Wat is er met mijn lichaam aan de hand?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nerveusje, 15 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nerveusje

    Nerveusje Actief lid

    15 feb 2017
    126
    45
    28
    hoi allemaal,

    Toch maar even mijn verhaal kwijt hier, ben op zoek naar meningen en ideeen van anderen want weet even niet meer waar ik goed aan doe.
    Sinds mei vorig jaar met de pil gestopt en het duurde een maand of 3 voor ik het voor het eerst menstrueerde, vrij normaal volgens mij. Echter menstrueer ik tot op de dag van vandaag nog steeds zeer onregelmatig de laatste maanden zag het er zo uit: 39,29,43,35, en zit nu op dag 38 van mijn cyclus en nog steeds geen menstruatie en ook niet zwanger. Heb veel last van een opgezette buik en zit totaal niet lekker in m’n vel hierdoor. Zwanger worden is dus ook tot op heden niet gelukt. Ben van plan om morgen de huisarts eens te bellen om te vragen om een doorverwijzing naar de gyn want ben er eigenlijk een beetje klaar mee.. of stel ik me aan? Soms denk ik zou het eventueel PCOS kunnen zijn? Maar een vriendinnetje zei laatst tegen me dat dat niet kan omdat ik in ieder geval een soort van cyclus heb..iemand hier ervaringen mee?:)
     
  2. momim

    momim Niet meer actief

    Zou inderdaad even een afspraak maken met de huisarts. Je kunt idd PCOS hebben met een soort van cyclus. Heb je wel eens ovulatietesten gebruikt of getemperatuurd? Dit zou je in ieder geval nog kunnen doen om meer zicht op je cyclus te krijgen en kijken of er wel een eisprong is
     
  3. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Het zin inderdaad vrij lange cycli dat kan inderdaad best dat daar pcos de oorzaak van is. Succes
     
  4. Nerveusje

    Nerveusje Actief lid

    15 feb 2017
    126
    45
    28
    Heb 1 keer mijn ei gevonden het afgelopen jaar
     
  5. Nerveusje

    Nerveusje Actief lid

    15 feb 2017
    126
    45
    28
    Zojuist een doorverwijzing gekregen van de huisarts en natuurlijk meteen gebeld :)
    Er was een plekje vrijgekomen op 1 augustus dus ik heb die maar meteen ingepland! Krijg een vragenlijst toegestuurd die ik thuis moet invullen en mee moet nemen naar de afspraak... ben ergens wel blij dat ik zo snel terecht kan en dat er naar gekeken gaat worden :) weten sommige dames hoe zo'n traject eruit ziet? wat kan ik verwachtten? heb trouwens nog steeds geen menstruatie. wel een hele opgezette buik, een collega vroeg 2 dagen geleden of ik misschien zwanger was want ze dacht dat ze een ''buikje'' zag, wel het laatste wat je wil horen op het momento_O maargoed ik heb ook echt gewoon een hele opgezette buik:oops: en nee ook niet zwanger;)
     
  6. momim

    momim Niet meer actief

    Fijn dat je zo snel een afspraak hebt!
    Tijdens eerste afspraak zullen ze de ingevulde vragenlijst doornemen, evt gegevens van je cyclus van afgelopen jaar willen bekijken (dus heb je getempt of ovulatietesten gedaan dan is het handig om dit mee te nemen, iig je cycluslengtes). Verder zullen ze een inwendige echo doen, waarschijnlijk bloedobderzoek bij jou en zaadonderzoek bij je partner (als dit bog niet is gedaan) afspreken.
    En nee, dat soort opmerkingen zijn echt niet leuk
     
  7. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Het begin is bij iedereen gelijk; vragenlijst bespreken, familie bespreken (als in: zitten er vruchtbaarheidsproblemen in de familie), bloed- en spermaonderzoek en een inwendige echo.
    Afhankelijk van wat er uit het onderzoek komt wordt er bepaald hoe groot de kans is dat jullie op natuurlijke wijze zwanger worden. Ook als er wel iets is kan de kans verminderd maar aanwezig zijn. Je wordt dan naar huis gestuurd om het nog een bepaalde periode zelf te proberen (uiteraard ook als er niets uit de onderzoeken komt).

