Wat is er aan de hand?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Speklapje, 26 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speklapje

    Speklapje Actief lid

    6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    Ik weet het niet meer... onze zoon is ruim een week nu. Ik ben onverwachts borstvoeding gaan geven. Dat gaat goed en ik heb voldoende. Maar ons zoontje is zo huilerig. Hij slaapt bijna niet. Het is continu huilen huilen huilen. Hij is soms gewoon een paar uur wakker. Zodra ik um neerleg begint ie weer. Ik leg hem steeds maar aan maar hij zit toch op gegeven moment vol?
    Hij loopt ook te trappen dus ik denk ook krampen... hij heeft ook vaak de hik en verslikt zich vaak. Niet alleen tijdens het drinken maar ook gewoon zomaar dat hij zich verslikt.
    Hij loopt ook vaak te klooien aan de borst. Dan laat ie steeds weer los duwt zijn hoofd naar achter en begint weer te jammeren.
    Ik weet echt niet meer wat ik moet doen... naar mijn idee slaapt hij veel te weinig op deze manier. Ik herken dit ook absoluut niet van onze eerste zoon. Die kreeg de fles maar dat was echt fles, boeren, slapen...

    Heeft iemand tips voor mij?
    Of een idee wat ik verkeerd doe / of wat er mis is?
     
  2. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je zegt dat de borstvoeding goed verloopt, maar ook dat hij vaak verslikt en loopt te klooien aan de borst.

    Heb je al eens een lk mee laten kijken, want dat is mijn eerste gedachten erover.

    Ik denk niet dat je iets verkeerds doet, maar misschien is bijvoorbeeld net een andere houding beter voor je zoontje. En dat kan een goede lk zien en beoordelen.

    En huilen hoeft niet altijd honger te zijn, misschien heeft hij gewoon veel behoefte om bij jou te zijn of om rechtop gehouden te worden?
     
  3. Speklapje

    Speklapje Actief lid

    6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
     
  4. Speklapje

    Speklapje Actief lid

    6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Nee ik heb nog niet een lk mee laten kijken. Ik moet vrijdag bij het cb zijn voor de gehoortest en daar zit een expert kwa borstvoeding dus dan ga ik het gelijk overleggen. De kraamhulp heeft wel de hele week meegekeken en het ging perfect zei ze.

    Nu ook hij ligt ff een half uur te slapen. Ik loop naar boven en meneer is meteen weer wakker en gaat mekkeren. Heb al ff zitten Googlen en het lijkt verdacht veel op clusteren...

    Maarja wat moet ik ermee. Ik vin het zo sneu want hij lijkt/is zo ontevreden
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn eerste idee is ook: vraag een lactatiekundige. Geen vroedvrouw of kraamzorg, een lk. Er zijn veel opties om je bv beleid bij te schaven, maar zij kan dat het best beoordelen.
     
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat hij steeds aan de borst wil is volledig normaal. Hij is je productie aan het regelen.

    En je zegt dat hij boven slaapt... Je kindje is net uit je buik. Hij wil gewoon bij jou zijn. Zet je op de bank met de afstandsbediening naast je, een fles water en wat koekjes, en blijf daar enkele uurtjes. Veel kans dat hij opeens slaapt als een roosje op je buik.
     
  7. Speklapje

    Speklapje Actief lid

    6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
     
  8. Speklapje

    Speklapje Actief lid

    6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Over het algemeen ligt ie lekker in de box naast de bank of inderdaad bij ons op de borst. Ik had hem nu expres boven gelegd omdat ik dacht dat dat wat rustiger voor um was aangezien het hier beneden wat drukker is met een 3 jarige

    Maarja hoe de nachten... ik durf en wil hem niet in bed nemen...
     
  9. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat is jouw keuze natuurlijk. Hier heeft hij dat weken wel gedaan. Mijn man sliep toen in een andere kamer. Zo had iedereen tenminste rust.
     
  10. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik weet niet hoe deskundig de borstvoedingdeskundige is van het cb. Daarin kan je heel veel geluk hebben, maar ook heel veel pech. Dat is overigens ook met kraamhulpen.
    Ik heb ondertussen al zoveel slechte adviezen gehoord dat ik weet dat je het moet treffen. Zo niet, schakel een LK in!

