" matras. Meen wel dat als je voor aerosleep gaat je ook een bijbehorende hoeslaken nodig hebt, misschien dat de mensen die een matras hiervan inderdaad gebruiken kunnen bevestigen of dit wel of niet zo is.

    Hier heeft mijn dochtertje in haar wiegje een molton en een hoeslakentje over het matrasje gehad (overigens geen bedzeil, je leest het wel eens maar dat wordt niet veilig geacht) en de eerste maanden een lakentje en dekentje. Onder haar hoofdje een hydrofiele doek. Naar een slaapzak ben ik pas over gestapt toen ze begon te rollen en onder haar deken uitkroop zodat ze 's nachts toch warm lag (met ongeveer 6 maanden). Ze ging toen overigens ook over naar een ledikantje

    Van babynestjes wordt gezegd dat ze niet veilig zijn om in te laten slapen doordat de ademhaling belemmerd kan worden als een kindje hier met het gezichtje tegen aan komt te liggen. Hetzelfde geld voor de bedomranders.
     
  14. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Sinds mijn zoon omrolt gebruiken we hier ook aerosleep met matje en molton. Hiervoor wel het matras maar gewoon een molton en hoeslaken. Eerste paar weken had hij een laken en deken tot hij heel bewegelijk werd in bed, sindsdien altijd een slaapzak.

    Wij hebben een bedomrand omdat hij elke dag zijn hoofdstootte en dat gaat prima, ligt nu netjes in het midden en als we het niet vertrouwen leggen we hem zelf weer in het midden. Baby nestje hebben we hier ook, nooit geweten bij aanschaf dat dat zo gevaarlijk zou zijn maar is altijd goed gegaan, heeft er af en toe in geslapen bij ons, nooit zonder toezicht en in zijn eerste weken hebben we die ook in de box gebruikt. Ik heb er geen spijt van. Babynestje hebben we gebruikt tot hij begon met omrollen (4 maanden).
     
  15. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Matras, molton hoeslaken, hoeslaken, lakentje, dekentje en slaapzakje.

    Ik heb een baby die graag in een slaapzak ligt, maar ook nog toegedekt wil worden met een lakentje (en dekentje met koud weer).
    Gelukkig had ik beide in huis...bijkomend voordeel is hier dat hij dus niet door het bed heen zwerft en draait in bed, omdat hij ook nog goed ingestopt is.
     
  16. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Aerosleep is schijnveiligheid. Zou er het geld niet aan uit geven. Ook babynestjes zijn niet veilig. Ik heb het overwogen omdat hij toch wel vaak tussen ons in kwam te liggen maar legden hem dan op het aankleedkussen.

    Hier wel heel lang de swaddle me gehad, zeker drie maanden. Op ons KDV wordt die ene die we daar neer hadden gelegd nu voor andere kindjes gebruikt dus is echt een aanrader om te hebben. Geen hele stapel maar gewoon eentje in de kleinste maat.
     

Deel Deze Pagina