Intake kraamzorg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ddebbyy, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Vandaag belde mijn kraambureau om een afspraak te maken voor de intake. Ze komen bij mij thuis om alles te bespreken.
    Ik heb de compactpolis van Agis...ik heb een eigen bijdrage per uur aan mijn kraamzorg en krijg ook geen kraampakket...vraag me dus af hoeveel me dat intake gesprek wel niet gaat kosten.

    Heeft er iemand een idee?

    Groetjes Debby
     
  2. mama1

    mama1 Actief lid

    18 aug 2008
    189
    0
    0
    Het intakegesprek kost niets,zit er standaard bij als je kraamhulp aanvraagd. Dit heeft verder niks met je verzekering of eigen bijdrage te maken.
     
  3. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Dat is niet zo mama1.

    Ik zou er 55 euro voor betalen... mijn verzekering dekt namelijk alleen een telefonische intake en geen intake aan huis ;)
    Dus ik doe de intake mooi telefonisch, voor dat geld heb ik wel een betere bestemming.
     
  4. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier kostte het ook niets. Ik heb een Comfortpluspolis van Agis maar dat zat al bij mn basispakket in.
     
  5. Niet meer actief

    het ligt aan je verzekering. Ik heb gelezen dat bij de ene verzekering de intake thuis bij de eerste zwangerschap WEL in het basispakket zit, maar bij sommige ook niet.
    Vaak moet je bij de 2e zwangerschap wel zelf kosten betalen voor de intake thuis.
    Maar dit moet je dus allemaal zelf even nakijken in je polis.
     
  6. mama1

    mama1 Actief lid

    18 aug 2008
    189
    0
    0
    Bij het kraamzorgbureau waar ik mijn kraamhulp van kreeg, kostte het niets, en het lag er niet aan welke verzekering ik had. Is het bij andere kraamzorgbureaus blijkbaar anders...
     
  7. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    pfff ga wel weer bellen want op de website word ik niet ook wijzer...

    Echt vervelend dit...het een word wel vergoed het andere niet.

    Ik weet t ik had me beter moeten verzekeren...maar op mijn 18e ging ik er vanuit dat alles in dit pakket zat heb toen niet naar eigen bijdrage's gekeken van kraamzorg...+ dat toen alles anders was.

    daarom moet ik nu op de blaren zitten maar vind het wel handig te weten welke kosten er allemaal nog komen...want anders doe ik het ook net zo lief telefonisch ;)
     
  8. Moe

    Moe Fanatiek lid

    22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    wij moeten voor telefoniche intake 18 euro betalen en voor een intake aan huis 72 euro :confused:
    ergggg he!
    Als ik dat van te voren had geweten
    had ik me verzekering veranderd...
    Wat je ook moet doen is goed navragen
    of je wel verzekerd ben als je poliklinisch wilt
    bevallen..(ziekenhuis) want ook daar deden ze
    bij ons moeilijk over...
    tot ik het helemaal beu was en uit me slof schoot
    ik betaal verdorrie geen 230euro in de maand
    om als nog alles zelf te vergoeden...
    Dus je moet echt even alles goed navragen
    en goed uitzoeken ;)
     
  9. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik heb gebeld.
    De eigen bijdrage voor kraamzorg is €3.70 per uur.
    Een kraampakket krijg ik niet
    en het intake gesprek bij mij thuis kost €35.00.

    Dat laatste vind ik dus wel meevallen.

    Als ik in het ziekenhuis wil bevallen dan kost het me €350.00 en op medische indicatie kost het me niks.

    pffffffff....wat een regeltjes allemaal.

    Wou ook dat ik een betere verzekering had genomen maar jaa....wist dit ook niet van te voren :rolleyes:
     
  10. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Troost je: 385 euro delen door 12 maanden is 32 euro. Om de volledige kosten van een poliklinische bevalling en je intake vergoed te krijgen zou je een hoge aanvullende verzekering hebben afgesloten, waarbij je hetzelfde betaald. Uiteindelijk ben je dus niet duurder uit. ;)
    Oh, en mocht je bevalling medisch worden, dan bespaar je dat bedrag, omdat je het dan vergoed krijgt. Tel uit je winst :)
     
  11. Baylee

    Baylee Fanatiek lid

    21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    hai

    Ik heb net gebeld naar cz maar dat wordt gewoon altijd vergoed bij CZ
    zeiden ze.
    Ik begon ook te twijfelen dacht ga snel even bellen voor ook ik zelf moet betalen.
     
  12. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Dat is waar maar dan betaal je het maandelijks en doet t niet zo zeer als in een keer nadat de kleine is geboren (zoals je vast wel weet kost het allemaal genoeg)

    Maar goed...het is niet dat wij het niet kunnen betalen maar wilde weten hoeveel het is zodat ik er rekening mee kan houden.

    Ik wil zoieso thuis bevallen dus dat bespaar ik al ;) De enige reden waarom ik naar t ziekenhuis zou gaan is als het medisch is...en daar ga ik niet van uit ;)
     
  13. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    najaa achterlijk ik heb geen cent betaald, zou toch maar denken om me dan anders (beter) te laten verzekeren hoor als dat weer mogelijk is straks want dit is echt aso als je zoveel moet bij betalen, ik heb zelfs een niet medische nekplooi vergoed gekregen.. ik heb voordat ik zwanger wilde worden goed nagekeken wat wel en niet verzekerd werd (rekening houdend met zwangerschap natuurlijk) dit zou ik echt niet normaal vinden..
     
  14. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    @ baylee, je bedoelt de intake? (vergoed door cz?)? dan hoef ik niet meer te bellen:)
     
  15. Rowenavb

    Rowenavb Actief lid

    21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Is er toevallig ook iemand die weet hoe het zit met Menzis?
    Heb alleen basisverzekering helaas!
     
  16. Baylee

    Baylee Fanatiek lid

    21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @taliaa

    Ja ik heb vanmiddag gebelt naar CZ om te vragen van dat intake gesprek thuis van de kraamzorg vergoed wordt.
    Het antwoordt was dat het gelijk bij hun gedeclareerd wordt en je ook niets zelf hoeft te betalen voor een intake gesprek !
    Ze heeft zelf niet gevraagd wat me pakket is dus het zal wel standaart vergoed zijn bij CZ

    Dat hebben ze tegen mij gezegd dus als het goed is moeten ze dus precies hetzelfde zeggen tegen jou ;)
     
  17. muiz

    muiz Actief lid

    22 feb 2008
    287
    0
    0
    Yep hier ook CZ en van de intake zie je helemaal niets terug, geen rekening of wat dan ook, dat regelen hun allemaal ;) . Als je bij CZ aanvullend verzekerd bent (behalve de aanvullend jongeren en de 50+)krijg je de poliklinische bevalling (niet medisch) ook gewoon vergoed.
     
  18. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Hier ook cz (waar ik sowieso erg tevreden over ben trouwens :) ) en ze hebben mij hetzelfde geantwoord, super dus :D
     
  19. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Heb allemaal positieve verhalen gehoord over CZ....toch de verkeerde genomen :rolleyes:
     
  20. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    @ cz mensen: bedankt voor de antwoorden!:) Ben btw ook erg tevreden over de CZ!:)
     

Deel Deze Pagina