    Als er wel iets is, en de kans om op natuurlijke wijze zwanger te worden is klein, dan ga je een behandeltraject in. Dat kan vanalles zijn, afhankelijk van wat er mis is.

    Als ik je 1 tip mag geven; neem het 1 stap tegelijk. Probeer niet te veel te denken "als, dan.." want de kans is zeer zeker aanwezig dat er niets aan de hand is, en als er wel iets is dan zijn er legio dingen die ze voor je kunnen doen. En je nu druk maken om dingen die misschien (of zelf waarschijnlijk) niet gaan gebeuren is zonde van je energie.
    Wel fijn dat je zo snel terecht kan, veel succes! Het is een hoop geduld hebben bij deze dingen dus elke stap die vlot kan is mooi meegenomen :)
     
  8. Nerveusje

    Nerveusje Actief lid

    15 feb 2017
    126
    45
    28
    [

    Hoi Pimpelmeesje,

    Heel erg bedankt voor je tips, het is soms zo verleidelijk om vooruit te denken, te hopen en te dromen. maar het heeft allemaal geen zin! het komt echt letterlijk wanneer het komt.

    Ik zie dat jullie erg lang bezig zijn en dat jij ook een vrij lange cyclus hebt.. weten ze de oorzaak hiervan? of is er ooit iets bij jullie gevonden?
    Ik hoop dat je snel een dikke vette roze streep mag zien, heb zoveel respect voor alle dames die jarenlang de schouders eronder kunnen zetten.

    Ik moet wel zeggen sinds gisteren voel ik me toch best anders, moe, duizelig, heel veel witte afscheiding:oops: heb het constant warm en heb al 3 dagen knallende koppijn. je vraagt je dan toch af.. zou het dan toch? maar het is bijna onmogelijk. heb afgelopen vrijdag nog een negatieve test in mn handen gehad en durf ook gewoon niet meer te testen omdat ik zo bang ben voor de zoveelste teleurstelling..ook geen ei kunnen vinden deze maand dusja we zien het wel.
     
  9. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Hopen en dromen bedoelde ik niet met vooruit denken, dat zou ik zeker wel blijven doen hoor! Ik bedoelde vooruit denken als "als nou blijkt dat ik pcos heb, dan gaan ze me deze medicijnen geven, en als dat dan niet werkt, dan krijg ik deze behandeling.. En als dit niet goed is, dan gaan ze dat doen.." en zo op het traject vooruit lopen. Probeer je te focussen op de ene afspraak die je voor je hebt, anders maak je je snel gek.
    Hopen en dromen is een positieve emotie en moet je zo lang mogelijk volhouden :) dan weet je waar je het voor doet.

    Bij mij hebben ze niet gevonden waarom het mis is. Ik heb half pcos; wel veel follikels die actief zijn, maar ze liggen niet in de typische krans-vorm, en ik heb een lange cyclus maar wel een eisprong. Vriendlief functioneert prima.
    Ik ben natuurlijk een minder leuk voorbeeld, omdat het bij ons dus nog niet gelukt is, hoewel we laatst wel eindelijk die 2e streep hadden, dus we weten nu dat het kan! Maar ik loop hier al een hele tijd rond op het forum, en bij heel veel vrouwen komt het veel eerder goed dan bij ons :)
    Bedenk ook, dat bij een lange cyclus je in 1 jaar gewoon statistisch gezien minder kans hebt. Heeft jouw buurvrouw een cyclus van 28 dagen en jij 42, dan heeft zij in een jaar 13 kansen en jij 8,5. Dus is het logisch dat het bij jou iets langer kan duren.
    Misschien is er inderdaad iets mis, blijkt dat je pcos hebt, maar misschien is het wel helemaal niets, ben je gewoon minder regelmatig dan de gemiddelde vrouw of een erge lange ontpiller.

    Laat je het weten als je geweest bent?
     

Deel Deze Pagina