Wat is een goede duo buggy?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Bezige bij, 21 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Hi iedereen,

    Ik weet niet zo goed waar ik het onderwerp verder moest plaatsen dus doe ik het in de lounge.

    Ik ben momenteel in verwachting van ons tweede kindje.
    Mijn zoontje is nog geen 2 jaar als de baby geboren word.
    Ik ben dus op zoek naar een duo buggy voor als de baby al een paar maandjes ouder is.
    Het liefst een paraplu model wat makkelijk in onze auto past.

    Hebben jullie goede tips voor welke buggy's kwalitatief goed zijn en makkelijk in gebruik?

    Ik heb zelf gekeken naar de koelstra simba twin.

    Ik hoor graag jullie meningen!

    Liefs,

    Bezige bij
     
  2. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik heb een topmark duawagen met Baby nestje.
    De kinderen zitten achter elkaar, makkelijk te besturen en kan gewoon bij de supermarkt langs de kassa.
    Inklappen gaat ook snel en ingeklapt is hij kleiner dan de enkele wagen die we hebben.
    En hij is niet zo belachelijk duur
     
    esklessebes en Bezige bij vinden dit leuk.
  3. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik heb de koelstra gehad voor mn oppaskindjes. Maar na een korte periode toch de Urban Jungle gekocht. Deze rijdt veel lichter en soepeler en is niet zo breed. Kan ook nog een babynestje in, dus ook gelijk al te gebruiken.
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  4. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik vindt persoonlijk duo buggys voor geen meter rijden en vond het onzin om voor zo'n korte tijd een wagen te kopen. Met 3 a 3.5 jaar liepen ze hier al gewoon mee. En dan zit je met een duo wagen.
    Is een draagzak geen optie?
    Ik had voor de oudste in de auto een wandelwagen liggen en de jongste ging in een ergonomische draagzak. Handig, daar kunnen ze al vanaf het begin in.
    Toen de oudste beter kon lopen/cq luisteren, ging de jongste in de wandelwagen en de oudste er naast lopen of op het meerijdplankje.
    Als ik een keer alleen met 1 van de kinderen op stap ging dan zat ik i.i.g. niet met een grote duowagen.
     
    Amberxx en Bezige bij vinden dit leuk.
  5. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Als je echt rrn buggy wilt zou ik de maclaren twin nemen.
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  6. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.332
    113

    Volgens mij heb ik er ook zo 1 voor m'n zoon en nichtje. En hij past achterin een Fiat panda terwijl een buggy niet past.
    De bugaboo past ook achterin maar heb je niks aan met 2 kindjes behalve als je een meerijdzitje hebt.
     
  7. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Een draagzak heb ik inderdaad al en ben ook van plan om die in het begin te gaan gebruiken maar het lijkt mij straks wek erg handig als de baby wat steviger is en een beetje kan zitten om een duo buggy te hebben.

    Momenteel gebruik ik een gewone paraplu buggy voor mijn zoontje en die ligt standaard in de auto.

    Een meerijdplankje heb ik geprobeerd bij onze bugaboo buffalo maar mijn zoontje vond dit echt niks en wilde er niet op blijven zitten.
     
  8. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Heb je dan de topmark duowagen riley?
    Of de topmark tandem 2combi?
     
  9. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Dat wilden mijn dochter met 1,5 jaar niet. Dat deed ze pas vanaf 2 jaar. Denk dat ze het daarvoor eng vond.
    Dus misschien wil je zoontje over een paar maanden wel. Zou het dan nog eens proberen
     
  10. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Ok ja zoiets dacht ik misschien ook. Want hij was inderdaad nog een stuk jonger toen we het probeerde.
    Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik het niet heel fijn vind lopen met zo een meerijdplankje:oops:
     
  11. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Wij hadden een duowagen die van een collega was geweest. Huismerk Prenatal. IJzersterk en onverwoestbaar ding!
    Zitjes achter elkaar, voldoende wendbaar, kon gewoon de hele kruidvat door ;) Grote laadruimte, makkelijk en snel in en uit te klappen.
    Nadat onze kinderen hem ontgroeid waren heeft de buurvrouw hem nog een jaar gebruikt. Zij heeft hem aan het KDV gedoneerd waar ze hem nu nog steeds gebruiken. Ding is inmiddels 10jaar oud.
    Dit is een nieuwere uitvoering, maar ziet er zo goed als hetzelfde uit. [​IMG]
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  12. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Na twee weken ben je er aan gewend! Vond het ook echt wel even wennen, maar ik vind het zeker bij grotere afstanden wel heel fijn.
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  13. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Heb je de enkele al geprobeerd? Ik heb hem omdat hij veel kilo’s kan hebben maar ik duw mij een ongans eraan (geld ook voor andere paraplu buggy’s).

    Ts. Ik zou geen buggy gebruiken als wagen die je altijd gebruikt. Een echte kinderwagen rijd veel fijner. De abc zoom is tweedehands voor een redelijke prijs te vinden en fijn vanaf geboorte.

    Of meerij plankjes fijn zijn ligt ook een beetje aan hoe ver de stang uit kan staan. Bij mijn oude combi trapte ik de wielen al zonder meerij plank. Nu heb ik een combi waar ik bijna een meter van de wagen af kan lopen. Dan is er ook lekker de ruimte voor een plank.
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  14. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Jazeker, maar voor een snel snel
    Compacte buggy zou ik toch die kiezen. Als het echt een luxe kar mocht zijn zou ik de donkey nemen maar dat is geen buggy
     
  15. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik heb de goedkoopste van de twee.
    Op dit moment wordt hij niet gebruikt. Hij staat wel klaar voor dagjes uit zodat de oudste even kan rusten na rennen Door een dierentuin of efteling.
     

Deel Deze Pagina