Wat is een juiste bloeddruk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door WendyB, 1 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WendyB

    WendyB Actief lid

    25 jul 2006
    260
    0
    0
    Hallo,

    Weet iemand wat een juiste bloeddruk is en wanneer ik me zorgen zou moeten maken?

    Mijn bloeddruk is tot nu toe:

    140/75 - 140/75 - 140/80 - 130/80

    Ik neem aan dat dit in orde is anders had mijn VK er wel wat van gezegd, maar ik wil weten waar de grens ligt en waar ik op moet letten.

    Alvast bedankt,

    Wendy.
     
  2. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Ik zit vaak op 120/70 of 130/75.

    De onderdruk is belangrijk. Die mag niet boven de 90 komen. Dan spreken ze van verhoogde bloeddruk.
    De bovendruk is niet spannend. Je kunt net een trap op gelopen zijn of het gewoon spannend vinden dat ze je bloeddruk opmeten....
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Het ligt er aan in welke fase van je zwangerschap je zit. Op een bepaald moment hoort ie wat lager en later is ie wat hoger.
    Het ligt natuurlijk ook aan jezelf. Als je altijd al een hogere/lagere bloeddruk hebt..zal je dit ook moeten incalculeren ;)
    Je moet je er in elk geval niet druk om maken :-D
    *kans op stijging ;)*
     
  4. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    mijnn bloedruk wa sin het begin 120/60 en nu 110/60 en volgens de verloskundige is dit perfect. als je vanaf het begin al rond de 80 zit dan zit het wel goed hoor, zal hij bij mijn ineens 80 zijn dan is hij weer te hoog.
     
  5. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    laatste keer was het bij mij 110/70
     
  6. joyce

    joyce Bekend lid

    mijn bloeddruk was steeds goed tot dinsdag.
    toen was ie 130/90,
    moest ik vandaag weer terug komen en nog steeds he zelfde en nu moet ik steeds vaker terug komen bij de verlos.
    ik moet volledig rusten mag ook niet meer schoonmaken ( waar ik niet zo blij mee ben ).
    de verlos zei dat je bloeddruk gevaarlijk wordt boven een onderdruk van 95.
    hoop dat ik dat niet haal!
     
  7. Niet meer actief

    120/80 is een standaard goede bloeddruk.

    De onderdruk is het belangrijkst. Boven de 95 is te hoog.

    Nou weet ik niet of de waardes iets anders zijn als je zwanger bent, maar verwacht het niet.
     
  8. mayke1980

    mayke1980 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    ik zit steeds op de 115-55, dat is wat laag, maar kan helemaal geen kwaad. Het is voor iedereen anders, het is moeilijk te vergelijken.

    gr. Mayke
     
  9. Kreeftje72

    Kreeftje72 Actief lid

    2 mrt 2007
    127
    0
    0
    Uden
    De mijne is sowieso laag. Maar was de laatste keer 95/56. Dus erg laag. Ben ook erg draaierig steeds.
     
  10. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Probeer in ieder geval niet boven de 100/180 te komen, dan houden ze je vast in het ziekenhuis, en geloof me, als er verder niets aan de hand is, is dat heel erg saai.

    Maar ik geloof dat rond de 20 weken de bloeddruk daalt en aan het eind dat de bloeddruk weer stijgt.
     
  11. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Ik had met 11 weken een bloeddruk van 120/60, dat was prima zei ze.
     
  12. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm advies van mijn vk was dat je vooral geen rekening moest gaan houden met je bleoddruk als er nog niets aan de hand is :)
     
  13. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Je hebt deze vraag inmiddels ook bij de vk gesteld. Je mag een vraag maar 1 keer stellen.
    Deze doe ik dicht.
    Elmo
     

Deel Deze Pagina