    En wat je er mee moet? Kijken wat je kunt doen om hem tevreden te krijgen en dat doen. Heb je een draagdoek? Dat kan wonderen doen en heb jij ook je handen vrij.
     
  11. Speklapje

    Speklapje Actief lid

    6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ok bedankt voor de tips.
    Maar is dit iets tijdelijks?
    Ben er niet bekend mee. En de nacht? Naast me leggen dus? En hoe doe ik dat veilig
     
  12. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Kan hij geen reflux hebben?
    Dat is het teruglopen van de voeding inde slokdarm.
    Kindjes die dat hebben schijnen vaak te willen drinken omdat het de pijn van het maagzuur in de slokdarm verzacht en het achterover gooien van het hoofdje doen ze vaak om het teruglopen tegen te gaan.
    Het zou ook het verslikken verklaren en het huilen.
     
  13. noelle84

    noelle84 Actief lid

    20 feb 2015
    137
    6
    18
    Klinkt voor mij als reflux.. Zou een verwijzing vragen voor kinderarts, doordat je kindje plat wordt gelegd komt het maagzuur naar boven en dit doet zeer. Veel willen drinken komt omdat moedermelk tijdelijk blust..
     
  14. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Mijn eerste gedachte was ook reflux. Ik zou hem hoe dan ook even door een kinderarts laten zien, al is het alleen maar om eea uit te sluiten.
     
  15. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Reflux is inderdaad een goede kanshebber. Maar daar kan je door je bvbeleid veel aan veranderen. Daarom adviseerde ik eerst en lactatiekundige. Een arts gaat waarschijnlijk meteen beginnen over indikken, en dat is nefast voor de bv. Dus echt: eerst een lk.
     
  16. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Eens.
    De eerste stap is een LK.
    De tweede stap, bij (vermoeden van) reflux de eerste, zijn de leefregels toepassen.
    De derde stap (2e bij reflux) is kijken of indikken helpt
    De vierde stap (3e bij reflux) is medicatie zonder indikken.

    Waarom direct naar een kinderarts en medicatie adviseren? Medicatie is altijd een laatste stap, medicatie is niet iets wat je zomaar moet willen. Zeker niet bij een kindje die nog zo jong is. Medicatie geeft altijd kans op bijwerkingen.
    Sorry, maar ik kan er echt niet tegen dat er maar als eerste stap medicatie of indikken word geadviseerd. Ook indikken is niet bijwerkingsvrij.

    Ts, je kan ook mijn weblog over reflux lezen. Hier heb ik mijn informatie uitgeschreven en ook de leefregels. Sommige zijn gericht op fv, dus daar kan je overheen lezen ;)
     
  17. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Uhmm misschien eerst niet meer platleggen?
     
  18. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Heb je nog stuwing? Of een sterke toeschietreflex? Overproductie kan ongeveer dezelfde klachten geven als reflux.
    En met een sterke toeschietreflex kan hij zich makkelijk verslikken en is het logisch dat hij loslaat.
    Ik zeg dus ook eerst naar de lactatiekundige! Voor nu zou je kunnen proberen hem los te koppelen als je de toeschietreflex voelt, doekje ervoor om het op te vangen en als de melk er niet meer uit spuit hem weer aanleggen. Succes!
     
  19. noelle84

    noelle84 Actief lid

    20 feb 2015
    137
    6
    18
    Ja goeie haha.. eerst de leefregels van reflux volgen en dan is de volgende stap afspraak bij ka maken
     
  20. SylvanaRR

    SylvanaRR Lid

    30 apr 2017
    6
    0
    1
    Vrouw
    Hoe gaat het ondertussen ?
    Mijn kleine was ook erg huilerig de eerste weken en wilde niks anders dan bij mij slapen.. ik heb hem iets voor de krampen gegeven en hem uiteindelijk op aanraden van de osteopaat in een puckababy laten slapen , dat verrichte echt wonderen !
    Over bv kan ik je niet advieseren , ik geef zelf kV .. maar mijn eerste gedachte was ook een lactatiedeskundige te raadplegen.
    Succes !
     

Deel Deze Pagina